Mapy.cz do RailWorks

Programy a utility k RW
Hekl338
Modelář
Příspěvky: 935
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapy.cz do RailWorks

Příspěvek od Hekl338 » stř 21. lis 2018 21:03:19

Ano, teraz to uz skutocne funguje :D diky

JachyHm
Příspěvky: 113
Registrován: stř 08. říj 2014 17:43:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapy.cz do RailWorks

Příspěvek od JachyHm » stř 21. lis 2018 21:06:02

No way...! :lol:
Takže bylo nutné přepnout ze SK na CZ?
JH

Hekl338
Modelář
Příspěvky: 935
Registrován: pon 09. čer 2008 21:08:45
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapy.cz do RailWorks

Příspěvek od Hekl338 » stř 21. lis 2018 21:27:24

To neviem, widle mam teraz na ceskej lokazlizacii. Ale aj na nej funguje az tato posledna verzia.
Edit: Posledna verzia funguje aj na slovenskej lokalizacii. Takze len tym to nebolo zda sa, skor pomohlo postupne odladenie:)

Míla
Příspěvky: 411
Registrován: pon 17. srp 2015 13:59:17

Re: Mapy.cz do RailWorks

Příspěvek od Míla » čtv 22. lis 2018 8:49:05

Mohu potvrdit, program funguje i u mě. Mapy se načtou, vyzkoušeli jsme i historickou a byla velmi zajímavá. Jáchym program ladil přímo za provozu na mé trati cca jeden a půl hodiny. Nakonec se vše podařilo. Problém byl ze začátku i s Avastem . Ten se urputně bránil. Ještě jednou díky.
Míla

Highlander
Příspěvky: 45
Registrován: pát 13. bře 2015 17:22:10

Re: Mapy.cz do RailWorks

Příspěvek od Highlander » úte 18. pro 2018 23:59:12

Zdravím autora i ostatní, utilitku jsem si trochu otestoval a s dovolením napíšu několik postřehů. V základu funguje, je to velmi dobrá pomůcka a správná odpověď na nové šmírácké podmínky od Googlu, zavedené od 15.7.2018. Program mi ale vykazuje několik drobných chyb:
/Platí při spuštění 32-bit verze editoru TS/
1) Při zapnutí i vypnutí map.cz by se měly automaticky vyčistit obsahy obou složek cache, program ale vypíše "Neznámá chyba! Možná systém není Windows 8/10?" (To když byl spuštěn pod W7-64bit), případně vypíše "Neznámá chyba! Možná systém není Windows XP, Wista, 7?" (při spuštění pod W10). V obou případech nedošlo k výmazu cache, nicméně bylo možno náhradou provést "ruční" výmaz přímým příkazem z menu.
2) Základní mapa se načítá až nejdříve ve čtvrté poloze posuvníku zprava, nikoliv ve třetí, jak je uvedeno v nápovědě... (To jen taková drobnost.) Letecká mapa - jak je správně uvedeno - funguje již od druhé polohy posuvníku zprava (největší rozlišení, nejmenší rozsah zobrazené plochy), při posouvání směrem doleva se načítá taktéž, ovšem s menším rozlišením, ale zato s větší zobrazenou plochou. Ostatní typy map jsem prozatím netestoval.
3) Základní mapa se načte i kdekoliv ze světa. Škoda jen, že program si mimo území ČR/SR nedokáže "vytáhnout" běžné satelitní snímky terénu, jež se jinak na na stránkách mapy.cz zobrazují. Celá současná opičárna s API-klíčema od Googlu a s jeho požadavkem na kreditní karty uživatelů by se potom stala irelevantní. Nicméně pokud by prográmek MapyCZforTS (a jeho autor) aspiroval k dokonalosti, mohl by načítat podklady třeba i odtud: https://www.openrailwaymap.org/
---
Teď poněkud horší věc: Při spuštění TS-editoru ve verzi 64-bit se k výše uvedenému přidává ještě špatné skládání jednotlivých čtverců (tilů). Ve směru západo-východním (rovnoběžkovém) se jednotlivé tily k sobě řadí bez chyb, ale ve směru severo-jižním (poledníkovém) dochází v nepravidelných intervalech ob 1-3 rovnoběžkových pásů k posunu a překrytí až o 1/2 tilu, což je na první pohled jasně viditelné (a tudíž nepoužitelné). Škoda, že tato chyba se projevuje právě ve 64-bitové verzi editoru, kde při načtení objemnější mapy nedochází tak brzy k pádu celé hry z důvodu přetečení RAMky.
Při analýze jednotlivých tilů a jejich seskládání ve Photoshopu je zřejmé, že ve zdrojové složce cache jsou jednotlivé tily načteny správně a celkový obrázek kteréhokoliv - ve výsledku pak postiženého - místa je OK. Ve výstupní složce cache jsou však některé zpracované čtverce 1280x1280 (i ve verzi 640x640) již chybně zpracovány (tedy s posuvem) a v editoru TS_2019 se poté takto zobrazují. Na tuto chybu nemá vliv nastavení typu mapy (ani v TS, ani v utilitě. Chyba se rovněž objevila i při jakémkoli nastavení posuvníku zoomu.
---
Je ještě někdo, komu se výše popsané chyby projevují? Je možno je odstranit?

