Osobní vozy ČD Y/B a další

Otázky, problémy a nejasnosti při tvorbě modelů a skinů
Odpovědět
Blade77
Příspěvky: 148
Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)

Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od Blade77 »

Ahoj,

Začal jsem si předělávat modely, které jsou již v Trainz, i pro RW. Zatím se to učím, hodně čtu a dělám pokusy. Zde je malá ukázka:
Úplně první export - vůz A...
Úplně první export - vůz A...
Druhý pokus, vozy B a BDs...
Druhý pokus, vozy B a BDs...
Další pokus, použití jiného shaderu, který už dělá odrazy - vozy B a BDs...
Další pokus, použití jiného shaderu, který už dělá odrazy - vozy B a BDs...
Vše se zdá být OK, akorát nemůžu přijít na to, proč se mi v podvozcích netočí kola. Dle návodu by mělo vše sedět, dokonce jsem ty kola i zkusil animovat přímo, ale stále neúspěch, nepohne se ani kolo... :lol:

//O těch podvozcích to trošku rozvedu - Vím, že podvozky musí být v maxu pojmenovány 1_XXXX_boXX, kola v nich 1_XXXX_boXXwhXX a kola nalinkovány k podvozku. Vím, že stejně tak se to definuje i v blueprintu, podvozek se zapisuje, jako boXX, dále se vytvoří elementy pro osy, kde se pro každou zapíše boXXwhXX, podle toho, jaká to je a který je to podvozek. Podvozky, jako takové, se při nájezdu do oblouku natočí, jak mají, ale kola se ani nehnou a já nevím, proč. Budu rád za jakoukoliv pomoc. ;)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tvorba ke stažení:
----------------------
Na stránce 7, je nový download vozů, již dříve vydané, přesněji zde: viewtopic.php?f=14&t=1226&start=120 ;)
Naposledy upravil(a) Blade77 dne ned 05. črc 2020 12:54:05, celkem upraveno 1 x.
Jirka/VonShark
smekac
Příspěvky: 201
Registrován: pon 11. dub 2011 14:11:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od smekac »

Vypadá to perfektně :!: doufám že ti elán a nadšení pro simulátor vydrží, přeji hodně štěstí v další tvorbě ;)
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od Roman »

Blade77 píše:Ahoj,

Začal jsem si předělávat modely, které jsou již v Trainz, i pro RW. Zatím se to učím, hodně čtu a dělám pokusy. Zde je malá ukázka:
CD_A_RW2.jpg
CD_B_BDs_RW.jpg
CD_B_BDs_RW2.jpg
Vše se zdá být OK, akorát nemůžu přijít na to, proč se mi v podvozcích netočí kola. Dle návodu by mělo vše sedět, dokonce jsem ty kola i zkusil animovat přímo, ale stále neúspěch, nepohne se ani kolo... :lol:

//O těch podvozcích to trošku rozvedu - Vím, že podvozky musí být v maxu pojmenovány 1_XXXX_boXX, kola v nich 1_XXXX_boXXwhXX a kola nalinkovány k podvozku. Vím, že stejně tak se to definuje i v blueprintu, podvozek se zapisuje, jako boXX, dále se vytvoří elementy pro osy, kde se pro každou zapíše boXXwhXX, podle toho, jaká to je a který je to podvozek. Podvozky, jako takové, se při nájezdu do oblouku natočí, jak mají, ale kola se ani nehnou a já nevím, proč. Budu rád za jakoukoliv pomoc. ;)

Mrkni třeba sem ;) http://www.railsimulator.simtrains.eu/v ... t=20#p6524
Blade77
Příspěvky: 148
Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)

Re: Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od Blade77 »

