Pokial viem, ladene to nebolo. Aspon ja o tom neviem, ani netusim, kde sa to ladi a ako Ostatne, tento problem je vidiet aj na mojom prvom videu Praha-Tabor, 140 som v podstate tusim ani nedosiahol, je tam tiez stupanie.Roman píše:Mám dotaz. Neberte to prosím jako rýpání nebo kritiku. Jen se ptám .
Pořád mi neseděl výkon esa a hlavně zrychlení ve vyšší rychlosti. Když jsem projížděl starší scénáře a zjistil, že nejsem s deseti vozovým rychlíkem schopen dosáhnou rychlosti 140 km/h, nebo při jízdě z Benešova na obě strany do stoupání jedu s bídou 100 km/h, mrknul jsem na charakteristiku a zjistil, že je nereálně nastavena. Tedy, do rychlost cca 40 km/h to sedí pro lokomotivu 362, ale pak je tam nastaven rapidní pokles tažné síly až na takovou hodnotu, že se nedivím tomu nulovému zrychlení při jízdě do stoupání. Jediné co vím, že RW tuto charakteristiku respektuje a je víceméně stěžejní pro tažnou sílu vozidla. Ostatní parametry jsou diskutabilní...
V reále tyto mašiny jezdily přes Vysočinu s deseti (i více) vozovými rychlíky, třeba v minulosti s Jadranem a do těch dvaceti promile problém neměli. Mě na tom kousíčku stoupání v TT spadla rychlost pod 90 km/h.
Je tedy chyba u mě, nebo je ta charakteristika nastavena takto schválně?
Dílna Hekl
Re: Dílna Hekl
- Michal
- Administrátor
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dílna Hekl
Přesně tak. Laděné to v podstatě nebylo. Jen jsem tam zkusil dát hodnoty z nějaké charakteristiky, ale jelikož tomu vůbec nerozumím, tak je to asi špatně. Romane, jestli to máš upravené, tak mi prosím ty hodnoty pošli.
Re: Dílna Hekl
Michale, stačí tam naklepat hodnoty z těchto charakteristik:
http://spz.logout.cz/vozidla/362char.html
Jen je třeba za tu nejvyšší rychlost přidat ještě jednu, cca o 20 km vyšší rychlost, s nějakou přibližně odhadnutou hodnotou tažné síly, aby to TS neutnulo striktně v maximálce. Pak je to jiné svezení
Asi by chtělo odlišit i 363 a 362. Stačí klon simulačního BP s přidanou příslušnou TCh.
http://spz.logout.cz/vozidla/362char.html
Jen je třeba za tu nejvyšší rychlost přidat ještě jednu, cca o 20 km vyšší rychlost, s nějakou přibližně odhadnutou hodnotou tažné síly, aby to TS neutnulo striktně v maximálce. Pak je to jiné svezení
Asi by chtělo odlišit i 363 a 362. Stačí klon simulačního BP s přidanou příslušnou TCh.
- Michal
- Administrátor
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dílna Hekl
Odlišené 362 a 363 dávno jsou, každá má jinou charakteristiku. V simulátoru je to znát, že 363 líp táhne při rozjezdu. Já to tam teda naklepu, ale za výsledek neručím. Ty už to máš evidentně upravené, tak nechápu, proč mi ty hodnoty rovnou nenapíšeš nebo nepošleš, když jsem tě o to prosil. Takhle to udělám zase blbě.
Re: Dílna Hekl
Michale, já to pošlu, ale pro export Ti to je k ničemu . Mám to upravené přímo v assetsMichal píše:Odlišené 362 a 363 dávno jsou, každá má jinou charakteristiku. V simulátoru je to znát, že 363 líp táhne při rozjezdu. Já to tam teda naklepu, ale za výsledek neručím. Ty už to máš evidentně upravené, tak nechápu, proč mi ty hodnoty rovnou nenapíšeš nebo nepošleš, když jsem tě o to prosil. Takhle to udělám zase blbě.
- Michal
- Administrátor
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dílna Hekl
To mi bude bohatě stačit. Jde mi o ty hodnoty, abych je nemusel vymýšlet.
-
- Příspěvky: 389
- Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
- Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké
Re: Dílna Hekl
Jsem sem dal charakteristiku stare serie jak pro srtidavou tak stejnosmernou trakci pro 363 mas to v grafu a vsechny hodnoty co potebujes nemusis nic vymyslet je to podle rychlosti a tazne sily. je to na predchozi strance.Michal píše:To mi bude bohatě stačit. Jde mi o ty hodnoty, abych je nemusel vymýšlet.
-
- Příspěvky: 18
- Registrován: pát 16. led 2015 18:52:46
Re: Dílna Hekl
Zkoušel jsem jízdu na automatiku s poměrným tahem na 4 a se 17 vozy na TT z Vlkova do Brodu. Ovšem při silném klesání se poměrný tah vracel příliš pomalu a lokomotiva překročila určenou rychlost o 5 Km/h. Až po úplném stažení poměrného tahu automatika začala brzdit.
Je to normální nebo je chyba někde u mne?
Je to normální nebo je chyba někde u mne?
Re: Dílna Hekl
Chlapi, ja nemám slov, je to proste úžasné. Celé: zvuky, kabína, model. Veľká vďaka. Bodli by nejaké skiny ZSSK ale aby som len nemal provokačné reči, som ochotný priložiť ruku k dielu. Len mi dajte súhlas, prípadne inštrukcie. Oboje by bolo najlepšie Čítal som aj niečo o slovenskej verzii kabíny s Mirelom, čo by bolo super, veľmi vám držím palce.
