Dílna Roman

Připravované nebo vydané modely a skiny do RW
Odpovědět
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Hekl338 »

Som rad Romane, ze si sa tym osekavanim nakazil :lol:
AirVolk

Re: Dílna Roman

Příspěvek od AirVolk »

Josef72 píše:Pěkný. 980 poly je jak nic.

To záleží od toho koľko takých nič máš blízko seba. Potom sa s pýtaj grafiky či to je nič :)
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Josef72 »

1000 poly nepředstavuje žádnou hrozbu. A zvláště u podobných objektů, kterých máš ve stanici po jednom a to ještě zřídka. Zbytek je o používání "LODů".

Stačí se podívat na blog Dereka z RS, ten i na scenery objekt, který není v bezprostřední blízkosti tratě spotřebuje 2x i 3x větší množství polygonů.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

Jasně, v RW +/- 1000 poly nehraje žádnou roli. Samozřejmě v případě že je vše správně nalodované. Třeba moje sloupy a stožáry TV nejsou žádné low poly a přesto na hru po osazení neměly žádný zásadní vliv. Daleko větší propad nastal při osazení 2D vegetace (tedy načítání textur do paměti). A to ne jen v mojí trati ale i u KaMata (můj postřeh) . Podobně to platí i třeba u kabiny. U 362 jsem polygony vůbec nešetřil, protože pokud jsem v kabině, nenačítá se hráčova lokomotiva. Pokud mám tedy lokomotivu s 30 000 polygony a kabinu také, nula od nuly pojde a není žádný zásadní propad ve výkonu. Samozřejmě pak se to odvíjí i od použitých shaderů, velikosti a počtu textur a dalších věcí...
AirVolk

Re: Dílna Roman

Příspěvek od AirVolk »

Ste nečítali pozorne. Záleží od toho, koľko takých nič máš vedľa seba.... Ak je to pár objektov na niekoľko kilometrov, nie je čo riešiť....Tvrdiť, že je to nič nie je košer. Vždy je to o tom koľko krát sa ten objekt nachádza v tesnej blízkosti, alebo presnejšie v oblasti prvého lodu.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Josef72 »

Tak s tímhle uvažováním je i 50 polygonů moc.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

Ale četl, a proto jsem dával za příklad 2D stromy ;) . Jednodušší objekt už ani nejde vytvořit a přesto ve větším počtu představuje enormní zátěž pro PC . Dokonce jsou jednodušší než v msts.
AirVolk

Re: Dílna Roman

Příspěvek od AirVolk »

Tak je to košer.........

Ad Jozef: to je práve to zaujímavé na tvorbe......Musíš vedieť kde a ako ho osadíš ten objekt, aby si sa vedel správne rozhodnúť pre počet poli, pre správny LOD, shaderi atď, atď.....Ono perfektné addony vznikajú neustálim zvažovaním.....Ono postaviť nejakú trať po naučení sa práce s editorom (čo je tiež pekná námaha) dokáže takmer každý. ALe urobiť to tak aby to vyzeralo a hlavne v pohode fungovalo, už si vyžaduje zvažovať a prehodnocovať.......A platí to aj pri modeloch vlakov, budov a všetkého čo s tým súvisí.....Takže ak to chcem zhrnúť, tak ano niekedy je aj 50 poli strašne veľa :)

Čo sa mi páči na Romanovej trati, je práve to logické uvažovanie. Nie je to robené štýlom, tu to chytím a tam to buchnem.
KaMat
Příspěvky: 1371
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: Dílna Roman

Příspěvek od KaMat »

AirVolk píše: Čo sa mi páči na Romanovej trati, je práve to logické uvažovanie. Nie je to robené štýlom, tu to chytím a tam to buchnem.
Roman má výhodu v tom že nestaví skutečnou trať takže si může rozmyslet kde co naháže.
slowly
Příspěvky: 343
Registrován: čtv 01. bře 2012 12:01:00

Re: Dílna Roman

Příspěvek od slowly »

Ta trať je pěkná, ale snažím se pro Ludmilu udělat scénář + - hoďku či dvě a je to peklo. Ty návěstidla ve Vlkově mě nedají spát co to tam dělá za discotéku a to jsem na začatku :mrgreen: . Chci udělat nějaký posuny atd., ale jen těch prvních pár posunů ladím už tři dny. Pozor, neříkám že je to tratí, traťovinou apod., podle mě to prostě nezvláda simulátor + náležitosti. Neberte to jako že haním trať či jinou českou tvorbu, jen se tím prokousat a vymyslet, aby to mělo hlavu a patu je zážitek :mrgreen: . Prostě by ten sim měl mít více možností pro naše podmínky. Jo ta Ludmila, no pokud se mi to povede dotáhnout a bude to jezditelný bude nahraditelná i jiným prostředkem, nejspíše něčím defaultním ;) . Snad to do 14ti dnů dokopu do finále a přitom to je taková blbost :lol: . Snad se ještě někdo k tý tvorbě přidá. Tu napěťovou výluku mám najetou snad dvacetkrát :lol: .
AirVolk

Re: Dílna Roman

Příspěvek od AirVolk »

KaMat píše:Roman má výhodu v tom že nestaví skutečnou trať takže si může rozmyslet kde co naháže.

