Stránka 1 z 1

Modely šroubovek?

Napsal: pát 06. zář 2019 19:23:21
od Carfing
  • Kde má být správně počátek(pivot) modelu třmenu(receiver)? Setkal jsem se 2 pozicemi:
    • Na nejmenším poloměru oblouku, tj. na povrchu uvnitř oblouku, kterým dosedá na hák.
    • Ve středu průřezu profilu.
    Obojí je na ose z.
  • Jaký má smysl použití shaderu TrainBumpSpec.fx s normálovou texturou u šroubovky? Při pohledu na šroubovku nevidím rozdíl.

Re: Modely šroubovek?

Napsal: sob 07. zář 2019 20:55:20
od kiski
Ad 1) Mrkni sa na stránky ChrisTrains, tam je to popísané

Ad 2) Je to na vkusu každého soudruha, ale v podstate je to zbytočné.

Re: Modely šroubovek?

Napsal: pon 11. lis 2019 19:23:52
od Carfing
Děkuji za reakci a názor.
Omlouvám se, že to zrálo delší dobu.
Po vložení 3 fotky do příspěvku mne to přestane poslouchat, takže jsem se uchýlil k následujícímu kostrbatému řešení.
Receivers.pdf
(103.35 KiB) Staženo 324 x
Z hlediska tohoto pohybu by měl být pivot receiveru nejlépe na povrchu uvnitř oblouku třmenu (pokud by se třmen po háku odvaloval) nebo někde uvnitř háku (pokud by třmen po háku klouzal). Protože umístění pivotu recieveru ve výše uvedeném rozmezí nemá pozorovatelný vliv na kývání třmenu, považuji toto hledisko za nepodstatné.
Takže zůstává požadavek, aby při spřažení seděl třmen hezky v háku.
Které pozici byste dali přednost a proč? Já upřednostňuji na tečném povrchu háku i třmenu.
Tak co na to soudruzi?

Jak je definována a animovaná šroubovka v TSW? Předpokládám, že lépe. Nenašel jsem video, pokud máte, dejte sem prosím odkaz.

Re: Modely šroubovek?

Napsal: stř 13. lis 2019 11:06:36
od kiski
Za mňa opakujem ešte raz - je to podľa vkusu každého súdruha. A hlavne - už teraz koluje toľko rôznych typov spriahel po rôznych modeloch, že na jednotnú mieru to už nezladí ani pánboh... Osobne používam spriahlo, ktoré ešte kedysi dávno vyrobil tuším Roman (istý si nie som, ale mám ho ešte od neho roky dozadu), a dávam ho na všetky svoje rušne. Rovnako tak robí tuším Michal s Heklom, a aj Pikku. Predpokladám, že aj Dominik. Takže minimálne modely od týchto autorov to majú aj rovnako nastavené, tak ako to popisuje aj Chris. Ak niekto používa niečo iné, musí rátať s odchýlkami. A za tretie - fyzika spriahla je v RW tragická, pretože neuvažuje s pohyblivou základňou háku samotného - hýbe sa len spriahlo, a aj to iba ako priamka s premenlivou dĺžkou.

Ako to je v TSW, netuším. Zrejme lepšie, pretože fungujú aj animované káble dvojčlenu napríklad, takže zrejme aj spriahlo prešlo vývojom a chová sa po fyzikálnej stránke reálnejšie.