Josef72 - dílna
Re: Josef72 - dílna
Krásná prace
Jen zábradlí u takového mostu by mohlo být rezavé nebo opatřené nějakým starým oprýskaným nátěrem.
Jen zábradlí u takového mostu by mohlo být rezavé nebo opatřené nějakým starým oprýskaným nátěrem.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Měl bych jeden dotaz. Mostek, který jsem zde včera ukazoval, je dělaný podle reálně předlohy, tudíž jeho rozměry jsou +/- nějaké centimetry přesný. Když jsem ho chtěl vyzkoušet v editoru, zjistil jsem, že se proporcema značně lisí od těch, co jsem předělával z Trainz (viz. screen).
Problém je, že u těchto mostků kvůli menším rozměrům není možné za určitých okolností je srovnávat s terénem, jelikož mají rozměry menší nebo stejné jako jsou rozměry základní mřížky 8x8 m .Vlastně je nesrovnáte skoro nikdy. Dělat kvůli tomu mostek větší nechci, podobných mostků je na tratích spousta, tak nevím jak s tím. U dvoukolejné tratí by to šlo, ale u jednokolejné se dá takový mostek napojit pouze na násep, který by byl dělaný taky ve 3d programu.
Jelikož o v editoru vůbec nestavím, tak v tuhle chvíli netuším, zda nějaké náspy jsou, hlavně pro jednokolejnou trať. Nebo je mám rovnou udělat a vydat s těmito mostky ( ještě přibudou další, tohle je první ) ? Nějakej návrh ?
Problém je, že u těchto mostků kvůli menším rozměrům není možné za určitých okolností je srovnávat s terénem, jelikož mají rozměry menší nebo stejné jako jsou rozměry základní mřížky 8x8 m .Vlastně je nesrovnáte skoro nikdy. Dělat kvůli tomu mostek větší nechci, podobných mostků je na tratích spousta, tak nevím jak s tím. U dvoukolejné tratí by to šlo, ale u jednokolejné se dá takový mostek napojit pouze na násep, který by byl dělaný taky ve 3d programu.
Jelikož o v editoru vůbec nestavím, tak v tuhle chvíli netuším, zda nějaké náspy jsou, hlavně pro jednokolejnou trať. Nebo je mám rovnou udělat a vydat s těmito mostky ( ještě přibudou další, tohle je první ) ? Nějakej návrh ?
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Ty kraje jsou předpokládám zkosený, aby nevznikaly mezery při zasazení do terénu, nebo aby se v MSTS snáze dal trefit násep ( neznám MSTS ) ?. A pod mostkem, to je myšleno jako rezerva pro vertikální zarovnání terénu ?
Re: Josef72 - dílna
Zkosení - oboje je správně .
A část náspu pod mostkem je právě z důvodu kompatibility při případném napojení na násep používaný v MSTS. Tam je dán rozměr náspů a k němu se přizpůsobí mosty a ostatní traťové stavby... Terén se potom zarovná dle potřeby ( jde to daleko hůř než v RW ). Teoreticky tam ta spodní část vůbec nemusí být.
A část náspu pod mostkem je právě z důvodu kompatibility při případném napojení na násep používaný v MSTS. Tam je dán rozměr náspů a k němu se přizpůsobí mosty a ostatní traťové stavby... Terén se potom zarovná dle potřeby ( jde to daleko hůř než v RW ). Teoreticky tam ta spodní část vůbec nemusí být.
Re: Josef72 - dílna
Pěkné, pěkné....
Re: Josef72 - dílna
Parádní, jen víc a houšť.
Re: Josef72 - dílna
Pěkné, pěkné.
Možná by Jsi mohl zkusit u jedné klenby otočit ( překlopit ) texturu aby nevznikal na středním pilíři ten nepříjemný zrcadlový efekt . Sám s tím dost často bojuji. Třeba zrovna u loft objektů je to oničem. Ale u klasického modelu to jde.
Jinak opravdu hezké.
Možná by Jsi mohl zkusit u jedné klenby otočit ( překlopit ) texturu aby nevznikal na středním pilíři ten nepříjemný zrcadlový efekt . Sám s tím dost často bojuji. Třeba zrovna u loft objektů je to oničem. Ale u klasického modelu to jde.
Jinak opravdu hezké.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
To bohužel nejde. Buď bych to musel udělat ze dvou textur, nebo takhle.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Obrátit to jde, ale ta textura není rovnoměrně rozdělena na dvě poloviny. Představ si to tak, že jsem ten mostek nafotil tak, jak to vypadá na renderu. Levá strana pilíře navazuje na vedlejší pilíř, ale na pravé straně je ten mostek zaříznutý do svahu. Takže když tu texturu převrátím, bude tam vidět ten travnatý svah a ne pilíř mostku.
Vypadalo to daleko hůř, něco jsem už opravil. Zkusim ještě zaměstnat "klonovací razítko", ale tím to maximálně trochu vylepším.
