Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Otázky, problémy a nejasnosti při tvorbě modelů a skinů
Uživatelský avatar
Ivan.ps
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 05. čer 2008 21:55:08
Bydliště: Nové Zámky - Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od Ivan.ps »

V tomto vlákne môžete komentovať vydaný návod na prevod modelov do RS a tiež prípadné otázky a problémy ohľadne exportu modelov do RS.

Odkaz na stiahnutie návodu nájdete tu :arrow: http://railsimulator.simtrains.eu/viewt ... t=5&p=5#p5
Ivan Palacka
Oskar
Příspěvky: 111
Registrován: pát 06. čer 2008 19:57:50

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od Oskar »

Ivane, velké díky za návod. Než jsi ho vydal, tak mi vůbec nebylo jasné jak na LOD. Teď se mohu pokusit u svého díla řešit i toto.

Ještě by mne zajímalo následující:
Chápu, že pomocí LOD nastavuji já jako autor modelu na jakou vzdálenost se mají jednotlivé části modelu ve hře zobrazit.
Souvisí to nějak se stupnicí 1-10 viditelností objektů ve hře, pomocí které se má také docílit snížení počtu zobrazovaných objektů?
Kde se pro objekt zadává hodnota této stupnice?
Hra tuto hodnotu jistě nepřiřazuje sama, že?
Pokud ji přiřazuje autor modelu, podle jakých pravidel by ji měl přiřadit, aby to mělo všeobecný smysl pro uživatele?
Uživatelský avatar
Ivan.ps
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 05. čer 2008 21:55:08
Bydliště: Nové Zámky - Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od Ivan.ps »

No zatiaľ som sa veľmi nehrabal v editore tratí, ale pokiaľ viem, tak LODY priamo nesúvisia s viditeľnosťou jednotlivých objektov (ak sa mýlim, tak sa ospravedlňujem - tejto problematike som sa zatiaľ naozaj hlbšie nevenoval a budem rád, ak ma niekto skúsenejší opraví). Zatiaľ čo LODY sa vytvárajú ešte v modelovacom programe, nastavenie viditeľnosti jednotlivých objektov sa upravuje v panely vlastností každého objektu v editore tratí, tak, ako je vidieť na priloženom obrázku:

Obrázek

Defaultne je viditeľnosť objektov nastavená tak, aby boli použité objekty viditeľné pri všetkých úrovniach zobrazenia detailov (posuvník je úplne vpravo). Ak chceme, aby sa nám konkrétny objekt pri nízkom nastavení detailov nezobrazoval, je potrebné polohu posuvníku umiestniť viac naľavo. V praxi to znamená asi to, že ak máme posuvník pri objekte nastavený napríklad na hodnote 8, objekt sa bude zobrazovať iba ak budeme mať v hre nastavenú hodnotu zobrazovania detailov na viac ako 2. Ak máme posuvník pri objekte nastavený napríklad na hodnote 6, objekt sa bude zobrazovať iba ak budeme mať v hre nastavenú hodnotu zobrazovania detailov na viac ako 4, atď... Dúfam, že som to nedomotal :D
Ivan Palacka
Uživatelský avatar
Ivan.ps
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 05. čer 2008 21:55:08
Bydliště: Nové Zámky - Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od Ivan.ps »

Mám otázočku. Podaril sa vôbec niekomu previesť aspoň nejaký jednoduchý objekt pomocou toho môjho návodu???
Ivan Palacka
Oskar
Příspěvky: 111
Registrován: pát 06. čer 2008 19:57:50

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od Oskar »

Ivan.ps píše:Mám otázočku. Podaril sa vôbec niekomu previesť aspoň nejaký jednoduchý objekt pomocou toho môjho návodu???
Ivane, abych řekl pravdu, tak jsem se k tomu dostal teprve včera a převést můj kvádr a namapovanou texturou leteckého snímku se mi do RS nepodařilo - nezobrazovala se mi textura.

Podařilo se mi to teprve dnes.

Problém byl v umístění *.max souboru a *.bmp souboru. Jestli jsem to někde nepřehlédl, tak ty to ve svém návodu nezmiňuješ ale vzpomněl jsem si, že se o tom zmiňoval Dispečer RS.
Jde o to, že jsem si musel vytvořit nějakou adresářovou strukturu v podadresáři Source (podadresář Rail Simulátoru) a tam nakopírovat soubor *.max a k němu do adresáře Texturex i soubor *.bmp. Pak jsem v 3ds maxku otevřel tento *.max soubor, otexturoval objekt texturou ze souboru *.bmp, ze souboru *.bmp udělal soubor *.ace a teprve potom vyexportoval soubor *.IGS .
Teprve pak mi vše funguje jak má - alespoň si to myslím.
Uživatelský avatar
Ivan.ps
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 05. čer 2008 21:55:08
Bydliště: Nové Zámky - Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od Ivan.ps »

Veru máš pravdu. Aj ja som sa na tomto už párkrát oklamal. Ďakujem za užitočný postreh. Čoskoro iste dokument opravím...
Ivan Palacka
Vlastik

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od Vlastik »

Velmi důležité!