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 1960
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapy.cz do RailWorks

Příspěvek od Roman » stř 19. pro 2018 15:59:48

Ano, v 64bit verzi jsou mapy v editoru nepoužitelné. Hlavně ta skladba čtverců. Třeba Opatovice jsme měl úplně mimo a ještě tam byl překryv jednotlivých čtverců. I když není 64bit verze pro editor tratí doporučena, já ji pro tvorbu krajiny používám dál, právě kvůli možnosti většího využití RAM a stabilitě editoru. Samozřejmě databáze je v záloze ;).

JachyHm
Příspěvky: 113
Registrován: stř 08. říj 2014 17:43:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapy.cz do RailWorks

Příspěvek od JachyHm » stř 19. pro 2018 20:29:20

Highlander píše:
úte 18. pro 2018 23:59:12
1) Při zapnutí i vypnutí map.cz by se měly automaticky vyčistit obsahy obou složek cache, program ale vypíše "Neznámá chyba! Možná systém není Windows 8/10?" (To když byl spuštěn pod W7-64bit), případně vypíše "Neznámá chyba! Možná systém není Windows XP, Wista, 7?" (při spuštění pod W10). V obou případech nedošlo k výmazu cache, nicméně bylo možno náhradou provést "ruční" výmaz přímým příkazem z menu.
To s tím vypisováním do logu je možná trochu zmatečné, nicméně správně.
Jsou tam dva způsoby jak vymazat cache - dva OS. Aplikace zkouší oba a pokud se to nepovede, vyhodí patřičnou hlášku.
Takže pokud není platná pro ten daný systém, tak to může uživatel ignorovat. Pokud se to týká jeho systému, pak opravdu nedošlo k vymazání cache.
Je zvláštní, že nedošlo k výpisu hlášky, ale cache nebyla smazaná. Určitě se bavíme o té samé cachi? Jsou totiž dvě. Jedna, kam si aplikace ukládá svoje vstupní a výstupní obrázky. A pak druhá v systému, kam IE ukládá nacachované obrázky. A hra používá API IE.
Highlander píše:
úte 18. pro 2018 23:59:12
2) Základní mapa se načítá až nejdříve ve čtvrté poloze posuvníku zprava, nikoliv ve třetí, jak je uvedeno v nápovědě... (To jen taková drobnost.) Letecká mapa - jak je správně uvedeno - funguje již od druhé polohy posuvníku zprava (největší rozlišení, nejmenší rozsah zobrazené plochy), při posouvání směrem doleva se načítá taktéž, ovšem s menším rozlišením, ale zato s větší zobrazenou plochou. Ostatní typy map jsem prozatím netestoval.
Tohle asi bude záležet na poloze. Já to zkoušel u Benešova a tam mi to na druhý zprava načetlo. Nicméně to klidně upravím.
Highlander píše:
úte 18. pro 2018 23:59:12
3) Základní mapa se načte i kdekoliv ze světa. Škoda jen, že program si mimo území ČR/SR nedokáže "vytáhnout" běžné satelitní snímky terénu, jež se jinak na na stránkách mapy.cz zobrazují.
To by měly být standardní bingovské mapy, ne? To ozkouším, ale mělo by to fungovat.
Highlander píše:
úte 18. pro 2018 23:59:12
Celá současná opičárna s API-klíčema od Googlu a s jeho požadavkem na kreditní karty uživatelů by se potom stala irelevantní. Nicméně pokud by prográmek MapyCZforTS (a jeho autor) aspiroval k dokonalosti, mohl by načítat podklady třeba i odtud: https://www.openrailwaymap.org/
Openrailwaymap to na test načítalo. Je to sice trochu jinak pojmenované, ale rozsahy by měly sedět. Můžu přidat, ale je nutno upozornit, že aplikace neumí pracovat s více podklady najednou.
Openrailwaymap jsou průhledné čtverce s pouze barevně vyznačenými kolejemi. Nemají žádný fyzický podklad. Tím jsou na webu OSM.
Highlander píše:
úte 18. pro 2018 23:59:12
Teď poněkud horší věc: Při spuštění TS-editoru ve verzi 64-bit se k výše uvedenému přidává ještě špatné skládání jednotlivých čtverců (tilů). Ve směru západo-východním (rovnoběžkovém) se jednotlivé tily k sobě řadí bez chyb, ale ve směru severo-jižním (poledníkovém) dochází v nepravidelných intervalech ob 1-3 rovnoběžkových pásů k posunu a překrytí až o 1/2 tilu, což je na první pohled jasně viditelné (a tudíž nepoužitelné). Škoda, že tato chyba se projevuje právě ve 64-bitové verzi editoru, kde při načtení objemnější mapy nedochází tak brzy k pádu celé hry z důvodu přetečení RAMky.
Při analýze jednotlivých tilů a jejich seskládání ve Photoshopu je zřejmé, že ve zdrojové složce cache jsou jednotlivé tily načteny správně a celkový obrázek kteréhokoliv - ve výsledku pak postiženého - místa je OK. Ve výstupní složce cache jsou však některé zpracované čtverce 1280x1280 (i ve verzi 640x640) již chybně zpracovány (tedy s posuvem) a v editoru TS_2019 se poté takto zobrazují. Na tuto chybu nemá vliv nastavení typu mapy (ani v TS, ani v utilitě. Chyba se rovněž objevila i při jakémkoli nastavení posuvníku zoomu.
---
Je ještě někdo, komu se výše popsané chyby projevují? Je možno je odstranit?
Tady bude potřeba ověřit, jestli se podobná chyba neprojevuje i při načítání GMap. Pak by se jednalo o další bug s nesprávně zvoleným datovým typem v jádru hry, kterých už je teď nalezeno několik desítek a pravděpodobně jen tak opraveny nebudou.
Pokud stejná chyba u GMap nevzniká, tak se můžu pokusit to nějak analyzovat a případně opravit, jakkoli se teď spíš věnuji 460 a 380, které bych už konečně rád dotáhl.
JH

