Tvorba modelov začiatky

Otázky, problémy a nejasnosti při tvorbě modelů a skinů
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Hekl338 »

malo by stacit cca 3 pixely z kazdej strany.
smekac
Příspěvky: 201
Registrován: pon 11. dub 2011 14:11:24
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od smekac »

Taky mi to občas dělalo... jak píše Hekl, 3pixely od kraje mapovat nebo lehce prodloužit v okrajích barvu aby se to dalo přesně namapovat, je-li potřeba.
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Hekl338 »

Nevie niekto, ako sa pridava cmoud na komin nejakej budovy?
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Josef72 »

Buď v blueprintu jako children, nebo by to mohlo jít v editoru. Mám dojem, že tam je takový malinký objekt, co je vidět jen v editoru ( něco jako obejkt světla ). Jestli si dobře pamatuji, tak má oranžovo-žlutou texturu, ale nejsem si jistý, zda si to s něčím nepletu.


http://www.trensim.com/foro/viewtopic.php?f=4&t=25270

Když sroluješ až dolů, je tam postup.
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Hekl338 »

Vdaka, to je ono, nevedel som za boha, aky blueprint je pre ten cmoud. Len som sa radoval zase predcasne, naivne som dufal, ze ide nastavit napriklad pomocou sezonnej textury, aby to cmudilo len v zime, ale nejde.
AirVolk

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od AirVolk »

Nesmieš mapovať na samú hranu texturi. Vždy si musíš nechať minimálne 2 pixeli rezervu ako písal Hekl.
laminatka230
Příspěvky: 10
Registrován: úte 23. dub 2013 21:15:55

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od laminatka230 »

Dobrý den, nechci zakládat nové téma, proto se zeptám zde:

1) Jaká verze 3ds Max se používá pro tvrbu modelů do Train simulatoru 2014 a případně, kde se to dá sehnat. Našel jsem něco zde: http://www.autodesk.cz/products/autodes ... free-trial a chci se ujistit, zda je to ten správný program.

2)Další dotaz zní: jaké další programy jsou ještě pro tvorbu a převod modelů do hry potřeba. Různě po celém fóru a internetu jsem o této problematice ponacházel několik zmínek. Tyto zmínky však byly již starší, a proto nevím, zda to platí i dnes.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Roman »

http://krs.web2001.cz/navody.htm
To co je tam popsáno, platí v podstatě dodnes + nějaké novinky navíc. Ale jako základ to postačí... Je tam popsán i potřebný sw pro tvorbu addonů ;)
laminatka230
Příspěvky: 10
Registrován: úte 23. dub 2013 21:15:55

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od laminatka230 »

Velice děkuji za odpověď.
laminatka230
Příspěvky: 10
Registrován: úte 23. dub 2013 21:15:55

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od laminatka230 »

Dobrý den, po prostudování příslušných návodů a prohledání internetu mi vyvstaly další otázky:

1) Dá se ještě dnes sehnat nějaká starší oficiální free (studentská) verze 3ds Max?

2) Dále se chci zeptat, jak je to s tím programem Blender: má s tím někdo zkušenosti? A jaké jsou pro tento program další potřebné programy pro modelování do RW?

Prohledal jsem mnoho stránek ale jsem z toho poněkud zmaten. Proto prosím někoho, kdo se v tom vyzná, aby mi v tom udělal jasno.
Vlastik

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Vlastik »

laminatka230 píše:Dobrý den, po prostudování příslušných návodů a prohledání internetu mi vyvstaly další otázky:

1) Dá se ještě dnes sehnat nějaká starší oficiální free (studentská) verze 3ds Max?

2) Dále se chci zeptat, jak je to s tím programem Blender: má s tím někdo zkušenosti? A jaké jsou pro tento program další potřebné programy pro modelování do RW?

Prohledal jsem mnoho stránek ale jsem z toho poněkud zmaten. Proto prosím někoho, kdo se v tom vyzná, aby mi v tom udělal jasno.
No zdarma studio neseženeš ,jenom triál verzi a to vždy té nejnovější verze což je v max 2014,bohužel do verze 2011 fungovali kuju pluginy ,od verze 2012 jsou RW pluginy a není zajištěna kompatibilita obou pluginů.

Blender ,je jediný free modelovací program s plnou podporou exportu do TS, ještě je canvas je sice také zdarma ale pro export do TS je nutné zakoupení rozšíření.
laminatka230
Příspěvky: 10
Registrován: úte 23. dub 2013 21:15:55

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od laminatka230 »

A nevíte někdo, jaké pluginy a další programy jsou pro ten Blender potřeba? Jsou na to nějaké seriózní stránky, kde nic nehrozí? Velmi nerad bych si s tím stáhnul i nějaký vir.
A ještě jedna otázka: při procházení návodů jsem narazil na zmínku, že je pro RW potřeba jakýsi update "Mk1". Při hledání tohoto jsem narazil i na "Mk2". Jsou tedy potřeba oba tyto updaty?
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Roman »

laminatka230 píše:... ještě jedna otázka: při procházení návodů jsem narazil na zmínku, že je pro RW potřeba jakýsi update "Mk1". Při hledání tohoto jsem narazil i na "Mk2". Jsou tedy potřeba oba tyto updaty?
Ne, ne. Pokud Jsi zakoupil TS 2014 máš vše potřebné nainstalováno. Jak Jsem psal, ty návody jsou z původního RailSimulátoru, tak některé části nejsou platné .
laminatka230
Příspěvky: 10
Registrován: úte 23. dub 2013 21:15:55

