Osvětlení ,lampy a vše kolem

Připravované nebo vydané modely a skiny do RW
Odpovědět
Vlastik

Osvětlení ,lampy a vše kolem

Příspěvek od Vlastik »

Jsem rád že se nesnažím jenom já ale i někdo jiný a tak to vypadá že snad konečně i přibude něco navíc,držím palce.
Před x.měsíci jsme pracovali také na lampách a vysledek dopadl docela dobře,jenomže z důvodu nedostatku času nikdy nevyšly a už nevýjdou pokud je nebude chtít vydat Ivan sám,hlavním problémem bylo správné přiřazení shaderů a nastavení a pojmenování textur aby osvětlovali okolí a hlavně ještě nebyl MK2.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Příspěvek od Josef72 »

Můžeš mi sem hodit údaj o polygonech ? Momentálně dělám na stejných lampách, ale s jinou texturou a trochu jiným tvarem. Taky by mi pomohli nějaké jednoduché informace o výšce lamp, já to jenom odhaduju podle fotek.
Uživatelský avatar
Ivan.ps
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 05. čer 2008 21:55:08
Bydliště: Nové Zámky - Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Příspěvek od Ivan.ps »

Vlastik píše:...z důvodu nedostatku času nikdy nevyšly a už nevýjdou pokud je nebude chtít vydat Ivan sám...
No ja mám modely tých lámp doma na disku, ibaže som za ten rok pozabúdal aj to málo čo som o exporte do RS vedel, takže to nebude také jednoduché. Možno Jozefove lampy budú ešte lepšie ako tieto a ani nebude potrebné moje lampy vydávať. Uvidíme...
Ivan Palacka
Vlastik

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Příspěvek od Vlastik »

Můžeš mi sem hodit údaj o polygonech ?
Prvotní otázka která se objevuje nejčastěji(objekty,vozidla) je kolik co má poly,nevím ale v současné době si myslím je toto přežitek,v msts to platilo protože tam se muselo šetřit a málo které objekty měli lod,nicméně nejmenší vzdálenost pro RS ohledně lodu je 64m,a je na uživateli jak si lody a detailnost tedy nastaví a kolik jich přiřadí myslím od -do,v dnešní době a hlavně ohledně RS bude důležité jak výkonné mám pc a podle toho si to tak nastavím,nejen lod ale i mohu přiřadit k různým objektům stupnici viditelnosti 1-10(všechno),vyrušit stíny,snížit kvalitu objekt,terénu,animace apod.,v tomto případě stačí si pohrát s nastavením v RS a popř. graf.karty,při správném pořadí lodu je možné vytvořit objekty na minimální zátěž,když uvedu příklad lampy :
1-lod detaily co jsou vidět cca do 100m,
2-lod to co by bylo viditelné třeba do vzdálenosti 300m
3-lod to co je viditelné z povzdálí do vzdálenosti 750m a více.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Příspěvek od Josef72 »

Jo to mi stačí. Já jsem v tomhle duchu začal, ale pak jsem si pro jistotu ověřil polygony a trochu se zhrozil. Prostě návyky z Trainz, kde taky nebyl LOD.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Příspěvek od Josef72 »

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Tak jsem se dopachtil zatím sem. Nemám ještě dokončen stín a ještě mě čeká noční textura, to bude taky legrace. texturu bych viděl hotovou tak na 80%, nějaké detaily ještě doplním, až nebudu marodit a nějakou lampu si nafotím. Problém mi dělají rozměry, proporce jednotlivých částí, tam si nejsem moc jistý.
Mám už skoro 5 let starý PC a kdybych sem hodil screen ze hry, tak to bude dost zkreslovat. Render zase na druhou stranu přidává, ale alespoň z toho něco poznáte. Bohužel jsem v rychlosti nezjistil, jak udělat světlejší pozadí renderu, takže to vypadá takto. Až se pohnu, dám sem nějaké info.

EDIT:
"je to nějaký rozbytý..."

http://img24.imageshack.us/img24/7531/lampa4.jpg
http://img26.imageshack.us/img26/38/lampa3.jpg
http://img5.imageshack.us/img5/2936/lampa2.jpg
http://img8.imageshack.us/img8/9684/lampa1v.jpg
Vlastik

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Příspěvek od Vlastik »

Mám už skoro 5 let starý PC a kdybych sem hodil screen ze hry, tak to bude dost zkreslovat. Render zase na druhou stranu přidává, ale alespoň z toho něco poznáte. Bohužel jsem v rychlosti nezjistil, jak udělat světlejší pozadí renderu, takže to vypadá takto. Až se pohnu, dám sem nějaké info.
Nemám ještě dokončen stín a ještě mě čeká noční textura, to bude taky legrace. texturu bych viděl hotovou tak na 80%
No to je na tom to nejtěžší ty okolní shadery a hlavně jejich přiřazení,držím palce.
Nevypadá to špatně,ohledně renderu z maxka tak pokud mám grafickou kartu nastavenou na kvalitu a v rs nastavené objekty na hight tak je render naprosto stejný jako exportovaný objekt do hry.
Dost často se mi stávalo že jsem umístil objekt do hry a i když jsem měl plné detaily tak to bylo rozmazané a po upozornění Michala jsem se kouknul na nastavení grafické karty a bylo tam zaškrtnuto že systém si sám zvolí kvalitu a výkon aplikace a v tom byl zakopán pes,ted mám vše nastavené ručně a uložené že mohu přepínat si ovládání a i na screnech je to znát.
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Příspěvek od Josef72 »

Toho nočního osvětlení se trochu obávám. Nějakou představu díky manuálu mám, ale na těch screenech co jsi sem dal mi skoro vyrazilo dech, že to vypadá, jako by od té lampy šlo skutečné světlo směrem dolu, že ta přední část lampy je skutečně osvětlená a ta odvrácená je ve stínu. V tuhle chvíli vůbec nechápu jak si to udělal. Udělám první pokusy a pak se tady zmíním.