Highlander
Příspěvky: 45
Registrován: pát 13. bře 2015 17:22:10

Re: Mapy.cz do RailWorks

Příspěvek od Highlander » ned 30. pro 2018 16:29:32

Díky za odpověď, zkusím to ještě upřesnit:
To s tím vypisováním do logu je možná trochu zmatečné, nicméně správně.
Jsou tam dva způsoby jak vymazat cache - dva OS. Aplikace zkouší oba a pokud se to nepovede, vyhodí patřičnou hlášku.
Takže pokud není platná pro ten daný systém, tak to může uživatel ignorovat. Pokud se to týká jeho systému, pak opravdu nedošlo k vymazání cache.
Je zvláštní, že nedošlo k výpisu hlášky, ale cache nebyla smazaná. Určitě se bavíme o té samé cachi? Jsou totiž dvě. Jedna, kam si aplikace ukládá svoje vstupní a výstupní obrázky. A pak druhá v systému, kam IE ukládá nacachované obrázky. A hra používá API IE.
1) Aha, jestli je to takto, tak se jedná o "hluboké nedorozumění" (jak by řekl jeden klasik) :lol: Měl jsem za to, že vymazáním cache při zapnutí/vypnutí mapy.cz se myslí promazání obsahu složky mapy_cz_cache + složky output_cache, stejně jako při manuálním zadání příkazu "Vymaž cache" z menu. Zvlášť když aplikace v logu vypisuje "Neznámá chyba!" a odkazuje se na neexistující OS... Takže tentokrát se jedná o cache hry nebo systému? Hru totiž nyní spouštím s parametrem "DontUseBlueprintCache".
Tohle asi bude záležet na poloze. Já to zkoušel u Benešova a tam mi to na druhý zprava načetlo. Nicméně to klidně upravím.
2) Souhlasím, je to možné. Mě se "základní" mapa načetla až ve 4. poloze jezdce zprava.
To by měly být standardní bingovské mapy, ne? To ozkouším, ale mělo by to fungovat.
3) Zkoušel jsem to na několika místech těsně za hranicemi ČR. Např. u peážní trati Mikulovice-Glucholazy-Krnov. Tam kde se ještě na Mapy.cz dala načíst "letecká" mapa (tj. těsně za hranicemi), tam vaše aplikace letecké snímky načítala. Ale o něco dál, kde "letecké" mapy přecházejí na mapy satelitní - Googlovské - tam se již do TS-editoru nenačetlo nic, resp. bílá plocha s nápisem "Pro toto přiblížení nemáme k dispozici mapový podklad..." Nezáleželo přitom na poloze jezdce zoomu v TS, mohl být třeba i úplně vlevo, tj. na nejmenším rozlišení. Ovšem "základní" mapa se při 4. poloze jezdce zprava načetla kdekoliv na světě...
Openrailwaymap to na test načítalo. Je to sice trochu jinak pojmenované, ale rozsahy by měly sedět. Můžu přidat, ale je nutno upozornit, že aplikace neumí pracovat s více podklady najednou.
Openrailwaymap jsou průhledné čtverce s pouze barevně vyznačenými kolejemi. Nemají žádný fyzický podklad. Tím jsou na webu OSM.
