
Dílna Roman
Re: Dílna Roman
Som rad Romane, ze si sa tym osekavanim nakazil 

Re: Dílna Roman
Josef72 píše:Pěkný. 980 poly je jak nic.
To záleží od toho koľko takých nič máš blízko seba. Potom sa s pýtaj grafiky či to je nič

-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dílna Roman
1000 poly nepředstavuje žádnou hrozbu. A zvláště u podobných objektů, kterých máš ve stanici po jednom a to ještě zřídka. Zbytek je o používání "LODů".
Stačí se podívat na blog Dereka z RS, ten i na scenery objekt, který není v bezprostřední blízkosti tratě spotřebuje 2x i 3x větší množství polygonů.
Stačí se podívat na blog Dereka z RS, ten i na scenery objekt, který není v bezprostřední blízkosti tratě spotřebuje 2x i 3x větší množství polygonů.
Re: Dílna Roman
Jasně, v RW +/- 1000 poly nehraje žádnou roli. Samozřejmě v případě že je vše správně nalodované. Třeba moje sloupy a stožáry TV nejsou žádné low poly a přesto na hru po osazení neměly žádný zásadní vliv. Daleko větší propad nastal při osazení 2D vegetace (tedy načítání textur do paměti). A to ne jen v mojí trati ale i u KaMata (můj postřeh) . Podobně to platí i třeba u kabiny. U 362 jsem polygony vůbec nešetřil, protože pokud jsem v kabině, nenačítá se hráčova lokomotiva. Pokud mám tedy lokomotivu s 30 000 polygony a kabinu také, nula od nuly pojde a není žádný zásadní propad ve výkonu. Samozřejmě pak se to odvíjí i od použitých shaderů, velikosti a počtu textur a dalších věcí...
Re: Dílna Roman
Ste nečítali pozorne. Záleží od toho, koľko takých nič máš vedľa seba.... Ak je to pár objektov na niekoľko kilometrov, nie je čo riešiť....Tvrdiť, že je to nič nie je košer. Vždy je to o tom koľko krát sa ten objekt nachádza v tesnej blízkosti, alebo presnejšie v oblasti prvého lodu.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dílna Roman
Tak s tímhle uvažováním je i 50 polygonů moc.
Re: Dílna Roman
Ale četl, a proto jsem dával za příklad 2D stromy
. Jednodušší objekt už ani nejde vytvořit a přesto ve větším počtu představuje enormní zátěž pro PC . Dokonce jsou jednodušší než v msts.

Re: Dílna Roman
Tak je to košer.........
Ad Jozef: to je práve to zaujímavé na tvorbe......Musíš vedieť kde a ako ho osadíš ten objekt, aby si sa vedel správne rozhodnúť pre počet poli, pre správny LOD, shaderi atď, atď.....Ono perfektné addony vznikajú neustálim zvažovaním.....Ono postaviť nejakú trať po naučení sa práce s editorom (čo je tiež pekná námaha) dokáže takmer každý. ALe urobiť to tak aby to vyzeralo a hlavne v pohode fungovalo, už si vyžaduje zvažovať a prehodnocovať.......A platí to aj pri modeloch vlakov, budov a všetkého čo s tým súvisí.....Takže ak to chcem zhrnúť, tak ano niekedy je aj 50 poli strašne veľa
Čo sa mi páči na Romanovej trati, je práve to logické uvažovanie. Nie je to robené štýlom, tu to chytím a tam to buchnem.
Ad Jozef: to je práve to zaujímavé na tvorbe......Musíš vedieť kde a ako ho osadíš ten objekt, aby si sa vedel správne rozhodnúť pre počet poli, pre správny LOD, shaderi atď, atď.....Ono perfektné addony vznikajú neustálim zvažovaním.....Ono postaviť nejakú trať po naučení sa práce s editorom (čo je tiež pekná námaha) dokáže takmer každý. ALe urobiť to tak aby to vyzeralo a hlavne v pohode fungovalo, už si vyžaduje zvažovať a prehodnocovať.......A platí to aj pri modeloch vlakov, budov a všetkého čo s tým súvisí.....Takže ak to chcem zhrnúť, tak ano niekedy je aj 50 poli strašne veľa

Čo sa mi páči na Romanovej trati, je práve to logické uvažovanie. Nie je to robené štýlom, tu to chytím a tam to buchnem.
Re: Dílna Roman
Roman má výhodu v tom že nestaví skutečnou trať takže si může rozmyslet kde co naháže.AirVolk píše: Čo sa mi páči na Romanovej trati, je práve to logické uvažovanie. Nie je to robené štýlom, tu to chytím a tam to buchnem.
Re: Dílna Roman
Ta trať je pěkná, ale snažím se pro Ludmilu udělat scénář + - hoďku či dvě a je to peklo. Ty návěstidla ve Vlkově mě nedají spát co to tam dělá za discotéku a to jsem na začatku
. Chci udělat nějaký posuny atd., ale jen těch prvních pár posunů ladím už tři dny. Pozor, neříkám že je to tratí, traťovinou apod., podle mě to prostě nezvláda simulátor + náležitosti. Neberte to jako že haním trať či jinou českou tvorbu, jen se tím prokousat a vymyslet, aby to mělo hlavu a patu je zážitek
. Prostě by ten sim měl mít více možností pro naše podmínky. Jo ta Ludmila, no pokud se mi to povede dotáhnout a bude to jezditelný bude nahraditelná i jiným prostředkem, nejspíše něčím defaultním
. Snad to do 14ti dnů dokopu do finále a přitom to je taková blbost
. Snad se ještě někdo k tý tvorbě přidá. Tu napěťovou výluku mám najetou snad dvacetkrát
.





