Zbytečné soubory v instalačních balíčcích

Otázky, problémy a nejasnosti při tvorbě modelů a skinů
Odpovědět
Carfing
Příspěvky: 33
Registrován: pon 17. črc 2017 11:44:33

Zbytečné soubory v instalačních balíčcích

Příspěvek od Carfing »

Příklad uvedu na balíčku CZ-CD_Xmz_v09.rar, což je nedávno vydaná betaverze osobních vozů.
Mimochodem, proč takováto cesta ...\Vozidla\Railvehicles\...?
  • 1) Nepotřebné soubory:
    V balíčku jsou soubory s příponou tgt. V tomto ohledu je na tom balíček poměrně dobře, ale existuje balíček, kde jsou nahusto i soubory *.cost, *.cost.tgt. Tyto soubory hra nepotřebuje.
    Soubory *.xml sice hra také nepotřebuje, ale umožňují snadné šťourání v blueprintech.
  • 2 Duplicitní soubory:
    Tyto soubory zabírají místo na disku a musí se načítat do operační paměti.
    • 2.1 Animace dveří: V balíčku je 24 souborů. Z toho je různých 6 souborů, zbytek jsou identické kopie
    • 2.2 Animace podvozků: Vyskytují se tři typy podvozků. Mají rozvor 2500 mm. Jeden má poloměr kol 460 mm, druhý 470 mm a třetí 475 mm. Stačí tedy 6 souborů místo 24.
    • 2.3 Textury: Každý vůz má všechny textury ve vlastní složce. Několik textur je stejných pro všechny vozy. Tyto by mohly být sdíleny ve společné složce. (V extrémním případě by mohla být např. textura "stin" sdílena značnou částí add-onů CZ/SK tvůrců.)
    • 2.4 Spřáhla: Blueprint je v každé složce vagonu. Stačí jeden společný.
    • 2.5 Audio: Složka je přehledně uspořádaná a zvuk je sdílený všemi vagony. To je OK. Autor použil kompletní zvuk od RailStudio. Kdyby se autoři dohodli o sdílení souborů ve společné složce, nezmenšil by se sice balíček, ale v případě instalace a použití obou add-onů by se šetřilo místo na disku a v paměti.
Balíček před rar = 161 MB, 7z = 140 MB a po smazání duplicit 7z = 140 MB.
Instalace na disku před = 635 MB a po = 629 MB, v případě sdílení audia 546 MB.
Uživatelský avatar
sasule
Příspěvky: 381
Registrován: pon 16. zář 2013 10:07:54
Kontaktovat uživatele:

Re: Zbytečné soubory v instalačních balíčcích

Příspěvek od sasule »

Přimlouvám se za čištění *.tgt, *.cost a *.bak* (tyto jsou zpravidla důsledky editace blueprintů přes RW Tools).

Sdílení audia znamená (a už se to u i řešilo, tuším s Heklovými modely), že budou existovat 2 balíčky (model + audio) a zase naroste množina prskajících, kteří to nemají v jednom. Mě osobně sdílení audia a nutnost toho stáhnout více nevadí :D.

Přesně nevím, ale myslím si, že když se balíček vytváří přes Utilities a výstupem je tedy rwp soubor, tak jsou .cost a .tgt přeskočeny (narážím na to, že teď je uváděný balíček v betě a zabalen do raru [mimochodem nesvobodný formát, což já zase nemusím]).
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 555
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zbytečné soubory v instalačních balíčcích

Příspěvek od Michal »

sasule píše: pon 19. srp 2019 15:51:41 Přesně nevím, ale myslím si, že když se balíček vytváří přes Utilities a výstupem je tedy rwp soubor, tak jsou .cost a .tgt přeskočeny (narážím na to, že teď je uváděný balíček v betě a zabalen do raru [mimochodem nesvobodný formát, což já zase nemusím]).
Ano, tyto "pracovní" soubory jsou ignorovány. Vznikají používáním BlueprintEditoru.
Carfing
Příspěvky: 33
Registrován: pon 17. črc 2017 11:44:33

