Jednoduchý návod - vyřezávání oken a podobných tvarů
Napsal: pát 30. bře 2012 19:58:45
Na všeobecné přání jedné paní, která právě odešla sem hodím jednoduchý postup jak "zapustit" do polygonu složitější tvar ( vyřezávání oken např.). Je to způsob, který se mi osvědčil a který umožňuje zapouštět i komplexnější tvary než jsou jen obdelníky a čtverce.
1. Vytvořím si jednoduchý polygon 4x4m a aplikuji texturu. Řekněme, že to co je černé potřebuji následně "vyříznout".
2. Přesunu se z perspektivního pohledu do pohledu "Front" a v pravem panelu přepnu na křivky. Vyberu "Line" a přesně podle předlohy ( černý tvar) obkreslím. Je to jednoduché, vlastně kliknete tam, kde chcete mít vertex. Pro zachování pravých úhlů přidržte "Shift". Jestliže nevidíte při kreslení vznikající tvar ( je schován za polygonem, podle kterého kreslím 2d tvar) máte dvě možnosti. Buď snížit opacity polygonu s texturou (v materiálech), nebo tento polygon v perspektivním výhledu posunout za osu "x" nebo "y".
3. Po dokončení druhého kroku byste v perspektivním výhledu měli vidět asi toto
4. Nyní zapustíme 2d tvar do polygonu. Vyberte polygon, do které budeme zapouštět tvar. V horní liště zvolte cestu Create/Compoud/ShapeMerge. V pravo klikněte na tlačítko "Pick Shape" a ve výhledu klikněte na vámi vytvořený 2d tvar. Ten máte nyní zapuštěný v polygonu. Abyste výsledek viděli, přepněte si v levém horním rohu perspektivního náhledu na "Wireframe".
5. Posledním krokem je převedení polygonu zpět na editovatelnou síťovinu Editable Poly. V zásobníku modifikátorů vyberte "Edit Poly". Nyní přepněte do podobjektu polygon a v perspektivním výhledu klikněte na nově vzniklý, "zapuštěný" tvar, který nyní můžete dále upravovat.
To je asi tak vše. Největší předností tohoto postupu jsou křivky. Když si je osvojíte, můžete vytvářet i složitější tvary a následně převádět na plygonové tvary. Výhodou je, že vám takto nevzniknou nepříjemné světelné efekty, jak tomu může nastat a taky nastává , pakliže používátze některé modifokátory jako "Extrude", "Bevel" nebo jen pouhé tahání vertexů.
1. Vytvořím si jednoduchý polygon 4x4m a aplikuji texturu. Řekněme, že to co je černé potřebuji následně "vyříznout".
2. Přesunu se z perspektivního pohledu do pohledu "Front" a v pravem panelu přepnu na křivky. Vyberu "Line" a přesně podle předlohy ( černý tvar) obkreslím. Je to jednoduché, vlastně kliknete tam, kde chcete mít vertex. Pro zachování pravých úhlů přidržte "Shift". Jestliže nevidíte při kreslení vznikající tvar ( je schován za polygonem, podle kterého kreslím 2d tvar) máte dvě možnosti. Buď snížit opacity polygonu s texturou (v materiálech), nebo tento polygon v perspektivním výhledu posunout za osu "x" nebo "y".
3. Po dokončení druhého kroku byste v perspektivním výhledu měli vidět asi toto
4. Nyní zapustíme 2d tvar do polygonu. Vyberte polygon, do které budeme zapouštět tvar. V horní liště zvolte cestu Create/Compoud/ShapeMerge. V pravo klikněte na tlačítko "Pick Shape" a ve výhledu klikněte na vámi vytvořený 2d tvar. Ten máte nyní zapuštěný v polygonu. Abyste výsledek viděli, přepněte si v levém horním rohu perspektivního náhledu na "Wireframe".
5. Posledním krokem je převedení polygonu zpět na editovatelnou síťovinu Editable Poly. V zásobníku modifikátorů vyberte "Edit Poly". Nyní přepněte do podobjektu polygon a v perspektivním výhledu klikněte na nově vzniklý, "zapuštěný" tvar, který nyní můžete dále upravovat.
To je asi tak vše. Největší předností tohoto postupu jsou křivky. Když si je osvojíte, můžete vytvářet i složitější tvary a následně převádět na plygonové tvary. Výhodou je, že vám takto nevzniknou nepříjemné světelné efekty, jak tomu může nastat a taky nastává , pakliže používátze některé modifokátory jako "Extrude", "Bevel" nebo jen pouhé tahání vertexů.