Přesunu to sem
.
Nedalo mi to, a trochu jsem se věnoval chování vozidel, respektive v jízdních vlastnostech.
Pro začátek jen připomenu, že se toto odvíjí od dvou parametrů v blueprintu :
a) Drag coefficient - v podstatě jízdní odpor vzduchu ( měl by se udávat v m2 )
g) Rolling friction coefficient - valivý odpor ložiska.
Po dnešním pozorování tyto dvě veličiny opravdu fungují jak mají. Při zvýšení odporu ložiska je samovolná rozjezd na spádu ( testováno na 2,5 promile) při vyšší hodnotě pozvolnější.
Naopak při snížení hodnoty odporu vzduchu se zdá zrychlení na spádu při vyšších rychlostech větší. Nikde jsem to neměřil, je to jen orientační dle určitých záchytných bodů.
Potud tedy můžu říct, že je chování vozidel v pořádku a reálnější než v předchozích verzích.
Co je ale problém, je náklad. Tady musím Hekla trochu popíchnou
. Pokud měl na mysli tím starším simulátorem MSTS, tak je tu jeden základní problém. MSTS nepodporoval nakládku
. Tak jsme tam tedy měli vždy dva, rozdílně nastavené vozy. Jeden ložený, druhý prázdný.
Opět jsem provedl srovnávací test (jeden, na víc nemám náladu ani čas). Vozy
bez nákladu jsem pustil ze spádu a čekal, co bude. Tak nějak jsem si zapamatoval dosažené rychlosti a pro druhý pokus jsem (stejné nastavení jízdních odporů) změnil jen vlastní hmotnost vozu
bez nákladu na hodnotu váhy prázdného vozu + hmotnost nákladu. Tedy cca 70 tun. A světe div se, ono to docela fungovalo
. Ještě pozvolnější rozjezd , logicky působí větší síla na ložiska a kolejnici, ale po získání určité rychlosti začalo být zrychlování soupravy větší. Ve finále byla dosažená rychlost na určeném místě cca o 15 km/h vyšší než u vozů s nižší hmotností.
Nemůžu říct, jaký vliv měla lokomotiva při různých rychlostech, ale jelikož se jednalo vždy o stejnou soupravu, nemělo by to výsledky nějak výrazně ovlivnit.
Tak, že celý problém je v nákladu. Prostě neumí RW pracovat korektně s loženým vozem. Pokud toto opraví, dostanou ode mně jedničku za jízdní vlastnosti.
Docela bych byl rád, když by někdo provedl podrobnější a důkladnější testy a klidně i vyvrátil to co popisuju
. Hlavně je třeba si uvědomit, že to nastavení jízdních odporů našich vozů nemusí být vůbec správné a nějaké důkladnější testy by pomohly k reálnějšímu nastavení. Samozřejmě chování ložený/prázdný neovlivníme.... A s tím RW neumělo pracovat nikdy.
Potýkal jsem se s tím už při prvním ladění brzd u Kankova Easu . Nakonec tam je brzdící účinek nastven velký tak, aby bylo možné s loženou soupravou dodržet zábrzdné vzdálenosti. Bohužel ale s prázdnými vozy to brzdí nerálně...
Tak a teď do mě že hájím RW