Stránka 1 z 2

Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: pát 06. čer 2008 0:42:59
od Ivan.ps
V tomto vlákne môžete komentovať vydaný návod na prevod modelov do RS a tiež prípadné otázky a problémy ohľadne exportu modelov do RS.

Odkaz na stiahnutie návodu nájdete tu :arrow: http://railsimulator.simtrains.eu/viewt ... t=5&p=5#p5

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: ned 08. čer 2008 15:36:45
od Oskar
Ivane, velké díky za návod. Než jsi ho vydal, tak mi vůbec nebylo jasné jak na LOD. Teď se mohu pokusit u svého díla řešit i toto.

Ještě by mne zajímalo následující:
Chápu, že pomocí LOD nastavuji já jako autor modelu na jakou vzdálenost se mají jednotlivé části modelu ve hře zobrazit.
Souvisí to nějak se stupnicí 1-10 viditelností objektů ve hře, pomocí které se má také docílit snížení počtu zobrazovaných objektů?
Kde se pro objekt zadává hodnota této stupnice?
Hra tuto hodnotu jistě nepřiřazuje sama, že?
Pokud ji přiřazuje autor modelu, podle jakých pravidel by ji měl přiřadit, aby to mělo všeobecný smysl pro uživatele?

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: ned 08. čer 2008 21:58:30
od Ivan.ps
No zatiaľ som sa veľmi nehrabal v editore tratí, ale pokiaľ viem, tak LODY priamo nesúvisia s viditeľnosťou jednotlivých objektov (ak sa mýlim, tak sa ospravedlňujem - tejto problematike som sa zatiaľ naozaj hlbšie nevenoval a budem rád, ak ma niekto skúsenejší opraví). Zatiaľ čo LODY sa vytvárajú ešte v modelovacom programe, nastavenie viditeľnosti jednotlivých objektov sa upravuje v panely vlastností každého objektu v editore tratí, tak, ako je vidieť na priloženom obrázku:

Obrázek

Defaultne je viditeľnosť objektov nastavená tak, aby boli použité objekty viditeľné pri všetkých úrovniach zobrazenia detailov (posuvník je úplne vpravo). Ak chceme, aby sa nám konkrétny objekt pri nízkom nastavení detailov nezobrazoval, je potrebné polohu posuvníku umiestniť viac naľavo. V praxi to znamená asi to, že ak máme posuvník pri objekte nastavený napríklad na hodnote 8, objekt sa bude zobrazovať iba ak budeme mať v hre nastavenú hodnotu zobrazovania detailov na viac ako 2. Ak máme posuvník pri objekte nastavený napríklad na hodnote 6, objekt sa bude zobrazovať iba ak budeme mať v hre nastavenú hodnotu zobrazovania detailov na viac ako 4, atď... Dúfam, že som to nedomotal :D

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: pon 07. črc 2008 19:54:32
od Ivan.ps
Mám otázočku. Podaril sa vôbec niekomu previesť aspoň nejaký jednoduchý objekt pomocou toho môjho návodu???

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: stř 09. črc 2008 20:58:05
od Oskar
Ivan.ps píše:Mám otázočku. Podaril sa vôbec niekomu previesť aspoň nejaký jednoduchý objekt pomocou toho môjho návodu???
Ivane, abych řekl pravdu, tak jsem se k tomu dostal teprve včera a převést můj kvádr a namapovanou texturou leteckého snímku se mi do RS nepodařilo - nezobrazovala se mi textura.

Podařilo se mi to teprve dnes.

Problém byl v umístění *.max souboru a *.bmp souboru. Jestli jsem to někde nepřehlédl, tak ty to ve svém návodu nezmiňuješ ale vzpomněl jsem si, že se o tom zmiňoval Dispečer RS.
Jde o to, že jsem si musel vytvořit nějakou adresářovou strukturu v podadresáři Source (podadresář Rail Simulátoru) a tam nakopírovat soubor *.max a k němu do adresáře Texturex i soubor *.bmp. Pak jsem v 3ds maxku otevřel tento *.max soubor, otexturoval objekt texturou ze souboru *.bmp, ze souboru *.bmp udělal soubor *.ace a teprve potom vyexportoval soubor *.IGS .
Teprve pak mi vše funguje jak má - alespoň si to myslím.

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: stř 09. črc 2008 21:14:29
od Ivan.ps
Veru máš pravdu. Aj ja som sa na tomto už párkrát oklamal. Ďakujem za užitočný postreh. Čoskoro iste dokument opravím...

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: úte 27. led 2009 19:27:44
od Vlastik
Velmi důležité!