4) Vím to, lze však u nich zapnout mapový podklad z OSM. Pokud by Vaše aplikace zvládla využívat oba zdroje, byla by to neocenitelná pomůcka.
ORM vykresluje barevné čáry i některých dávno zaniklých tratí - u nás např. trať Moravský Beroun - Dvorce v pohoří Nízkého Jeseníku, ze světa zase mohu uvést např. zajímavé (a velmi dlouhé) horské důlní dráhy v Peruánských Andách, např. Pachacayo - Laguna Yanauyauc nebo Huancavelica - Laguna Pulloc Chico). Tohle by ocenili třeba ti stavitelé, kteří by chtěli "oživit" již zaniklé a přitom velmi zajímavé trati. Jako to např. zrealizovali JL u addonu Clear Creek Narrow Gauge Route (blízko Denveru, USA), nabízené na Steamu.
OSM zase aktuálně zobrazuje přesný počet kolejí ve stanicích i jejich polohu, včetně vleček. Nebylo by pak příliš potřeba ani satelitního zobrazení od Googlu! Pokud aplikace neumí pracovat s více podklady, snad by to šlo vyřešit nějakým přepínačem, případně vytvořením příslušných klonů aplikace, aby si každý uživatel mohl spustit takový, který by mu právě nejvíce vyhovoval.
Tady bude potřeba ověřit, jestli se podobná chyba neprojevuje i při načítání GMap. Pak by se jednalo o další bug s nesprávně zvoleným datovým typem v jádru hry, kterých už je teď nalezeno několik desítek a pravděpodobně jen tak opraveny nebudou.
Pokud stejná chyba u GMap nevzniká, tak se můžu pokusit to nějak analyzovat a případně opravit, jakkoli se teď spíš věnuji 460 a 380, které bych už konečně rád dotáhl.
5) Bohužel, já si to už ověřit nemohl, protože 64-bit verze se objevila až v září, tj. po 15.7.2018. V té době mi už Gmaps nefungovaly kvůli uzamčeným API klíčům. Snad to tady odzkouší někdo, kdo na nové podmínky Googlu přistoupil a nemá rád svoji kreditku... :twisted:
Je docela možné, že zakopaný pes bude právě v té 64-bit verzi editoru. (U DTG nic neobvyklého...)
Já vycházel jen z toho, že při spuštění 64-bit TS-editoru a načtení tilů z Mapy.cz se jednotlivé tily (čtverce) ze složky mapy_cz_cache mohly systémem Puzzle sestavit bez chyb. Narozdíl od již přepočítaných čtverců (o hraně 1280 bodů, případně 640 bodů, dle nastavení z TS-options) ze složky output_cache vaší aplikace, kde i po sestavení ve Photoshopu byl jasně viditelný posuv, překrytí či duplikace v severo-jižním směru až o 1/2 tilu! Což se při spuštění pod 32-bit aplikací TS-editoru nestalo, tam byly čtverce v obou složkách sestavitelné absolutně bez chyb.
Přeji mnoho zdaru při dokončování řady 460 a 380!