Re: Zbytečné soubory v instalačních balíčcích

Příspěvek od Carfing »

sasule píše: pon 19. srp 2019 15:51:41 ... když se balíček vytváří přes Utilities ..., tak jsou .cost a .tgt přeskočeny
Děkuji, to jsem nevěděl. Takže by bylo vhodné, aby autoři, kteří chtějí publikovat v kterémkoli stupni vývoje, vytvářeli instalační balíček pomocí Utilities.exe. K *.rwp přidat ReadMe/ČtiMne, obrázek atd. a vše zabalit (já preferuji 7z).
sasule píše: pon 19. srp 2019 15:51:41 Sdílení audia znamená , že budou existovat 2 balíčky
Souhlasím, že dva balíčky je problém. Ale nemusí to tak být. Autor jmenoA by udělal balíček A.rwp, ve kterém by bylo Assets\CS_addon\jmenoA\Railvehicles\..., ale také Assets\CS_addon\_RailVehicles\Audio\Passenger\ZdeSdílené. Autor jmenoB by udělal balíček B.rwp, ve kterém by bylo Assets\CS_addon\jmenoB\Railvehicles\..., ale také Assets\CS_addon\_RailVehicles\Audio\Passenger\ZdeSdílené. Tím bychom se vyhnuli duplicitním, ale pouze jinak pojmenovaným souborům. Myslím, že Utilitis by to zvládly včetně odinstalace a aktualizací. Problém vidím v tom, že se autoři v tomto směru neumí dohodnout přesto, že jinak spolupracují.
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 555
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Zbytečné soubory v instalačních balíčcích

Příspěvek od Michal »

A co vznikne v momentě, kdy autor sdílených věcí provede aktualizaci, autor jmenoA ji do balíčku zapracuje, ale autor jmenoB nikoli?
Z osobních zkušeností můžu říct, že sdílené věci (i v rámci jednoho autora) se do rwp balíčků často taky zapomenou přibalit.
Carfing
Příspěvky: 33
Registrován: pon 17. črc 2017 11:44:33

Re: Zbytečné soubory v instalačních balíčcích

Příspěvek od Carfing »

Vítám diskuzi a budu se snažit vysvětlit.
Michal píše: úte 20. srp 2019 9:22:23 ... zapomenou ...
Zapomínání je problém, který si musí vyřešit každý sám. Tady se dá použít "Dvakrát měř a jednou řež." (zejména, když se prezentuji).
Michal píše: úte 20. srp 2019 9:22:23 ... autor jmenoA ji do balíčku zapracuje, ale autor jmenoB nikoli?
Při instalaci pomocí Utilities je hráč upozorněn na již pomocí Utilitis instalované soubory (tzn. které se přepíšou) a může přemýšlet.
Obecně se musí provádět změnování podle pravidel, jinak je to chaos. Musí se sledovat verze.
Konkrétně:
Hráč má nainstalovánu původní verzi instalací balíčku "A.rwp" i "B.rwp" je to například sdílený soubor "Assets\CS_addon\_RailVehicles\Audio\Passenger\Y_Vzduch_odbrzdit.dav".
Autor sdíleného souboru jej vylepší a pojmenuje se změněnou verzi "Y_Vzduch_odbrzdit_v2.dav" a nabídne jej k použití autorům, kteří soubor s jeho svolením používají=sdílejí.
jmenoA aktualizuje balíček A.rwp a přitom původní soubor nahradí souborem "Assets\CS_addon\_RailVehicles\Audio\Passenger\Y_Vzduch_odbrzdit_v2.dav".
Hráč nainstaluje aktualizovaný "A.rwp" a užívá si zlepšení od jmenoA. Pro add-on od jmenoB zůstává nainstalovaný původní "Y_Vzduch_odbrzdit.dav". Při odinstalaci aktualizovaného "A.rwp" se smaže pouze "Y_Vzduch_odbrzdit_v2.dav". Po odinstalaci "B.rwp" se smaže i "Y_Vzduch_odbrzdit.dav" a disk zůstává neobsazený nepotřebnými soubory.
Pokud by autoři projevili trochu pokory a v nezbytné míře se podřídili rozumným pravidlům, zvládl by od/instalace snadno i nezkušený hráč a měl by nezaneřáděný disk.
Blade77
Příspěvky: 148
Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)