Romane, opět velké Ď, ale problém byl zas jinde - v modelu samotném. V blueprintech mám vše správně, animace už jdou, jak mají. Zvláštní ale je, že i když na nápravách vycentruju pivot se vším všudy (affect pivot - center - align to world) a poté dám třeba reset pivot, tak se pivot vrátí, tam kde byl před tím. Proč to říkám: Mám hotovou nápravu, vycentruju pivot, alignu to world, nápravu nalinkuju na podvozek, vyexportuju, v asset editoru též export, pustím hru, rozjedu se, kola se ani nehnou. Zase bádání, zase hledání, až mě napadlo nelinkovat nápravy na podvozky. Opět export z maxu a z asset (blueprint) editoru, pustím hru, rozjedu se a ejhle - kola lítají vzduchem a rotují kolem té původní resetlé polohy pivotu. Nechápu, proč vycentrování pivotu a alignování do světa na nápravách není akceptováno a exporter to vyhodí s původní polohou pivotů. No, vyřešil jsem to tak, že jsem dal "reset pivot" (to je ta původní poloha) a nápravu jsem, po vypočítání rozdílů, aby to bylo přesné, posunul na ten pivot, středem nápravy na střed pivotu. Z toho jsem zkopíroval další 3 nápravy a umístil na svá místa s příslušnými koordinacemi. Opět nalinkování náprav na podvozky, export z maxu, blueprint editor, taktéž export, zapnu hru, rozjedu se a najednou vše pracuje, jak má. Kola se točí, podvozky se otáčejí... :lol: :lol:

No, rozumíte tomu? Postupoval jsem, jak jsem měl, podle návodu a stejně to bylo blbě...
Jirka/VonShark
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od Hekl338 »

Tak si to nekomplikuj linkovanim a pojde to. RW, pokial to nie je nutne, to nejak nema rado. Dokonca ani LODy nemusia byt zlinkovane a funguje to bez problemov. Linkovat len vtedy, ked to vyzaduje animacia objektu, napriklad pantograf a pod.
Blade77
Příspěvky: 148
Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)

Re: Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od Blade77 »

Dobré ráno... ;)

Tak jsem si dal hned testovací jízdu, na testovací trati. :) Tentokrát jsem se věnoval spřáhlům, resp. spojování, jako takové. Za to děkuji Vlastikovi, který mi poslal template blueprintů, svých Y/B, podle kterých jsem spojování nastavil. Vše funguje, jak má, bez jakýchkoliv problémů. ;)
Bautzen_1.jpg
Jirka/VonShark
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od kiski »

Otázkou je, či si použil na nápravy ResetXForm. Môže byť problém aj v tom. Skús to, a potom vycentruj pivota tam kde chceš, a daj align world. Ešte jedna vec - mne sa vždy oplatilo dať resetXForm 2x na jeden objekt. Neviem prečo, ale po prvom resete sa boundarybox nastaví podľa max rozmerov, ale až ten druhý resetxform ten boudarybox otočí správne. Nedeje sa to však vždy, treba skúšať... Netvrdím, že je to správne, ale u mňa to proste funguje.

Ozaj, ResetXForm nejde vrátiť späť !!!! Takže predtým uložiť pre prípad, že sa niečo nepodarí tak ako chceš.
Braňo
Vlastik

Re: Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od Vlastik »

kiski píše:Otázkou je, či si použil na nápravy ResetXForm. Môže byť problém aj v tom. Skús to, a potom vycentruj pivota tam kde chceš, a daj align world. Ešte jedna vec - mne sa vždy oplatilo dať resetXForm 2x na jeden objekt. Neviem prečo, ale po prvom resete sa boundarybox nastaví podľa max rozmerov, ale až ten druhý resetxform ten boudarybox otočí správne. Nedeje sa to však vždy, treba skúšať... Netvrdím, že je to správne, ale u mňa to proste funguje.