JachyHm
Příspěvky: 113
Registrován: stř 08. říj 2014 17:43:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Mapy.cz do RailWorks

Příspěvek od JachyHm » ned 30. pro 2018 17:28:08

Highlander píše:
ned 30. pro 2018 16:29:32
Je docela možné, že zakopaný pes bude právě v té 64-bit verzi editoru. (U DTG nic neobvyklého...)
Já vycházel jen z toho, že při spuštění 64-bit TS-editoru a načtení tilů z Mapy.cz se jednotlivé tily (čtverce) ze složky mapy_cz_cache mohly systémem Puzzle sestavit bez chyb. Narozdíl od již přepočítaných čtverců (o hraně 1280 bodů, případně 640 bodů, dle nastavení z TS-options) ze složky output_cache vaší aplikace, kde i po sestavení ve Photoshopu byl jasně viditelný posuv, překrytí či duplikace v severo-jižním směru až o 1/2 tilu! Což se při spuštění pod 32-bit aplikací TS-editoru nestalo, tam byly čtverce v obou složkách sestavitelné absolutně bez chyb.
DTG celou 64bit verzi hry totálně zabilo s nesprávnýma datovýma typama.
Nefunguje jim drtivá většina floatů, a některé longy (typicky třeba UUID/GUID - proto problém se stavěním v 64bit verzi hry).
Vůbec by mě tedy nepřekvapilo, kdyby podobný problém byl i tady a špatně to převádělo souřadnice - zaokrouhlení??
Je potřeba to ozkoušet s originálníma mapama. Já sice fční API mám, ale nemám fční 64bit editor. :lol:
JH

Echineo
Příspěvky: 128
Registrován: pon 28. lis 2016 18:49:41
Bydliště: Poprad, Slovensko

Re: Mapy.cz do RailWorks

Příspěvek od Echineo » pon 31. pro 2018 11:11:33

JachyHm píše:
ned 30. pro 2018 17:28:08
DTG celou 64bit verzi hry totálně zabilo s nesprávnýma datovýma typama.
Vedieť, že sú to taký amatéri tak si od nich nič v živote nekúpim. (sorry za OT)

Odpovědět