Stránka 1 z 1

Osvětlení ,lampy a vše kolem

Napsal: úte 07. dub 2009 12:19:24
od Vlastik
Jsem rád že se nesnažím jenom já ale i někdo jiný a tak to vypadá že snad konečně i přibude něco navíc,držím palce.
Před x.měsíci jsme pracovali také na lampách a vysledek dopadl docela dobře,jenomže z důvodu nedostatku času nikdy nevyšly a už nevýjdou pokud je nebude chtít vydat Ivan sám,hlavním problémem bylo správné přiřazení shaderů a nastavení a pojmenování textur aby osvětlovali okolí a hlavně ještě nebyl MK2.
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek Obrázek
Obrázek Obrázek

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Napsal: úte 07. dub 2009 12:49:55
od Josef72
Můžeš mi sem hodit údaj o polygonech ? Momentálně dělám na stejných lampách, ale s jinou texturou a trochu jiným tvarem. Taky by mi pomohli nějaké jednoduché informace o výšce lamp, já to jenom odhaduju podle fotek.

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Napsal: úte 07. dub 2009 13:46:16
od Ivan.ps
Vlastik píše:...z důvodu nedostatku času nikdy nevyšly a už nevýjdou pokud je nebude chtít vydat Ivan sám...
No ja mám modely tých lámp doma na disku, ibaže som za ten rok pozabúdal aj to málo čo som o exporte do RS vedel, takže to nebude také jednoduché. Možno Jozefove lampy budú ešte lepšie ako tieto a ani nebude potrebné moje lampy vydávať. Uvidíme...

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Napsal: úte 07. dub 2009 15:11:00
od Vlastik
Můžeš mi sem hodit údaj o polygonech ?
Prvotní otázka která se objevuje nejčastěji(objekty,vozidla) je kolik co má poly,nevím ale v současné době si myslím je toto přežitek,v msts to platilo protože tam se muselo šetřit a málo které objekty měli lod,nicméně nejmenší vzdálenost pro RS ohledně lodu je 64m,a je na uživateli jak si lody a detailnost tedy nastaví a kolik jich přiřadí myslím od -do,v dnešní době a hlavně ohledně RS bude důležité jak výkonné mám pc a podle toho si to tak nastavím,nejen lod ale i mohu přiřadit k různým objektům stupnici viditelnosti 1-10(všechno),vyrušit stíny,snížit kvalitu objekt,terénu,animace apod.,v tomto případě stačí si pohrát s nastavením v RS a popř. graf.karty,při správném pořadí lodu je možné vytvořit objekty na minimální zátěž,když uvedu příklad lampy :
1-lod detaily co jsou vidět cca do 100m,
2-lod to co by bylo viditelné třeba do vzdálenosti 300m
3-lod to co je viditelné z povzdálí do vzdálenosti 750m a více.

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Napsal: úte 07. dub 2009 16:03:23
od Josef72
Jo to mi stačí. Já jsem v tomhle duchu začal, ale pak jsem si pro jistotu ověřil polygony a trochu se zhrozil. Prostě návyky z Trainz, kde taky nebyl LOD.

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Napsal: stř 08. dub 2009 0:14:04
od Josef72
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Tak jsem se dopachtil zatím sem. Nemám ještě dokončen stín a ještě mě čeká noční textura, to bude taky legrace. texturu bych viděl hotovou tak na 80%, nějaké detaily ještě doplním, až nebudu marodit a nějakou lampu si nafotím. Problém mi dělají rozměry, proporce jednotlivých částí, tam si nejsem moc jistý.
Mám už skoro 5 let starý PC a kdybych sem hodil screen ze hry, tak to bude dost zkreslovat. Render zase na druhou stranu přidává, ale alespoň z toho něco poznáte. Bohužel jsem v rychlosti nezjistil, jak udělat světlejší pozadí renderu, takže to vypadá takto. Až se pohnu, dám sem nějaké info.

EDIT:
"je to nějaký rozbytý..."

http://img24.imageshack.us/img24/7531/lampa4.jpg
http://img26.imageshack.us/img26/38/lampa3.jpg
http://img5.imageshack.us/img5/2936/lampa2.jpg
http://img8.imageshack.us/img8/9684/lampa1v.jpg

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Napsal: stř 08. dub 2009 18:25:57
od Vlastik
Mám už skoro 5 let starý PC a kdybych sem hodil screen ze hry, tak to bude dost zkreslovat. Render zase na druhou stranu přidává, ale alespoň z toho něco poznáte. Bohužel jsem v rychlosti nezjistil, jak udělat světlejší pozadí renderu, takže to vypadá takto. Až se pohnu, dám sem nějaké info.
Nemám ještě dokončen stín a ještě mě čeká noční textura, to bude taky legrace. texturu bych viděl hotovou tak na 80%
No to je na tom to nejtěžší ty okolní shadery a hlavně jejich přiřazení,držím palce.
Nevypadá to špatně,ohledně renderu z maxka tak pokud mám grafickou kartu nastavenou na kvalitu a v rs nastavené objekty na hight tak je render naprosto stejný jako exportovaný objekt do hry.
Dost často se mi stávalo že jsem umístil objekt do hry a i když jsem měl plné detaily tak to bylo rozmazané a po upozornění Michala jsem se kouknul na nastavení grafické karty a bylo tam zaškrtnuto že systém si sám zvolí kvalitu a výkon aplikace a v tom byl zakopán pes,ted mám vše nastavené ručně a uložené že mohu přepínat si ovládání a i na screnech je to znát.