Ozaj, ResetXForm nejde vrátiť späť !!!! Takže predtým uložiť pre prípad, že sa niečo nepodarí tak ako chceš.
Proboha žádný experimenty bohatě stačí vycentrovat nápravu,přesunout na pozici kde má být ,umístit pivot doprostřed nápravy a dát dát Reset: Transform i scale a to je celé,tím se správně nastaví směry.
Obrázek
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od kiski »

Vlastik, len som mu chcel poradiť... Nejedná sa o žiadne experimenty. Aplikoval som to na veľa objetoch týmto spôsobom, a Bobina fungovala v RW po správnom nastavení BP na prvýraz, nemal som žiadne problémy so žiadnou animáciou. Je to ale samozrejme len môj vlastný spôsob, komu sa nepáči alebo nebude fungovať tak ako mne, nemusí používať.
Braňo
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od Roman »

Vlastik píše:
Proboha žádný experimenty bohatě stačí vycentrovat nápravu,přesunout na pozici kde má být ,umístit pivot doprostřed nápravy a dát dát Reset: Transform i scale a to je celé,tím se správně nastaví směry.
Obrázek
No nevím, možná to myslíš dobře, ale napsal Jsi to pěkně blbě. Já bych to dle Tvého návodu nedokázal.
Pokud modeluju nápravu, tak mám pivot vždy ve středu. Pokud náhodou ne, je důležité umístit pivot na střed a provést reset ještě před definím umístěním na pozici v hiearchii modelu. Pak výsledné souřadnice i s vhodným pojmenování přesně zapsat do blueprintu podvozku.
Třeba Aling World vůbec nepoužívám, a funguje vše jak má. Ale to netvrdím, že Kiskiho návod je špatný. Jen se jedná o jiný systém.
Blade77
Příspěvky: 148
Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)

Re: Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od Blade77 »

Kucí, tak jako tak, dal jsem to dohromady, funguje to, podvozky i kola šlapou, jak mají a já Vám moc děkuji za pomoc. ;)

Dneska jsem spíš s vozejkama jezdil, zkoušel jsem je, dokonce už mají definici pro cestující (jo, zatím přes zavřené dveře :lol: ), akorát bych chtěl domyslet, tedy pokud to jde, aby se "nastoupení" pasažéři objevili ve voze(ch). Dneska jsem si psal s jedním kolegou, co mi kdysi dělal na vozy fotky a říkal mi, že prý ty osobní vozy, z trati Hagen - Siegen, to umí. Trať, i vozy mám (legálně - nepodporuji warez :!: ), ale nezkoušel jsem to. V blueprintu vozu jsem objevil, něco jako tabulku s pozicemi (matrix?) - teď si přesně na název té definice nevzpomenu.

Dále, jsou na vozech naaliasované zvuky, jízda a brzdy jsou z vozů Xee od Dema a klapot kol na podvozcích (a to se mi líbilo hodně), z nějakých ruských osobních vozů. Nebojte, nic z toho jsem si nepřivlastnil, nekopíroval, vše je na svých původních místech, akorát je to z blueprintu nalinkované. Nicméně, pokud je to špatně, zruším to.

Další věc, osvícení interiéru = katastrofa, níže na obrázku je to vidět. :lol: Tady je naprosto jasný, že to chce ty skla, protože to svítí až hrůza. :D
Jízda, herní čas: cca 7:00 ráno
Jízda, herní čas: cca 7:00 ráno
Jirka/VonShark
Blade77
Příspěvky: 148
Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)

Re: Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od Blade77 »

Dneska jsem si vytáhl jeden paskvil, který jsem stavěl asi před čtyřmi léty, byl to jeden z mých prvních modelů, po sérii vozů Xmz, které byly úplně první. Ne tento vůz jsem, po svolení autora, namapoval textury z vozu ARmpee pro MSTS a poté vydal pro Trainz, nicméně, v té době byl vůz v hodně raném stádiu vývoje a neměl ani interiér. Zde interiér sice má, ale zas ty vokna... :lol: Jako kdyby tam nebyly. Škoda, že tady je to tak složitý a musí se vysekat. Teda né, že by to bylo složitý, ale co to po vyseknutí provede, je hrůza, proto jsem se to mu vyhýbal a vše řešil alfou.
RW1.jpg
RW2.jpg
//EDIT: Je mi jasný, že je dost věcí udělaných blbě, ale byl to čtvrtý model v pořadí, který jsem kdysi stavěl, proto, prosím, berte to s rezervou. ;-)
Jirka/VonShark
Vlastik