Co se týče vykreslení objektů ve hře, tak jsem si jistý, že problém je na mé straně a na mé grafické kartě.
Vlastik

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Příspěvek od Vlastik »

jako by od té lampy šlo skutečné světlo směrem dolu, že ta přední část lampy je skutečně osvětlená a ta odvrácená je ve stínu
Ano účelem bylo vytvořit reálné osvětlení bez dalších náhrad a doplnků,jeho testování tedy zabralo moře času ale výsledek stojí zato:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

to Fosef72:Samozřejmně jsem ochoten pak pomoci.
CybGate
Příspěvky: 21
Registrován: úte 31. bře 2009 9:00:10
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Příspěvek od CybGate »

Tak to je paráda. :shock:

A nastavuje se i intenzita? Aby stíny byly jemné podle toho kolik je světel za sebou a jak intenzivně svítí?
Škoda, že lokomotivy nesvítí.

Oproti TRS/TS je tohle nebe a dudy.

PS: některé stíny se mi zdají trochu mimo úhel, ale asi je to jen dojem, nebo nevidím celou scénu a všechny zdroje světla.
Vlastik

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Příspěvek od Vlastik »

Škoda, že lokomotivy nesvítí.
Když jsem už vyzkoušel a ty lampy fungovaly tak mě napadla jedna nesmyslná otázka,co takto zkusit udělat ty dálková světla a tak jsem si speciálně upravil jednu lokomotivu a na ní to testoval,vcelku jsem byl spokojen při venkovním pohledu to svítilo a tak jsem tedy udělal to že zvednutí sběrače mělo za následek poziční světla a vypínač světel měl nastavené ty dálkové ,myslel jsem že jsem dost pokročil ale jenom do chvíle když jsem se přepnul do kabiny tak dálkové světla vidět nebyly takže moje radost rázem upadla testovací stroj je zde:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
možná by tedy stačilo aby RDSL udělalo funkční tu kabinu aby byla ty světla vidět.
Uživatelský avatar
Ivan.ps
Příspěvky: 44
Registrován: čtv 05. čer 2008 21:55:08
Bydliště: Nové Zámky - Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Příspěvek od Ivan.ps »

Josef72 píše:...že to vypadá, jako by od té lampy šlo skutečné světlo směrem dolu, že ta přední část lampy je skutečně osvětlená a ta odvrácená je ve stínu.
Toto je riešené obyčajným zosvetlením nočnej textúry. Trošku som sa s tým pohral, ale žiadna veda...
Ivan Palacka
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Příspěvek od Josef72 »

Jo jo, už asi vím jak. Ale nebýt toho screenu, tak by mě to vůbec nenapadlo. Šikovný.
Vlastik

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Příspěvek od Vlastik »

Josef vydal pěkné lampy a asi by byla škoda kdyby zůstalo jenom u nich a proto jsem se rozhodl vydat taky ty tovární lampy ve 3 provedeních tak aby skvěle doplnovaly Josefovu práci:
lampy2.jpg
Dále vsem opět zhodnotil zda vydat ty zastávkové lampy a usoudil jsem že to bude další z pestření případné české lokálky,lampy budou taky ve třech provedeních:
lampy3.jpg
Připravuji i loft lampy ,protože vím jak je pracné dosadit přesně x.lamp a takto to udělá automat za nás na jakoukoliv vzdálenost.

Během zítřka na tom budu pracovat a zkoušet,jako další budou na řadě nástupiště a ručičkové hodiny které bych chtěl udělat v reálném čase.
Vlastik

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Příspěvek od Vlastik »

Jelikož vím jak je těžké umístit několik věcí za sebou a přesně ,zkusil jsem použít virtuální loft na lampy a myslím si že to řada ocení neboť se piplat s každou lampou zvlášt a umístovat je zdlouhavé a toto je jedna z variant:
ke stažení video z testu
http://www.edisk.cz/stahni/10899/loft_l ... .29MB.html

a noční:
loft_noc.jpg
Josef72
Moderátor a modelář
Příspěvky: 806
Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
Bydliště: Proboštov / Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Příspěvek od Josef72 »

Tohle je hodně šikovné. Jestli se mi nějaká funkce v editoru líbí, tak je to tenhle způsob kladení loft objektů.
olda9
Příspěvky: 31
Registrován: stř 02. dub 2014 0:25:43
Bydliště: Česká republika

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Příspěvek od olda9 »

Jak prosím "rossvítím" lampy na Romanově trati? Svítí mi jen nástupiště.
Přílohy
Bez názvu2.png
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 929
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Příspěvek od Hekl338 »

Mal som podobny problem. Problem je, ze niekore GK nevedia akceptovat vyssie hodnoty Phi u svetelneho kuzelu. Jedine si svetlo upravit napriklad cez RW_Tools, sekcia LightComponent v BluePrinte, hodnota Phi. Skus dat 60 napriklad a postupne zvysovat, tak zistis, kde je hranica. Mne to u predoslej GK neslo viac nez Phi 65, teraz mi ide 70. Pri 75 mi to uz nesvieti. To je opat skvela praca Kujonov :lol:
olda9
Příspěvky: 31
Registrován: stř 02. dub 2014 0:25:43
Bydliště: Česká republika

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Příspěvek od olda9 »

Už to mám. Musím jít na 64. Díky moc
Odpovědět