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od laminatka230 »

Platí to i o tom RSDevTools?
Vlastik

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Vlastik »

laminatka230 píše:Platí to i o tom RSDevTools?
Ten bohužel se už nedá stáhnout ,byl na oficialních stránkách RS ,a byl to soubor několika defaultních věcí ,modelů pro lepší pochopení k exportu do TS ,k tomu byly nepřímo i od RS vydány manuály označené 9.0x .
Pro začátečníka to bylo přímo ideální pro pochopení ,ale jak píše Roman také už polovina věcí a označení tam neplatila.
laminatka230
Příspěvky: 10
Registrován: úte 23. dub 2013 21:15:55

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od laminatka230 »

No, na těchto sránkách http://www.railsimulator.com/support.php jsem ten RSDevTools našel a vypadá to, že se to stáhnout dá - ikdyž jsem to ještě nestahoval, tak po prokliknutí příslušného odkazu se chce něco uložit a stahovat.
Ale jak to tak sleduji, tak začínám uvažovat o tom Blenderu. Četl jsem, že je poměrně jednoduchý. Ale mám problémy najít nějaké informace o tom, která verze je nejvhodnější a jak je to s dalšímy pluginy a potřebnými programy. :cry: Zdá se mi, že v našich končinách to moc lidí nepoužívá - doufám, že se mýlím. Tak uvidím, jak to dopadne.
Každopádně všem moc děkuji za informace.
Vlastik

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Vlastik »

laminatka230 píše:No, na těchto sránkách http://www.railsimulator.com/support.php jsem ten RSDevTools našel a vypadá to, že se to stáhnout dá - ikdyž jsem to ještě nestahoval, tak po prokliknutí příslušného odkazu se chce něco uložit a stahovat.
Ale jak to tak sleduji, tak začínám uvažovat o tom Blenderu. Četl jsem, že je poměrně jednoduchý. Ale mám problémy najít nějaké informace o tom, která verze je nejvhodnější a jak je to s dalšímy pluginy a potřebnými programy. :cry: Zdá se mi, že v našich končinách to moc lidí nepoužívá - doufám, že se mýlím. Tak uvidím, jak to dopadne.
Každopádně všem moc děkuji za informace.
Máš pravdu na těch jejich starých se to dá ještě najít ,protože na nových kde jsem to hledal jsem to už nenašel:
http://www.railsimulator.com/

No blender je převážně rozšířen v západních státech ,a modelují v něm i profíci ,co nemají peníze na studio ,jinak asi platí že čím novější verze tím větší podpora jak software ,tak hardware ,tuším že poslední byla verze 2.9.3 ,ale nevím to na 100%.
Já blender mám taky i nainstalovaný ,protože ským jsem ve styku tak ten vtom modeluje.
laminatka230
Příspěvky: 10
Registrován: úte 23. dub 2013 21:15:55

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od laminatka230 »

Nejnovější verze Blenderu jsou 2.69 a 2.70. Jaké pluginy a další programy ten Blender potřebuje? A je k tomu třeba ještě něco pro zprácovávání fotek/obrázků ve 2D? Nějaké odkazy jsem našel, ale nejsem si jist, zda je to správné.
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Hekl338 »

Skusal som spravit na cesty pomocou fixednetworkblueprint krizovatky. Ako som vsak zistil, zrejme to v RW uz nefunguje, alebo robim nieco zle. Bud sa mi generuju auta len na krizovatke, alebo na cestach mimo krizovatku. Nikdy tam skratka auta neprechadzaju ako maju. Ma s tym niekto skusenost, alebo to fakt nefunguje a je to ztrata casu?
Blade77
Příspěvky: 148
Registrován: ned 28. srp 2011 1:10:12
Bydliště: Praha, vozovna Motol, tramvaj... ;-)

Re: Tvorba modelov začiatky

Příspěvek od Blade77 »

Ahoj všem,

Kdysi jsem se tu zmiňoval, že bych chtěl své modely nějak dostat do RW. Po tom, co vyšel Trainz: A New Era, tak ten mě velice zklamal. Silně náročný a neoptimalizovaný, což mě vedlo k tomu, oprášit Steam a nainstalovat si RW. Nyní jej mám v aktuální verzi Train SImulator 2015. Mám sérii vozů ČD A, AB, B, a BDs, pak ještě jeden celkem schopný model vozu ČD ARmpee. Pokud se mi povede nějakým způsobem zvládnout veškeré tutoriály a kritéria tvorby vozidel, tak budu strašně moc rád, protože si s nimi budeme moci zajezdit i v tomto nádherném simulátoru. Zde ukázka modelu vozu ČD A, který už existuje v Trainz:
CD_A_RW.jpg
//První testovací export vozu ČD A se povedl... ;-)
CD_A_RW2.jpg
Vůz je kompletně i s interiérem, akorát musím dodat alfakanály do textur a celé to překopat. ;-)
Jirka/VonShark
Odpovědět