Re: Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od Vlastik »

Dneska jsem si vytáhl jeden paskvil, který jsem stavěl asi před čtyřmi léty, byl to jeden z mých prvních modelů, po sérii vozů Xmz, které byly úplně první. Ne tento vůz jsem, po svolení autora, namapoval textury z vozu ARmpee pro MSTS a poté vydal pro Trainz, nicméně, v té době byl vůz v hodně raném stádiu vývoje a neměl ani interiér. Zde interiér sice má, ale zas ty vokna... :lol: Jako kdyby tam nebyly. Škoda, že tady je to tak složitý a musí se vysekat. Teda né, že by to bylo složitý, ale co to po vyseknutí provede, je hrůza, proto jsem se to mu vyhýbal a vše řešil alfou.
Tak vysekat okna dnes není problém uděláš si šablonu velikosti okna naklonuješ podle počtu oken ,uděláš rám a použiješ ProBoolean na vyříznutí a máš to Boolean dělá nevzhledné paskvily ,ale horší je že pokud by jsi to řezal podle textury tak to nebudeš mít nikdy přesné,a co okno to jiná vzdálenost.
Nejdříve budeš muset všechno poctivě rozměřit a potom další věci.
Obrázek Obrázek
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od kiski »

No je pravda, je ProBoolean robí pekné otvory, len keď ich je viac a objekt, ktorého tvar chceme vyrezať, prechádza cez viacej polygónov, dokáže to to spôsobiť pekný nárasť trianglov... Takže používať s rozvahou. Ale je pravda, že je to dnes jeden z najpoužívanejších spôsobov.
Braňo
Blade77
Příspěvky: 148
Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)

Re: Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od Blade77 »

Kluci, ten "ProBoolean" jsem zkusil, postupoval jsem stejně, jako u klasického booleanu a po použití, mi zmizela celá karoserie vozu i s interiérem. zbyly jen sedačky. Tato otevřené kabrio to asi být nemá, napovíte, kde zase dělám matlajs? :lol: :lol:
Jirka/VonShark
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od kiski »

Treba si správne vybrať, akú matematickú operáciu vlastne od toho ProBooleanu požaduješ... :lol: Vyskúšaj si to na nejakých dvoch jednoduchých objektoch a uvidíš sám, ktorá operácia čo robí - ktorý objekt sa odčíta alebo naopak pričíta k druhému, kedy zostane diera, atď... ;)
Braňo
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od Hekl338 »

https://www.youtube.com/watch?v=sdNC-wLIKNo K narastu poctu poly tu uz niekde pisal Roman, chce to pouzit Multires, ktore to dokaze krasne zredukovat.
Blade77
Příspěvky: 148
Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)

Re: Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od Blade77 »

Tak jsem proboolean zkusil znova - nesmí ale být model celý attachnutý do celku, pak to dělá kabriolet. Jde to celkem dobře a oproti klasickému booleanu je to naprosto supr.
test.jpg
Jirka/VonShark
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od kiski »

No vidíš, super... ;)
Braňo
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Osobní vozy ČD Y/B a další

Příspěvek od Roman »

Blade77 píše:Tak jsem proboolean zkusil znova - nesmí ale být model celý attachnutý do celku, pak to dělá kabriolet. Jde to celkem dobře a oproti klasickému booleanu je to naprosto supr.
test.jpg
Já když vysekávám okna, detachnu si jen tu konkrétní bočnici, vysekám a vrátím zpět. Pokud je třeba okna kulatá, vyseknu nejdříve čtverec, optimalizuji pomocí multires tak, aby zůstal jen nezbytně nutný počet vertexů a následně sekám do čtverce kulaté okna. A opět multires. Je to trochu piplačka, ale výsledek stojí zato ;)
Odpovědět