Stránka 1 z 3

BB 8100

Napsal: sob 24. kvě 2014 0:02:34
od slowly
Nedávno jsem objevil tuto pěknou mašinu od žabožroutů. Chce to projít manuál, je tu nastaveno trochu jinak ovládání atd..
http://www.railsim-fr.com/forum/index.p ... owfile=647
http://www.youtube.com/watch?v=TdSWYGQrQrE

Re: BB 8100

Napsal: ned 01. čer 2014 23:16:45
od slowly
Tak dlouho jsem se s mašinou pral, než jsem pochopil co a jak funguje. Musím říct, že je to opravdu velice povedený addon.
Teď jsem zkusil odtáhnout 20 plných uhláků z Brodu od cestováho návěstidla na koleji Brod 13b tuším do Vlkova. Sníh, zima, ideální pro tahání těžkých vagonů :mrgreen: (23.12.2013 17.00hod, sníh). Na první pokus jsem dojel za Horní Loučky, třetí sloup TV před opěrnou zdí, víc ani ťuk. Kdo dojede dál? :P
Na fotkách je start a cíl cesty. Pokud to máte moc tmavý upravte jas monitoru. Já mám monitor dost stlumen, tak vidím prd :mrgreen: .
Pokud máte někdo problém s mašinou a ovládáním písněte sem. Ten FR manuál + translátor od G občas píše fakt slátaniny. Jediný problémy co jsem tak okouknul, tak bohužel nefunguje návest Konec vlaku u našich vagonů (zda vůbec někde), občas se musí nahrát scénář dvakrát, protože mašina nechce poprvé naběhnout (myslím tím pantografy atd.), ale jakmile už nahodíte mašinu je to paráda.

Re: BB 8100

Napsal: pon 02. čer 2014 0:10:15
od Michal Kučera
To je výzva :)

Re: BB 8100

Napsal: pon 02. čer 2014 10:06:17
od slowly
No nevím jak to myslíš, dá se to dodělat? Předpokládám že nemyslíš jako klávesu, ale nějaký vnitřní pochody.

Re: BB 8100

Napsal: pon 02. čer 2014 10:43:47
od slowly
No světla se ovladají zdvojeným tlačítkem zvlášť. H dálka, Ctrl H normál, Shift H červený - vynuto/zapnuto. Možná jsem prohodil kombinace, ale to není podstatný.

Re: BB 8100

Napsal: pon 02. čer 2014 11:34:41
od Roman
slowly píše:No světla se ovladají zdvojeným tlačítkem zvlášť. H dálka, Ctrl H normál, Shift H červený - vynuto/zapnuto. Možná jsem prohodil kombinace, ale to není podstatný.
To, jakou klávesou se ovládají světla je nepodstatné. Důležitý je přesný název ovladače se kterým pak pracuje kód hry. U nás to je vázané na rozsvícené obě přední poziční světla s tím, že potom je skriptem přestaven i skrytý ovladač Headlights který ovládá defaultně koncové světla vozů. Taurusy HRQ to zpočátku taky neměly, ale nějakou dobu už to tam funkční je...


Trochu jsem zápasil s tou lokomotivou a žádné kloudné poježdění to není. Největší problém je, to pro nás, absolutně nestandardní mapování kláves. Několikrát jsem si za jízdy vypnul baterky klávesou "W" :twisted: Další problém mi dělá ta automatická brzda, kdy mi neustále padá tlak v hlavním potrubí a souprava se přibržďuje :( . Musím ji hlídat a manuálně pomocí klávesy "L" každou minutu doplnit :(. Nepřišel jsem na to, jak tomu zamezit (pokud to tak tedy nemá náhodou být a v tom případě francouzské fíry lituju :) ). Ale i celá funkčnost ovládání mi přijde nějaká divná. Rozjedu se , třeba po rovině, a při následné jízdě ve stoupání mi , jak by to logicky mělo být , nezačnou stoupat proudy při klesající rychlosti. Ty zůstávají stejné s tím, že v každém druhém případě se stala po skrokování ze stupňů lokomotiva neovladatelná :( . Nepomohl ani reset baterkama, prostě ampermetr zůstal na předchozí hodnotě (třeba 900A) a kontroler byl nefunkční... Je klidně možné, že dělám blbě něco já, ale ve francouzkém manuálu se nevyznám :). Jen ty proudy nebudou určitě moje chyba :)