No v niečom máš trochu pravdu, ale princíp stavby je rovnaký aj pri stavbe reálnej trate. IDe len o to do akej hĺbky sa do toho chce ten stavitel položiť......Lebo potom s tým samozrejme už ruka v ruke ide aj výroba vlastných objektov , pre lepšiu hratelnosť.....
Uživatelský avatar
kuboss
Příspěvky: 587
Registrován: čtv 24. led 2013 18:55:08

Re: Dílna Roman

Příspěvek od kuboss »

@slowly - suhlasim, mam rozpracovanych a vlastne aj dokoncenych par scenarov, ale ich zlozitost je tak vysoka, ze "vdaka" tym navestidlam raz idu raz nejdu. Prerabal som ich uz nekonecne vela krat a jednoducho sa obcas stane ze ten AI vlak sa niekde necakane zastavi..

@airvolk - tak tak, je vela peknych trati.. ale niektore su tak spravene, ze tam dke je kolajovi uzol clovek prida par consist a uz ide vypis nedostatku pamate (dal som si tu pracu aby som to spocital a napr pri trati Sachs si hra vypyta na niektorych usekoch 7,5GB operacnej pamate..) :?
Vlastik

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Vlastik »

@airvolk - tak tak, je vela peknych trati.. ale niektore su tak spravene, ze tam dke je kolajovi uzol clovek prida par consist a uz ide vypis nedostatku pamate (dal som si tu pracu aby som to spocital a napr pri trati Sachs si hra vypyta na niektorych usekoch 7,5GB operacnej pamate..) :?
No a Northen europe B ,tu na 32.bitovým win ani nespustíš ,dnes už je základ 64 .bitový systém a alespon 12Gb RAM ,ale zase škoda že ten projekt upadl protože přes 900 km reálných kolejí i s krajinou je na dlouhé ježdění,ale nejsou aktivity. :D
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

Evidentně, když RSC něco potřebuje, tak si to zprovozní. Je to výhoda autora :D . V minulé verzi to na 100% nefungovalo :( .

Obrázek
Obrázek
Obrázek
KaMat
Příspěvky: 1371
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: Dílna Roman

Příspěvek od KaMat »

No vida další zreálnění :) Budem předělávat ? :D
Vlastik

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Vlastik »

[quote="Roman"]Evidentně, když RSC něco potřebuje, tak si to zprovozní. Je to výhoda autora :D . V minulé verzi to na 100% nefungovalo :( .

No poprvé to je udělané na posledním addonu a vypadá to celkem dobře i ve stanicích to už není rovná čára:
Munich - Garmisch-Partenkirchen Route Add-On
Obrázek
Dobře je to vidět zde na videu ,dokonce mám pocit že i to třesení objektů tam už není a nebo je v minimální míře:
https://www.youtube.com/watch?v=_3gGx3Fvi2w
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

KaMat píše:No vida další zreálnění :) Budem předělávat ? :D
Ono to tak horké nebude. U nás by to snad mělo být jen na starších tratích. Dle zadávacích podmínek SŽDC nosné lano má kopírovat klikatost trolejového drátu a to máme :). Ale od toho jsou jiní odborníci :) .
KaMat
Příspěvky: 1371
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: Dílna Roman

Příspěvek od KaMat »

Roman píše:
KaMat píše:No vida další zreálnění :) Budem předělávat ? :D
Ono to tak horké nebude. U nás by to snad mělo být jen na starších tratích. Dle zadávacích podmínek SŽDC nosné lano má kopírovat klikatost trolejového drátu a to máme :). Ale od toho jsou jiní odborníci :) .
JJ máme ale v reálu je někdy taky pěkný bordel :D
Já bych toho u sebe nakonec stejně moc předělávat nemusel. Většina tratě je v koridoru a nebo se modernizuje. Těch +- 50 km které bych změnil už by mě ale nezabilo.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

Trochu jsem experimentoval s 3D stromy :roll: . Tedy hlavně smrky, které nemáme ;). Polygonově jsou na tom podobně jako ty 3D stromy, co dělal Hekl, tento tedy 2800 polygonů. Mohl bych to snížit až na 1/4, ale pak to nevypadá tak dobře.... Na každou větev jsem použil plane s 8polygony aby mohla být tvarovaná.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
AirVolk

Re: Dílna Roman

Příspěvek od AirVolk »

Vyzerá to pekne, ale bojím sa toho počtu poligónov......Tu sa ale pri stromoch asi dá použiť drastickejší LOD, tak hádam to nebude vadiť...
Odpovědět