Re: Zbytečné soubory v instalačních balíčcích

Příspěvek od Blade77 »

Ono vytváření balíčku přes "utilities.exe", do *.rwp, trvá pěkně dlouho, třeba jenom onen "refresh", aby se načetlo všechno, co v RW mám, u mě trvalo 8 minut. Potom samotné zabalení do *.rwp, trvalo dalších 15-20 (v mém případě 17) minut, balil jsem 10 vozů s příslušenstvím (zvuky, podvozky...), takže se, na jednu stranu, nedivím, že lidi, od této varianty upouštějí, protože do *.rar/*.zip to máte zabalené, za pár vteřin, případně minut, pokud je toho více, i s kompletní cestou, v mém případě, stačí ten archiv rozbalit do kořenový složky hry a v editoru zaškrtnout - modely by měly fungovat. Odstranění *.tgt/*.cost/*.bak souborů není problém, mám na to vytvořené dávky. ;)

Ad Carfing: Proč takováto cesta "\Vozidla\RailVehicles\…"? Mám to takto od té doby, co jsem svou tvorbu přesunul do "CS_Addon". Já bych to předělal, ale jsou takto linkovaný i textury z 3ds maxu, do source složky a musel bych předělávat nespočet modelů a znova je exportovat, abych mohl změnit cestu. Jo, jde to i ošálit jinak, ale jak bych otevřel 3dsko nebo blueprint editor, tak v 3dsku, to bude prudit s chybějícíma texturama a blueprint editor, mi nedovolí export, s tou samou chybou. Následovala by složitá, opětovná aplikace textur v 3dsku ze změněný cesty k nim a následný exporty. Kdyby toho tolik nebylo, udělám to hned. Kdyby byl nějakej fígl v 3dsku pro hromadný změny cesty k texturám, tak by to nebyl problém, ale takto bych u toho proseděl celý den - ne-li déle a v poslední době, je čas můj velký nepřítel. :(

Ad Sašule: Pokud vadí *.rar formát, není problém přejít např. na *.zip/*.7zip formát. ;)

Se sdílením svých věcí, jinak nemám problém. ;)

Takže když si to shrnu, ano, za normálních okolností bych zastával názor, balení věcí do *.rwp + přidání readme a konečné zabalení do *.zip/*.7z, tomu ale odporuje příšerně dlouhá doba celého procesu vytvoření jednoho :!: balíčku. Mně to trvalo teda skoro půl hodiny a to nemám žádný ořezávátko: i7 - 7700HQ, 16 GB RAM DDR4, GTX1070 - 8 GB GDDR5, SSD 256 GB + 1TB 7200/min. Takto je to u mě. Možná mám nakoplou hru, ale tu jsem několikrát přeinstaloval, protože jsem si tohle právě myslel, nicméně stav beze změny. :(
Jirka/VonShark
Jack.Grave
Příspěvky: 116
Registrován: úte 02. bře 2010 4:51:40
Bydliště: Praha

Re: Zbytečné soubory v instalačních balíčcích

Příspěvek od Jack.Grave »

Jak píše Blade77 TS utilities packager stojí za 2 věci. největší problém je *.pi soubory které zpomalují načítání TS Já osobně jsem začal experimentovat s tvorbou *.exe instalačních balíčků za pomoci Inno Setup Compiler a trochy pomoci z LuaCreatoru. Výhodou je zabudovaná (7)zip komprese a umí si to z registru samo najít cestu kde je TSxxx nainstalován.
Soubory a navrhované cesty můžu poskytnout.

