Když už se to zase nakouslo, doplním takovou mojí malou úvahu na téma "realita v RW".
Předem upozorňuji, že to není mířeno na nikoho osobně .
Doneslo se mi (nebyl to Robo, ten k problematice přistupuje konstruktivně
![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
) , že 749 je úplně blbě naladěná a se zátěží x na stoupání y jede moc rychle. Šmahem to bylo hotové - máte to to blbě
![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
. Prostě klasika.
Jak ale dotyčný přišel na to, že má lokomotiva špatně nastavené jízdní vlastnosti? Jak to testoval ?
Všichni víme, že ještě před nedávnem se vozidla v RW samovolně rozjížděla až na sklonu větším než 5 promile. Takže, realita nic moc
![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
.
Ale zpět ke konkrétnímu případu. Jak tedy postupoval "odborník" při testech. Asi si vzal nějaké vozy, u kterých předpokládal nějakou hmotnost a sestavil vlak . Pak jel a nesedělo to s tabulkami. Otázka je, zda před tím, než odsoudil nastavení lokomotivy prověřil, zda vozidla použitá jako zátěž pro testy jsou správně nastavena. Přeci nestačí jen spočítat hmotnost soupravy, vyrazit a udělat závěr....
Zkontroloval dotyčný zda vozidla sloužící jako etalon pro porovnání jízdních vlastností mají správně valivý odpor a odpor vzduchu? Ty vozy byly ložené nebo prázdné? RW přeci nepracuje korektně s nákladem. Touto problematikou se zabýval Hekl a potvrdil ji.
Pokud tedy někdo napíše podobný závěr jako výše nebo se chce seriózně zabývat problematikou nastavení chování lokomotiv, musí začít u vozidel, které slouží jako balast. Ty musí být v první řadě nastaveny bezchybně.
Další v pořadí je zkoušení s různou zátěží na stejném stoupaní a následné srovnání s tabulkou. Co když se zátěží 500t bude rychlost a proud odpovídající tabulkám, ale se zátěží 1000t se to bude rozcházet a nakonec 1500t bude mimo realitu. Jaké nastavení zvolí aby ošálil simulátor, který má fyzikální chování vozidel, napíšu to kulantně, lehce nekorektní ?
![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Další věcí je třeba rozjezd. Ono se to rozjíždí moc rychle... Zrychlení je přeci ale závislé na spoustě faktorů, ne jen na výkonu. Adheze. A to ne jen mokro / sucho ale také výrazně profil kolo/ kolejnice. Různé mikroskluzy v tom hrají důležitou roli a čím je profil kola méně udržovaný, tím je také přenos tažné síly z kola na kolejnici horší. A co teprve u moderních (záleží na typu) vozidel kde je elektronický regulátor nastaven tak aby reagoval na sebemenší rozdíl v otáčení dvojkolí které se koriguje po většinou omezením výkonu, někdy řízeným skluzem . To vše má vliv jak na rozjezd, tak ve finále na celkovou tažnou sílu vozidla.
Je tedy vůbec možné nastavit reálné chování vozidel v prostředí simulátoru, jehož prioritní funkcí je vhled a grafika?
Možná jsem měl založit vlastní téma, ale nepředpokládám, že by byl nějaký zájem o obšírnější diskusi na toto téma. Pokud ano, budu jedině rád.
Ovšem neznamená to, že budu hned všechno předělávat
![Mr Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)