Dílna Roman

Připravované nebo vydané modely a skiny do RW
Odpovědět
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Josef72 »

Z mé strany bohužel, tunely se bojím čelně fotit :). Nedá se to ukuchtit z "kamenné" textury někde na internetu ? Jedinej nafocenej tunel mám z Děčína a ten je dost atypický.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

Josef72 píše:Z mé strany bohužel, tunely se bojím čelně fotit :). Nedá se to ukuchtit z "kamenné" textury někde na internetu ? Jedinej nafocenej tunel mám z Děčína a ten je dost atypický.
To jsem zkoušel. Ale vypadá to strašně nepřirozeně...
Ještě je pak varianta vymodelovat tunel s 3D kameny a renederovat texturu. Ale to jsem nikdy nedělal.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Josef72 »

Pokud dokážeš vymodelovat samotný kámen, tak to není nic těžkého. Tahat ručně vertexi by asi bylo dost náročný. Existují i scripty na tvarování kamenů, nebo by se teoreticky dalo využít vytlačení podle bitmapy v odstínech šedi, je na to modifikátor.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

Josef72 píše:...... nebo by se teoreticky dalo využít vytlačení podle bitmapy v odstínech šedi, je na to modifikátor.
A jaký to je ..... :roll:
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Josef72 »

Modifikator Displace.

Hodnota vytlačení se se zadává v poli "Strenght", parametr "Decay" ovlivňuje slábnutí efektu s rostoucí vzdálenosti od gizma. V části "Map" si určíš, zda chceš typ mapování kulové, rovinné, válcové ... Hodnota "Blur" pomáhá rozmazat ostré hrany a parametr Luminance Center určuje, která úroveň šedi je považována za výchozí - nulové vytlačení. Bílá místa vytlačují směrem nahoru, černá naopak.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

Dík. Až bude čas budu experimentovat....
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

Jelkož už mě lezlo na mozek ladění lokomotiv a potřeboval jsem se odreagovat, vstoupil jsem na pole neorané a to nastavení počasí.... Jestli má něco Kuju vymakené, tak je to počasí.
Stáhněte a posuďte sami ;) http://www.edisk.cz/stahni/42426/Roman7 ... .41MB.html
Stačil mi jeden večer na pochopení zákonitostí a druhý večer na test a výsledek je , myslím dost dobrý. A to včetně zvuků.
Na test stačí změnit počasí v aktivitě trvající cca 50 minut. V editoru povolte Roman72\Pocasi.
Šlo mi hlavně o zjištění možností nastavení..... Pište , kritizujte.... Opravdu není problém nadefinovat počasí pro konkrétní aktivitu během deseti minut :idea: :idea: :idea:
ilidianos
Příspěvky: 170
Registrován: čtv 02. pro 2010 14:24:07

Re: Dílna Roman

Příspěvek od ilidianos »

Pekne, libi se mi ta zmena pocasi, napred zacne prset a bourka se potom priblizuje i zvuky jsou pekne. Jen to bohuzel moc nefungje s Lighting Effects Enhancement Pack od Amstrong powerhous kdy mi to pri nocni obloze vytvori toto:
Obrázek
Kdy normalne to vypada takto:
Obrázek
Takze se tve pocasi bude nejspise dat pouzit pouze ve dne coz je skoda :( jedine k tomu udelat vlastni lighting pack nebo zkusit prijit na ta co to zbusoubuje, ale kazdopadne to neni jen u tveho pocasi dela mi to i u nekterych defaultnich pocasi. No a dale bych skusil si pohrat s osvetlenim oblohy bleskama pokud to nejak jde neco jako je videt na tomhle videu: http://www.youtube.com/watch?v=9DmMx_GL ... r_embedded#! cca 0:59-1:01 minuta. Ale to je jenom takova pripominka :) Jinak urcite hezke :)
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Josef72 »

To mozna bude zalezet na nastaveni priorit. Nevim jak se jmenuje ten blueprint, ale nastavuje se v nem nasviceni ve hre od barvy oblohy, dopadajiciho svetla, svetla co se odrazi od zeme, vcetne nastaveni svetel v noci. Pak je jeste blueprint pro nastaveni pocasi a zmen pocasi behem dne.