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Napsal: stř 08. dub 2009 19:45:40
od Josef72
Toho nočního osvětlení se trochu obávám. Nějakou představu díky manuálu mám, ale na těch screenech co jsi sem dal mi skoro vyrazilo dech, že to vypadá, jako by od té lampy šlo skutečné světlo směrem dolu, že ta přední část lampy je skutečně osvětlená a ta odvrácená je ve stínu. V tuhle chvíli vůbec nechápu jak si to udělal. Udělám první pokusy a pak se tady zmíním.

Co se týče vykreslení objektů ve hře, tak jsem si jistý, že problém je na mé straně a na mé grafické kartě.

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Napsal: stř 08. dub 2009 21:56:01
od Vlastik
jako by od té lampy šlo skutečné světlo směrem dolu, že ta přední část lampy je skutečně osvětlená a ta odvrácená je ve stínu
Ano účelem bylo vytvořit reálné osvětlení bez dalších náhrad a doplnků,jeho testování tedy zabralo moře času ale výsledek stojí zato:
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

to Fosef72:Samozřejmně jsem ochoten pak pomoci.

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Napsal: stř 08. dub 2009 22:19:38
od CybGate
Tak to je paráda. :shock:

A nastavuje se i intenzita? Aby stíny byly jemné podle toho kolik je světel za sebou a jak intenzivně svítí?
Škoda, že lokomotivy nesvítí.

Oproti TRS/TS je tohle nebe a dudy.

PS: některé stíny se mi zdají trochu mimo úhel, ale asi je to jen dojem, nebo nevidím celou scénu a všechny zdroje světla.

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Napsal: čtv 09. dub 2009 15:37:10
od Vlastik
Škoda, že lokomotivy nesvítí.
Když jsem už vyzkoušel a ty lampy fungovaly tak mě napadla jedna nesmyslná otázka,co takto zkusit udělat ty dálková světla a tak jsem si speciálně upravil jednu lokomotivu a na ní to testoval,vcelku jsem byl spokojen při venkovním pohledu to svítilo a tak jsem tedy udělal to že zvednutí sběrače mělo za následek poziční světla a vypínač světel měl nastavené ty dálkové ,myslel jsem že jsem dost pokročil ale jenom do chvíle když jsem se přepnul do kabiny tak dálkové světla vidět nebyly takže moje radost rázem upadla testovací stroj je zde:
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
možná by tedy stačilo aby RDSL udělalo funkční tu kabinu aby byla ty světla vidět.

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Napsal: pát 10. dub 2009 9:50:32
od Ivan.ps
Josef72 píše:...že to vypadá, jako by od té lampy šlo skutečné světlo směrem dolu, že ta přední část lampy je skutečně osvětlená a ta odvrácená je ve stínu.
Toto je riešené obyčajným zosvetlením nočnej textúry. Trošku som sa s tým pohral, ale žiadna veda...

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Napsal: pát 10. dub 2009 10:21:56
od Josef72
Jo jo, už asi vím jak. Ale nebýt toho screenu, tak by mě to vůbec nenapadlo. Šikovný.

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Napsal: čtv 09. črc 2009 23:39:56
od Vlastik
Josef vydal pěkné lampy a asi by byla škoda kdyby zůstalo jenom u nich a proto jsem se rozhodl vydat taky ty tovární lampy ve 3 provedeních tak aby skvěle doplnovaly Josefovu práci:
lampy2.jpg
Dále vsem opět zhodnotil zda vydat ty zastávkové lampy a usoudil jsem že to bude další z pestření případné české lokálky,lampy budou taky ve třech provedeních:
lampy3.jpg
Připravuji i loft lampy ,protože vím jak je pracné dosadit přesně x.lamp a takto to udělá automat za nás na jakoukoliv vzdálenost.

Během zítřka na tom budu pracovat a zkoušet,jako další budou na řadě nástupiště a ručičkové hodiny které bych chtěl udělat v reálném čase.

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Napsal: pát 10. črc 2009 12:56:49
od Vlastik
Jelikož vím jak je těžké umístit několik věcí za sebou a přesně ,zkusil jsem použít virtuální loft na lampy a myslím si že to řada ocení neboť se piplat s každou lampou zvlášt a umístovat je zdlouhavé a toto je jedna z variant:
ke stažení video z testu
http://www.edisk.cz/stahni/10899/loft_l ... .29MB.html

a noční:
loft_noc.jpg

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Napsal: sob 11. črc 2009 18:06:27
od Josef72
Tohle je hodně šikovné. Jestli se mi nějaká funkce v editoru líbí, tak je to tenhle způsob kladení loft objektů.

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Napsal: úte 08. dub 2014 22:47:45
od olda9
Jak prosím "rossvítím" lampy na Romanově trati? Svítí mi jen nástupiště.

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Napsal: stř 09. dub 2014 0:30:04
od Hekl338
Mal som podobny problem. Problem je, ze niekore GK nevedia akceptovat vyssie hodnoty Phi u svetelneho kuzelu. Jedine si svetlo upravit napriklad cez RW_Tools, sekcia LightComponent v BluePrinte, hodnota Phi. Skus dat 60 napriklad a postupne zvysovat, tak zistis, kde je hranica. Mne to u predoslej GK neslo viac nez Phi 65, teraz mi ide 70. Pri 75 mi to uz nesvieti. To je opat skvela praca Kujonov :lol:

Re: Osvětlení ,lampy a vše kolem

Napsal: stř 09. dub 2014 1:00:12
od olda9
Už to mám. Musím jít na 64. Díky moc