- Michal
- Administrátor
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dílna Hekl
To je normální. Automatika má nějakou toleranci. Od toho tam je fíra, aby případně zasáhnul nebo s ohledem na profil tratě včas zadal výběh. Taky nezapomeň přepnout přepínač druhu vlaku do polohy N, pokud vezeš nákladní vlak.honza.piano píše:Zkoušel jsem jízdu na automatiku s poměrným tahem na 4 a se 17 vozy na TT z Vlkova do Brodu. Ovšem při silném klesání se poměrný tah vracel příliš pomalu a lokomotiva překročila určenou rychlost o 5 Km/h. Až po úplném stažení poměrného tahu automatika začala brzdit.
Je to normální nebo je chyba někde u mne?
Re: Dílna Hekl
Tá trakčná charakteristika 363 bude asi na obvode hnacích kolies. Predpis ŽSR SR1013 udáva maximálnu ťažnú silu na háku 260 kN. Ak chcete môžem skúsiť zohnať kompletnú charakteristiku už s odčítanými hodnotami pre dané rýchlosti.
Re: Dílna Hekl
Nebude jednoduší to nastavit podle korefa? Otázkou je, co používá RW jako výkon.Co si pamatuji třeba z MsTs, tak když jsme ladili 750/3, tak nám podle korefa vyšlo do eng souboru jako výkon nějakých 980kw namísto původních 1320kw.
- Michal
- Administrátor
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dílna Hekl
Vydržte. Právě probíhají nějaké zátěžové testy. Dost možná dojde i k dalším změnám v blueprintech, nejen u tažné síly.
Re: Dílna Hekl
Michale, nechci Ti do toho kecat, ale máš odladěné ty vozy, se kterými provádíš ty testy? Co jsem koukal, tak skoro u všech dostupných vozů jsou jen naklonované ty moje prehistorické NEladěné bluperinty.... Myslím, že nikdo se nějakému chování vozů nijak extra nevěnoval vyjma Hekla a jeho testů prázný / loženýMichal píše:Právě probíhají nějaké zátěžové testy...
-
- Příspěvky: 389
- Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
- Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké
Re: Dílna Hekl
Co si pamatuji tak ty jsi ladil moje osobni vagony aby se dalo realne jezdit i brzdit.Myslím, že nikdo se nějakému chování vozů nijak extra nevěnoval vyjma Hekla a jeho testů prázný / ložený
Nevim co ma Michal za testovaci soupravu.
- Michal
- Administrátor
- Příspěvky: 555
- Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dílna Hekl
Roman:
Copak tomu rozumím? Já umím jen skript a tím to hasne. Ty testy neprovádím já. Ale když jsi i s nevyladěnými vozidly poznal, že to málo táhne, tak ono to nějak dopadne.
Copak tomu rozumím? Já umím jen skript a tím to hasne. Ty testy neprovádím já. Ale když jsi i s nevyladěnými vozidly poznal, že to málo táhne, tak ono to nějak dopadne.
Re: Dílna Hekl
Tam šlo o brzdu. Vůbec Jsi tam neměl definovaný rozvaděč (distributor) . Nic jiného se neladiloVlastik píše:Co si pamatuji tak ty jsi ladil moje osobni vagony aby se dalo realne jezdit i brzdit.Myslím, že nikdo se nějakému chování vozů nijak extra nevěnoval vyjma Hekla a jeho testů prázný / ložený
Nevim co ma Michal za testovaci soupravu.
-
- Příspěvky: 389
- Registrován: pon 22. srp 2016 14:52:25
- Bydliště: Allentown, Pensylvánie, Spojené státy americké
Re: Dílna Hekl
Asi nejjednodusi by jsi mel kdyby jsi si udelal spoupravu s normativem hmotnosti a urcitym stoupanim a bud to vyjede a je to ok,nebo ne a je nekde chyba.Michal píše:Roman:
Copak tomu rozumím? Já umím jen skript a tím to hasne. Ty testy neprovádím já. Ale když jsi i s nevyladěnými vozidly poznal, že to málo táhne, tak ono to nějak dopadne.
moc experimnentu a k nicemu,staci jedoduche reseni nez propocty podle predpisu.
Re: Dílna Hekl
No, když to se šesti vozy nejelo 140, tak asi musí být něco špatně . To pozná snad každej blb jako já který tomu taky nerozumí a vidět mohl tu mašinu jen na fotce .Michal píše:Roman:
Copak tomu rozumím? Já umím jen skript a tím to hasne. Ty testy neprovádím já. Ale když jsi i s nevyladěnými vozidly poznal, že to málo táhne, tak ono to nějak dopadne.
To píšu už dříve: Nemá to cenu, CS vozy nejsou laděny z hlediska jízdních vlastnostíVlastik píše: Asi nejjednodusi by jsi mel kdyby jsi si udelal spoupravu s normativem hmotnosti a urcitym stoupanim a bud to vyjede a je to ok,nebo ne a je nekde chyba.
Já bych se na to vykašlal. nabouchat tam reálné hodnoty dle charakteristiky a nechat to žít vlastním životem. Čím se za tím bude hledat větší věda, tím to bude horší. TS nemá korektně nastavenou fyziku chování vozidel. Ten, kdo to ladí to otestuje na rovině, ale ve stoupání už to nebude sedět a na klesání to bude úplně mimo. Takový ladění má cenu v prostředí simulátoru kde korektně funguje fyzika a ne v TS / RW.
Třeba náhodou změní něco v egine, vozidla se budou chovat reálněji a celý to pseudoladění bude k ničemu . Nejsem zastánce vymýšlení nějakých pseudo parametrů v prostředí simulátoru, kde těžký ložený nákladní vlak na klesání trati brzdí místo zrychlování
Toť názor můj nikomu nevnucovaný . Je to věc autorů vozidla, víc se do toho montovat nebudu. Jen jsem upozornil na nesrovnalosti.