A nekde se nastavuje, kdy se bude hra ridit kterym blueprintem. Uz je to dlouho, co jsem se v tom hrabal a mozna to s veci nesouvisi.
ilidianos
Příspěvky: 170
Registrován: čtv 02. pro 2010 14:24:07

Re: Dílna Roman

Příspěvek od ilidianos »

Asi myslis Time of Day blueprint ne? Tam si nejsem jistej jestli to je ale kazdopadne je mozne ze se da nekde nastavit to aby se asi hra ridila svetlem urcenym pro denni dobu a ne pro to pocasi. Jen zjistit kde :D
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

Osvětlení scény a počasí je nastaveno odlišně. Ale problém, který popisuješ je způsoben barvou mlhy, která je použita ke korekci viditelnosti. Použito je nastavení barvy v blueprintu počasí a ne to definové v Time of Day. Zkusím změnit nastavení tak, aby efekty počasí používaly mlhu definovanou v Time of Day.... Ale žádná mlha není ani v noci černá :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A jsem rád za upozornění, jelikož v noci jsem toto počasí netestoval ;) .
ilidianos
Příspěvky: 170
Registrován: čtv 02. pro 2010 14:24:07

Re: Dílna Roman

Příspěvek od ilidianos »

Presne timto me ted napadlo ze to muze byt protoze sem to jeste trochu zkousel a ten samy efekt mi to udela pri mlhavem pocasi defaultnim takze jsem si myslel ze to bude tim ze jsi nastavil to ze se bude pouzivat mlha pocasi a ne ta definovana v time of day. Jinak mas pravdu ze zadna mlha neni cerna ale alespon bych zkusil jeste to pocasi rozlisit na denni a nocni kdy nocni by ta mlha byla vice tmava nez ta denni. Protoze uznej ze je to az prilis svetla na noc :D Jinak nenapada te jak vytvorit to osvetleni temy blesky ?
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

Tak jediným řešením asi bude v noci mlhu eliminovat...
Blesky nevím. Tedy nevím jak je svázat s počasím. Jako světlo by to nadefinovat šlo... Ve videu je možná nastaveno velmi rychlé střídání počasí bez přechodu. Tím se může docílit efektu blesku.
ilidianos
Příspěvky: 170
Registrován: čtv 02. pro 2010 14:24:07

Re: Dílna Roman

Příspěvek od ilidianos »

To je mozne ale nevim, to by musely byt nastaveny cca 3-4 typy pocasi s ruznym odstinem modre a muselo by se to vystridat behem priblizne 1s to je docela rychle, da se to vubec nastavit ? Jinak jsem se chtel zeptat jak by mela vypada textura pro destove kapky pro pocasi ?
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

Blesky fungují tak jak jsem popsal , sřídání počasí. Až poladím zvuk dám na test . Nevýhodou je , že pak už se můžou vystřídat pouze dva typy počasí ( např jasno a bouřka ) .A to z důvodu , že je možno použít jen čtyři typy počasí pro jeden soubor a désť a blesk bez přechodu zaberou dvě. Další je déšť s plynulým přechodem a jedno je volné ( např. jasno).
Textura kapky vypadá jako kapka a vločky jako vločka :lol: :lol: :lol: . Tvar definuje alfa....
Nevíte někdo náhodou jaký poloměr má mít kopule pro mapování oblohy ( Sky dome mesh ). Něco jsem našel , ale jen o použití shaderů . O vlastním modelu a mapování textury nic.....
ilidianos
Příspěvky: 170
Registrován: čtv 02. pro 2010 14:24:07

Re: Dílna Roman

Příspěvek od ilidianos »

Roman píše: Textura kapky vypadá jako kapka a vločky jako vločka :lol: :lol: :lol: . Tvar definuje alfa....
No to je hezky ale co si mam predstavit pod pojmem kapka ? :lol: Jako ze staci nakreslit trebaa sedou caru a to bude vypadat jako kapka ci jak ? :D Asi mam malou predstavivost ale nejak si to nedokazu predstavit :(
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

To je asi vše co dokážu nastavit...
http://www.youtube.com/watch?v=hDcuh-cp ... e=youtu.be
Lepší bouřka asi nebude :cry:
ilidianos
Příspěvky: 170
Registrován: čtv 02. pro 2010 14:24:07

Re: Dílna Roman

Příspěvek od ilidianos »

To vypada velmi dobre, mozna bych trochu ztmavil tu modrou nebo ubrat lechce zelenou aby to nemelo takovej tyrkysovej nadech ale vice modrej u toho osvetleni od blesku a jeste mozna snizit intensitu zablesku jestli to jde ?
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Dílna Roman

Příspěvek od Roman »

To je jen test. Barvy není problém poladit.... Spíš mě vadí, že blueprint zvuku počasí nepodporuje jednorázové přehrání ale pouze smyčku. Nejde tak na záblesk navázat zvuk hromu.
ilidianos
Příspěvky: 170
Registrován: čtv 02. pro 2010 14:24:07

Re: Dílna Roman

Příspěvek od ilidianos »

Tak to myslim ze uz je asi jedno, bude to tak ze proste bourka je dal od hrace tzn ze je blesk a po chvili hrom vic se stim asi udelat neda :O
Odpovědět