Pokud někdo plánujete modelovat v autodesk 3D studio max,chci jenom upozornit že podpora pro plugin do Rs je možná do studia max 5-9 a za určitých podmínek studia 2008,vzhledem k přepracovanosti jadra 3d studia max 2009 není možné plugin použít a tudiž nebude možné model exportovat do RS!
Bohužel nefunguje ani si postavit model v 3d studiu 2009 a poté otevřít v 3d studiu 2008 pro export do RS.
Píšu to zde proto aby případní modeláři nebo zájemci věděli jaké číslo studia použít pro export do RS.
Vlastik

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od Vlastik »

Koukal jsem zběžně na modely od Denise a hlavně kde jsou screny přímo z programu a nevím a nejsem si jist ale co je také před samotným začátkem modelování důležité je nastavení jednotek tak jak to určuje manuál.
V tomto případě mě příjdou modely až extremně veliké,naše první začátky s tvorbou do RS byly podobné také jsme neměli správně jednotky a traťový telefon nam povyrostl při převodu do rs až na 250 metrů na výšku,a podle mě tohle bude něco podobné.
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od Hekl338 »

Nemate ktosi ten Ivanov navod? Link co tu je nefunguje a u seba na HDD ho nemozem najst.
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od Hekl338 »

Vdaka ;)
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od Hekl338 »

Vie mi ktosi poradit, preco mi nejdu pluginy v maxku 2009? Uz v XP som s tym mal vtedy problem, ale nakoniec sa mi to podarilo nejako rozchodit, no teraz ani za boha :mrgreen: Citam navod a nie je mi jasne kde najdem toto: C:\Documents and Settings\joe\Local Settings\Application Data\Autodesk\3dsmax\2009-32bit\enu\plugcfg\ Hladam ako somar, a nic take v PC nemam, uz neviem co robim zle. Pluginy som dal podla navoda, plugcfg som nasiel v tej istej zlozke, ako plugin, dal som ich ted tam, prepisal subor ini a aj tak mi to nejde. Mam W7 64bit a maxko instalovane 64bit . Vdaka za pripadne napady
Vlastik

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od Vlastik »

C:\Documents and Settings\joe\Local Settings\Application Data\Autodesk\3dsmax\2009-32bit\enu\plugcfg\
toto se ti objeví jen pokud budeš mít povolené a zapnuté skryté a systémové soubory a složky,jinak ne.
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od Hekl338 »

Vdaka, nasiel som, doplnil, ale aj tak to nejde :mrgreen: Nechapem to.
Edit:
Uz to chapem, prepisal som to v 64bit maxku, tam zial Kuju pluginy nejdu, musel som to spustit len v 32bit verzii. Ale nevadi, hlavne ze to ide.
Blade77
Příspěvky: 148
Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od Blade77 »

Ahoj,

Existuje nějaká možnost exportovat modely z Gmaxu do RS? Mám postavených asi 5 modelů vozů (Ampz, Bmz, WRmz, ARmpee, Bdtn), které jsem kdysi stavěl pro Trainz. Mám zdrojáky hotových, namapovaných modelů, jen je exportnout...
Jirka/VonShark
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od Roman »

A co: Gmax / *.s (MSTS) / *.3ds / 3DSmax / TS 2013 ?
Blade77
Příspěvky: 148
Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od Blade77 »

Jak to tak pozoruji, tak nějaký model ukutit znovu, protože z Gmaxu to nejde a tou oklikou bych to asi nesvedl...
Jirka/VonShark
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od Hekl338 »

Ono to bude u vozu rozumnejsie. Pre pozidavky RW bude model isto potrebovat upravit a tieto reimporty su na to nepouzitelne, to je dobre skutocne tak na domecky.
MANOS66
Příspěvky: 36
Registrován: ned 28. dub 2013 13:20:01
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od MANOS66 »

Zdravím.Bolo by možné aktualizovat link z prvého príspevku?Alebo by som poprosil ak máte tento tutoriál zaslat mi ho na mail.

marianmilcik@azet.sk

Vdaka.
MANOS66
Příspěvky: 36
Registrován: ned 28. dub 2013 13:20:01
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od MANOS66 »

Michal píše:Aktualizováno.
Vdaka.
Vlastik

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Příspěvek od Vlastik »

Udajně jsou ve složce z hrou 2014 i pluginy pro několik verzí 3Ds max,ty jsem nakonec našel ale jsou v koncovce dlu a nedaří se mi je zprovoznit ,má někdo nějáký nápad?
Díky
Jinak jsem je našel zde:
c:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\railworks\dev\xxx
Odpovědět