Re: Dílna Roman
KaMat píše:Roman má výhodu v tom že nestaví skutečnou trať takže si může rozmyslet kde co naháže.
No v niečom máš trochu pravdu, ale princíp stavby je rovnaký aj pri stavbe reálnej trate. IDe len o to do akej hĺbky sa do toho chce ten stavitel položiť......Lebo potom s tým samozrejme už ruka v ruke ide aj výroba vlastných objektov , pre lepšiu hratelnosť.....
Re: Dílna Roman
@slowly - suhlasim, mam rozpracovanych a vlastne aj dokoncenych par scenarov, ale ich zlozitost je tak vysoka, ze "vdaka" tym navestidlam raz idu raz nejdu. Prerabal som ich uz nekonecne vela krat a jednoducho sa obcas stane ze ten AI vlak sa niekde necakane zastavi..
@airvolk - tak tak, je vela peknych trati.. ale niektore su tak spravene, ze tam dke je kolajovi uzol clovek prida par consist a uz ide vypis nedostatku pamate (dal som si tu pracu aby som to spocital a napr pri trati Sachs si hra vypyta na niektorych usekoch 7,5GB operacnej pamate..)
@airvolk - tak tak, je vela peknych trati.. ale niektore su tak spravene, ze tam dke je kolajovi uzol clovek prida par consist a uz ide vypis nedostatku pamate (dal som si tu pracu aby som to spocital a napr pri trati Sachs si hra vypyta na niektorych usekoch 7,5GB operacnej pamate..)

Re: Dílna Roman
No a Northen europe B ,tu na 32.bitovým win ani nespustíš ,dnes už je základ 64 .bitový systém a alespon 12Gb RAM ,ale zase škoda že ten projekt upadl protože přes 900 km reálných kolejí i s krajinou je na dlouhé ježdění,ale nejsou aktivity.@airvolk - tak tak, je vela peknych trati.. ale niektore su tak spravene, ze tam dke je kolajovi uzol clovek prida par consist a uz ide vypis nedostatku pamate (dal som si tu pracu aby som to spocital a napr pri trati Sachs si hra vypyta na niektorych usekoch 7,5GB operacnej pamate..)

Re: Dílna Roman
No vida další zreálnění
Budem předělávat ? 


Re: Dílna Roman
[quote="Roman"]Evidentně, když RSC něco potřebuje, tak si to zprovozní. Je to výhoda autora
. V minulé verzi to na 100% nefungovalo
.
No poprvé to je udělané na posledním addonu a vypadá to celkem dobře i ve stanicích to už není rovná čára:
Munich - Garmisch-Partenkirchen Route Add-On

Dobře je to vidět zde na videu ,dokonce mám pocit že i to třesení objektů tam už není a nebo je v minimální míře:
https://www.youtube.com/watch?v=_3gGx3Fvi2w


No poprvé to je udělané na posledním addonu a vypadá to celkem dobře i ve stanicích to už není rovná čára:
Munich - Garmisch-Partenkirchen Route Add-On

Dobře je to vidět zde na videu ,dokonce mám pocit že i to třesení objektů tam už není a nebo je v minimální míře:
https://www.youtube.com/watch?v=_3gGx3Fvi2w
Re: Dílna Roman
Ono to tak horké nebude. U nás by to snad mělo být jen na starších tratích. Dle zadávacích podmínek SŽDC nosné lano má kopírovat klikatost trolejového drátu a to mámeKaMat píše:No vida další zreálněníBudem předělávat ?


Re: Dílna Roman
JJ máme ale v reálu je někdy taky pěkný bordelRoman píše:Ono to tak horké nebude. U nás by to snad mělo být jen na starších tratích. Dle zadávacích podmínek SŽDC nosné lano má kopírovat klikatost trolejového drátu a to mámeKaMat píše:No vida další zreálněníBudem předělávat ?
. Ale od toho jsou jiní odborníci
.

Já bych toho u sebe nakonec stejně moc předělávat nemusel. Většina tratě je v koridoru a nebo se modernizuje. Těch +- 50 km které bych změnil už by mě ale nezabilo.
Re: Dílna Roman
Trochu jsem experimentoval s 3D stromy
. Tedy hlavně smrky, které nemáme
. Polygonově jsou na tom podobně jako ty 3D stromy, co dělal Hekl, tento tedy 2800 polygonů. Mohl bych to snížit až na 1/4, ale pak to nevypadá tak dobře.... Na každou větev jsem použil plane s 8polygony aby mohla být tvarovaná.








Re: Dílna Roman
Vyzerá to pekne, ale bojím sa toho počtu poligónov......Tu sa ale pri stromoch asi dá použiť drastickejší LOD, tak hádam to nebude vadiť...