Jack
"Grau, teurer Freund, ist alle Theorie" J.W Goethe
Carfing
Příspěvky: 33
Registrován: pon 17. črc 2017 11:44:33

Re: Zbytečné soubory v instalačních balíčcích

Příspěvek od Carfing »

Jack.Grave píše: sob 25. led 2020 19:01:46největší problém je *.pi soubory které zpomalují načítání TS
Předpokládal bych, že *.pi soubory používají jen TS Utilitis. K čemu potřebuje samotná hra (RailWorks.exe) data obsažená v těchto souborech?
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Zbytečné soubory v instalačních balíčcích

Příspěvek od kiski »

Žasnem, ako dlho trvá niektorým zbalenie modelu do .rwp balíka. Chápem - balík vozňov je podstatne väčší ako balík jednej lokomotívy, každopádne je to ale veľmi dlho. Mne trvá zabalenie do .rwp rádovo minúty, niekedy ani jednu celú nie - napr. 242 komplet bola zabalená za cca. 44s. Takže za mňa osobne tento formát naďalej používam. A vždy pribaľujem do balíka aj veci, ktoré sú rovnaké aj u inej loko - veď predsa pri inštalácií balíku ak tento zistí, že súbory sú rovnaké, tak to oznámi. Rovnako tak pri odinštalovaní. Najväčšiu výhodu vidím v tom, že mám prehľad, čo je nainštalované, stačí dať refresh, ktorý u mňa rovnako tak prebehne za pár sekúnd. Ak by som to inštaloval priamo rozbalením do odpovedajúcich adresárov, prehľad strácam...

Je mi ale jasné, že koľko autorov, toľko skúseností. Ja sa držím svojej.
Braňo
Jack.Grave
Příspěvky: 116
Registrován: úte 02. bře 2010 4:51:40
Bydliště: Praha

Re: Zbytečné soubory v instalačních balíčcích

Příspěvek od Jack.Grave »

:arrow: Carfing To kdybych věděl (zeptej se u DTG ;) ), ale pokud mám správný odhad tak data z *.pi souborů jsou načítána při spuštení když si to vytváří dočasnou databázi instalovaných věcí. Jack
"Grau, teurer Freund, ist alle Theorie" J.W Goethe
KaMat
Příspěvky: 1366
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: Zbytečné soubory v instalačních balíčcích

Příspěvek od KaMat »

kiski píše: pon 27. led 2020 8:58:30 Žasnem, ako dlho trvá niektorým zbalenie modelu do .rwp balíka. Chápem - balík vozňov je podstatne väčší ako balík jednej lokomotívy, každopádne je to ale veľmi dlho. Mne trvá zabalenie do .rwp rádovo minúty, niekedy ani jednu celú nie - napr. 242 komplet bola zabalená za cca. 44s. Takže za mňa osobne tento formát naďalej používam. A vždy pribaľujem do balíka aj veci, ktoré sú rovnaké aj u inej loko - veď predsa pri inštalácií balíku ak tento zistí, že súbory sú rovnaké, tak to oznámi. Rovnako tak pri odinštalovaní. Najväčšiu výhodu vidím v tom, že mám prehľad, čo je nainštalované, stačí dať refresh, ktorý u mňa rovnako tak prebehne za pár sekúnd. Ak by som to inštaloval priamo rozbalením do odpovedajúcich adresárov, prehľad strácam...

Je mi ale jasné, že koľko autorov, toľko skúseností. Ja sa držím svojej.
Čím více věcí ve hře máš, tím déle refresh trvá.
Carfing
Příspěvky: 33
Registrován: pon 17. črc 2017 11:44:33

Re: Zbytečné soubory v instalačních balíčcích

Příspěvek od Carfing »

Jack.Grave píše: pon 27. led 2020 9:15:37 pokud mám správný odhad
Vzhledem k tomu jaká data obsahuje *.pi, myslím, že hra při startu načítá spoustu jiných souborů, ale *.pi ne.
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Zbytečné soubory v instalačních balíčcích

Příspěvek od kiski »

Čím více věcí ve hře máš, tím déle refresh trvá.
To ja samozrejme viem, to nie je novinka. Ale pokiaľ to niekomu robí 8 minút, a zjavne nemá slabý počítač, tak už má toho asi kurevsky veľa. Tá hra na také množstvo dát nikdy stavaná nebola, preto aj toľko pádov a neviem čoho všetkého...
Braňo
Odpovědět