Pokud někdo plánujete modelovat v autodesk 3D studio max,chci jenom upozornit že podpora pro plugin do Rs je možná do studia max 5-9 a za určitých podmínek studia 2008,vzhledem k přepracovanosti jadra 3d studia max 2009 není možné plugin použít a tudiž nebude možné model exportovat do RS!
Bohužel nefunguje ani si postavit model v 3d studiu 2009 a poté otevřít v 3d studiu 2008 pro export do RS.
Píšu to zde proto aby případní modeláři nebo zájemci věděli jaké číslo studia použít pro export do RS.

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: čtv 29. led 2009 16:24:57
od Vlastik
Koukal jsem zběžně na modely od Denise a hlavně kde jsou screny přímo z programu a nevím a nejsem si jist ale co je také před samotným začátkem modelování důležité je nastavení jednotek tak jak to určuje manuál.
V tomto případě mě příjdou modely až extremně veliké,naše první začátky s tvorbou do RS byly podobné také jsme neměli správně jednotky a traťový telefon nam povyrostl při převodu do rs až na 250 metrů na výšku,a podle mě tohle bude něco podobné.

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: pát 18. bře 2011 19:07:51
od Hekl338
Nemate ktosi ten Ivanov navod? Link co tu je nefunguje a u seba na HDD ho nemozem najst.

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: pát 18. bře 2011 21:00:02
od Hekl338
Vdaka ;)

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: pon 31. říj 2011 18:29:10
od Hekl338
Vie mi ktosi poradit, preco mi nejdu pluginy v maxku 2009? Uz v XP som s tym mal vtedy problem, ale nakoniec sa mi to podarilo nejako rozchodit, no teraz ani za boha :mrgreen: Citam navod a nie je mi jasne kde najdem toto: C:\Documents and Settings\joe\Local Settings\Application Data\Autodesk\3dsmax\2009-32bit\enu\plugcfg\ Hladam ako somar, a nic take v PC nemam, uz neviem co robim zle. Pluginy som dal podla navoda, plugcfg som nasiel v tej istej zlozke, ako plugin, dal som ich ted tam, prepisal subor ini a aj tak mi to nejde. Mam W7 64bit a maxko instalovane 64bit . Vdaka za pripadne napady

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: pon 31. říj 2011 19:04:39
od Vlastik
C:\Documents and Settings\joe\Local Settings\Application Data\Autodesk\3dsmax\2009-32bit\enu\plugcfg\
toto se ti objeví jen pokud budeš mít povolené a zapnuté skryté a systémové soubory a složky,jinak ne.

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: pon 31. říj 2011 19:39:38
od Hekl338
Vdaka, nasiel som, doplnil, ale aj tak to nejde :mrgreen: Nechapem to.
Edit:
Uz to chapem, prepisal som to v 64bit maxku, tam zial Kuju pluginy nejdu, musel som to spustit len v 32bit verzii. Ale nevadi, hlavne ze to ide.

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: úte 28. kvě 2013 13:39:04
od Blade77
Ahoj,

Existuje nějaká možnost exportovat modely z Gmaxu do RS? Mám postavených asi 5 modelů vozů (Ampz, Bmz, WRmz, ARmpee, Bdtn), které jsem kdysi stavěl pro Trainz. Mám zdrojáky hotových, namapovaných modelů, jen je exportnout...

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: úte 28. kvě 2013 15:00:56
od Roman
A co: Gmax / *.s (MSTS) / *.3ds / 3DSmax / TS 2013 ?

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: úte 28. kvě 2013 22:01:29
od Blade77
Jak to tak pozoruji, tak nějaký model ukutit znovu, protože z Gmaxu to nejde a tou oklikou bych to asi nesvedl...

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: úte 28. kvě 2013 22:45:23
od Hekl338
Ono to bude u vozu rozumnejsie. Pre pozidavky RW bude model isto potrebovat upravit a tieto reimporty su na to nepouzitelne, to je dobre skutocne tak na domecky.

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: stř 18. zář 2013 13:42:04
od MANOS66
Zdravím.Bolo by možné aktualizovat link z prvého príspevku?Alebo by som poprosil ak máte tento tutoriál zaslat mi ho na mail.

marianmilcik@azet.sk

Vdaka.

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: stř 18. zář 2013 17:26:27
od MANOS66
Michal píše:Aktualizováno.
Vdaka.

Re: Prevod modelu z programu 3ds max do RS

Napsal: pát 27. zář 2013 12:00:31
od Vlastik
Udajně jsou ve složce z hrou 2014 i pluginy pro několik verzí 3Ds max,ty jsem nakonec našel ale jsou v koncovce dlu a nedaří se mi je zprovoznit ,má někdo nějáký nápad?
Díky
Jinak jsem je našel zde:
c:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\railworks\dev\xxx