Re: BB 8100

Napsal: pon 02. čer 2014 11:52:15
od slowly
Ano ovládání je nezvyk, ale postupně se dá. Já to mám na panelu takže pohoda :) . Tu brzdu můžeš taky nastavit klávesou M, kdy už nebude klesat tlak a přibržďovat, hodnota brzdy v % bude pořád 0. Taky mi ty ampéry zůstavájí ve stoupání, po rovině když se to rozjede na větší rychlost fungují, možná je to počtem stupňů (kroků), ona jich má poměrně hodně a při malých rychlost to není znatelné. Občasná nefunkčnost je tím, že napětí v bateriích klesnou pod určitou mez a to se stává i při jízdě. Všiml jsem si že má na dobíjení vliv ventilátor(?). Při jízdě se zapíná automaticky, ale pokud stáhnu kontroler, je vše napájeno pouze přes baterie a ta se vybíjí. Pak se musí zapnout ventilace ručně a zase se nabíjí. Píšu tu o ventilaci, ale bůh ví co to je :). Pokud se stav baterií nehlídá a klesne tato hodnota, je mašina v podstatě mrtvá a téměř nic nefunguje.

Re: BB 8100

Napsal: pon 02. čer 2014 12:14:27
od Roman
Tak tu brzdu zkusím, snad to bude OK. Dík. Ty proudy ale nemají logiku. Pokud Mi rychlost padne třeba o 20 km/h, musí zákonitě prásknout HV. A to se v tomto případě nestane. Při rozjezdu je to v pohodě. I ta nadproudovka se chová regulérně :D .

Re: BB 8100

Napsal: pon 02. čer 2014 12:42:06
od slowly
Práskne, ale až ve vyšších rychlostech a při jiných sériích. Ono se dá rozjet na 20% a do rychlosti cca 30 km/h na to člověk nešáhne a ani se to moc nehýbe proud. Pak když člověk jede rychleji a má třeba už další řadu serie či paralel, tak už se to chová jak má, alespoň co jsem zkoušel. Ono těch stupňů tam je údajně 40, já mám ale pocit že i víc :mrgreen: . Nejlíp zkusit to se solo mašinou a projet všechny stupně a rychlosti.

Re: BB 8100

Napsal: pon 02. čer 2014 12:49:35
od slowly
Michal píše: Ta mašina není schopná napájet sebe sama z TV? Divný...
Je, ale občas se mi toto stalo a bylo to ventilátorem co jsem tak vypozoroval. Pokud někomu pak něco nefunguje, je to právě nízkým stavem baterie. Několikrát jsem jel i bez ventilátoru s tím, že funguje automaticky (podle manuálu), ale už jsem nenašel či nevšiml, že pokud je kontroler na nule a mašina jede setrvačností, vypne i ventilátor a nedobíjí se baterie. Nevím proč to tak je, ale děje se to.

Re: BB 8100

Napsal: pon 02. čer 2014 13:15:19
od slowly
Ještě k těm bateriím. Pokud to spadne, nouzově zastaví či cokoliv podobného, musíte znova vynout a zapnout i ventilátor, jinak nefunguje a baterie se vybíjí!

K těm přechodům na kontroleru. 0-24 stupňů se dostaneme klávesou Q. Další stupně 25-54 klávesou R. Poté stáhneme klávesou F zpět na 24, podržíme klávesu E a pootočíme kontrolorem Q, čímž se dostaneme na paralel, stupně 56-71. Další stupně R až do 100%.

Re: BB 8100

Napsal: pon 02. čer 2014 13:31:36
od Roman
Jo, tak ta brzda mi pomohla. S rychlíkem jsem vyjel až do Vlkova, sice ne úplně hladce, ale ano. Dokonce jsem se dostal na šunty na paralelu :D . A v té rychlosti okolo 90 km/h se to chovalo už ve stoupání korektně, proudy stoupaly a zásah HV se konal :mrgreen: . Ale v tom rozjezdu je to strašně líný . S osmi francouzskými vozy jsem měl kilo až před tunelem u Louček :D. Na to, že to je jako naše bobina...
To dobíjení mají vychytané. Jak je to v reálu, těžko říct, ale CZE to zaručeně nemá :mrgreen: . Já bych odhadoval, že to tak, jak to mají nastavené, klidně fungovat může. Jen ty baterie by asi měli držet líp :D . Asi nějaký lemplové elektrikáři v depu :D

Re: BB 8100

Napsal: pon 02. čer 2014 15:10:08
od Roman
Hmmm , 111 neznám. A co ti tedy mění těch 3000V na 48V, což je napětí ovládání. Nějaký odběr z bateríí tam být musí. To že jsou dobíjené jen za jízdy nebo běhu ventilátorů nevadí, ty baterie vydrží několik hodin a během pár minut nepoznáš nějaký výrazný pokles, pokud se na to nezaměříš. Taky jsem psal , že to napětí na baterkách u BB8100 padá moc rychle ;) .