Ještě poloviční verze:
Vypadalo to daleko hůř, něco jsem už opravil. Zkusim ještě zaměstnat "klonovací razítko", ale tím to maximálně trochu vylepším.
Ještě poloviční verze:
Re: Josef72 - dílna
Paráda.
Jak to fotíš, já tam mám vždy samé křoví a to je pak pakárna připravit textury. Nebo chodíš nejen s foťákem ale i s motorovkou
Jak to fotíš, já tam mám vždy samé křoví a to je pak pakárna připravit textury. Nebo chodíš nejen s foťákem ale i s motorovkou
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Ale ne. U tohoto mostku je z originál fotografie jen ten střed (ten "oblouk") a ty "bočnice". Nevím jak to správně nazvat. To co slouží ke zpevnění svahu ( asi). Zbytek textur si najdu na těchto stránkách http://www.cgtextures.com/.
Tam musím najít nějakou podobnou a pak už dolaďuju ve Photoshopu. Někdy v pohodě a někdy hrozná pakárna. A ještě dělám to, se texturu použiju na nějaký obyčejný kvádr a vyrendruju tak, aby se na textuře vytvořil jemný difuzní stín. Záleží na situaci.
Tam musím najít nějakou podobnou a pak už dolaďuju ve Photoshopu. Někdy v pohodě a někdy hrozná pakárna. A ještě dělám to, se texturu použiju na nějaký obyčejný kvádr a vyrendruju tak, aby se na textuře vytvořil jemný difuzní stín. Záleží na situaci.
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Josef72 - dílna
Po několika dnech prací na náspech (úprava mapování ) a následném tradičním trápení ( podivné světelné efkty ve hře při použití některých modifikátorů v 3ds) jsem dokončil přechod od mostku k náspu. Náspy jsou ty od Romana, které ukazoval ve svém vlákně. Ten přechod není zcela dokonalý, ale je to takový kompromis. Jinak se to ani udělat nedá, profil mostku je jiný než profil náspu. Mostky a propustky budou uvolněny spolu s Romanovo náspy.
Ještě srovnám barvy textury trávy a štěrku s Romanovo texturou. Mostky jsou po stranách uzavřené, takže je lze použít i pro Vlastikovo náspy, ale ty jsou dělány odlišně, takže ten přechod nevypadá moc přirozeně. Jo a koukal jsem, že ve hře hrají Vlastikovo náspy všemi barvami, předpokládám, že to není jenom u mě.
Každý mostek ( celkem 5 ) bude ve variantě pro jednu kolej a dvě koleje, přičemž každý mostek používá jen jednu texturu 1024x1024 px. A to jak pro samotný kamenný mostek, tak i pro násep, který spojuje mostek s dalším náspem ( Romanovo násep např.).
Jeden snímek mostku ze hry
A pohled ve směru trati. Při použití vegetace se ten přechod mezi mostkem a náspem dá zamaskovat.
Až bude vše připravené ke stažení, dám info.
Ještě srovnám barvy textury trávy a štěrku s Romanovo texturou. Mostky jsou po stranách uzavřené, takže je lze použít i pro Vlastikovo náspy, ale ty jsou dělány odlišně, takže ten přechod nevypadá moc přirozeně. Jo a koukal jsem, že ve hře hrají Vlastikovo náspy všemi barvami, předpokládám, že to není jenom u mě.
Každý mostek ( celkem 5 ) bude ve variantě pro jednu kolej a dvě koleje, přičemž každý mostek používá jen jednu texturu 1024x1024 px. A to jak pro samotný kamenný mostek, tak i pro násep, který spojuje mostek s dalším náspem ( Romanovo násep např.).
Jeden snímek mostku ze hry
A pohled ve směru trati. Při použití vegetace se ten přechod mezi mostkem a náspem dá zamaskovat.
Až bude vše připravené ke stažení, dám info.
Re: Josef72 - dílna
Abych se přiznal tak toto jsem moc nepochopil,násypy jsou dělány jako základní textura (zelená) na sklonu a rovina je ve dvou provedeních a to bud bez vyvýšení štěrku a tudiž taková cestová šedá,nebo s vyvýšeným štěrkem sladěným s podložími co jsou pod kolejemi.Jo a koukal jsem, že ve hře hrají Vlastikovo náspy všemi barvami, předpokládám, že to není jenom u mě.
V zásadě stejně asi stavitel bude muset si rozmyslet co a jak bude chtít mít v trati,pokud použije Romanovi koleje tak kompatibilita budou jeho násypy a pod,pokud použije moje 3D koleje tak kompatibilita budou moje i násypy které jsou možné použít i na silnice a pod,v zásadě tyto věci bych moc nedoporučoval kombinovat.
Jinak možná že třeba stálo zato když už se tu furt všade mluví o spolupráci aby mi už kdysy Josef poslal SZ stím jaký má profil násypů nebo model v maxku a mohl to udělat na míru,takhle zase to znamená že si každý bude muset to udělat aby mu to pasovalo sám.
Je to samozřejmně každého věc,nicméně aby se nestalo že zde bude několik verzí a ve finále jeden velký bordel.