Re: BB 8100

Napsal: pon 02. čer 2014 15:21:02
od slowly
No to jo, ikdyž není v podstatě nic zapnutýho, ale tak je to mašina stará víc jak půl století a baterie má nejspíš původní :mrgreen: . Jinak na to zrychlení se už lidi ptali, ale prý je dost podobné reálu. Výkon mašiny 2100kW je prý plný výkon až na paralel, jinak je menší. No frantíci si jí vychvalujou dost. Týpek na ní dělal dva roky a asi bych tomu chová i věřil. Přece jen lokomotiva ze začatku padesátých let asi nelítala jako TGV. Celkově se mi líbí ;) .

Re: BB 8100

Napsal: pon 02. čer 2014 15:29:37
od Roman
slowly píše:No to jo, ikdyž není v podstatě nic zapnutýho, ale tak je to mašina stará víc jak půl století a baterie má nejspíš původní :mrgreen: . Jinak na to zrychlení se už lidi ptali, ale prý je dost podobné reálu. Výkon mašiny 2100kW je prý plný výkon až na paralel, jinak je menší. No frantíci si jí vychvalujou dost. Týpek na ní dělal dva roky a asi bych tomu chová i věřil. Přece jen lokomotiva ze začatku padesátých let asi nelítala jako TGV. Celkově se mi líbí ;) .
Jasně, je to super. Hlavně modelově je nádherná. Ta kabina , paráda :!: Snad se mi někdy taková kvalitní povede. A jezdit se s tím dá dobře, ale ne s náklady :lol: . Ohledně těch baterií se shodneme, je to prostě babička :D.

Re: BB 8100

Napsal: pon 02. čer 2014 15:47:05
od slowly
No ještě rozebírali to, že RW nesimuluje rozjezd na dva smetáky, ale to už jsem spíš odhadoval o čem se to baví.
Však kluci děláte taky pěkný modely, lepší než placený ;) .

Re: BB 8100

Napsal: pon 02. čer 2014 15:56:52
od slowly
Michal píše:Schválně jsem si to teď stáhnul a nahlédl do blueprintů. Někde Headlights definované jsou (SNCF-BB8100 Verte, SNCF-BB8100, SNCF-BB8100 beton) a někde ne (SNCF-BB8100 Green, SNCF-BB8100 Green 2, SNCF-BB8100 Gray).
A dá se s tím něco udělat? Tomuhle nerozumím :D .

Re: BB 8100

Napsal: pon 02. čer 2014 16:27:09
od Roman
slowly píše:
Michal píše:Schválně jsem si to teď stáhnul a nahlédl do blueprintů. Někde Headlights definované jsou (SNCF-BB8100 Verte, SNCF-BB8100, SNCF-BB8100 beton) a někde ne (SNCF-BB8100 Green, SNCF-BB8100 Green 2, SNCF-BB8100 Gray).
A dá se s tím něco udělat? Tomuhle nerozumím :D .
Neuděláš s tím nic :D .
Ale stejně ty rozjezdy jsou divný, protože se osmivozovým rychlíkem nerozjedu ve stoupání 8 promile :( . To už nevím, kde by s tím ty frantíci jezdili :D . Tu trakční charakteristiku mají divně, bohužel :( .

Re: BB 8100

Napsal: pon 02. čer 2014 17:55:00
od Roman
Tak mi to nedalo, a kouknul jsem do nastavení charakteristik. Má to nastavené podle mých zkušeností blbě. V RW je totiž křivka TractiveEffortVsSpeed omezením maximální tažné síly při 100% regulátoru. Třeba u Taurusu to bude fungovat perfektně :). Fungovat to bude dobře i u našich 363, třeba... Ale u klasické odporovky to nejde. To mám vyzkoušeno u 151. Tam se musí najít nějaká teoretická hodnota pro nižší rychlosti. Teprve od bodu, kde dosáhnu maximálního výkonu, je ta křivka platná. Pokud se mám rozjet potřebuju nějakou odpovídající tažnou sílu i při hodnotě regulátoru 1%. A to v RW nefunguje, ani když nastavím maximální sílu u křivky regulátoru na tu maximální možnou hodnotu pro danou lokomotivu. Bohužel . Zásadní pro výpočet je ta křivka trakční charakteristiky. Taky jsem kouknul na hodnoty tažné síly v simulačním blueprintua tam to je také nějaké divoké. MaxForce má čtvrtinové oproti MaxContinuousForce....

Edit : Smazáno, ať má náš čestný uživatel klid :D .

Re: BB 8100

Napsal: pon 02. čer 2014 18:47:16
od slowly
Tak to je super jestli s tím můžeš hnout :shock: . Teď jsem na noční, tak si to zkusím zítra. Díky. No pokud by to mělo být jako bobina, tak ta by měla dát z místa 2000tun v 5ti promile, +-. Těch dvacet vozů s uhlím to tahá po rovině jako po...., přitom se o ní člověk dočte, jak kvůli síle tahala náklady.