BR 189 manuál (ES64F4)

Témata a povídání netýkající se RS
Odpovědět
Vlastik

BR 189 manuál (ES64F4)

Příspěvek od Vlastik »

Brzdová zařízení
Lokomotiva SIEMENS BR 189 je vybavena brzdičem Knorr typu HSM.
H= Kennbuchstabe mit systembezogener Buchstabenfortschreibung
S= stellungsabhängige Bremsbedienung
M= mikroprozessorgesteuert
Druhy brzd
Elektrodynamická brzda (E-brzda) - v AC(st) systému rekuperační
Elektrodynamická brzda (E-brzda) - v DC(ss) systému také rekuperační, pokud síť může brzdnou energii pojmout - jinak odporová
Vícestupňová nepřímočinná, samočinná tlaková brzda
Elektricky ovládaná přímočinná brzda
Pružinová zajišťovací brzda
Elektrodynamická brzda v provozu AC a DC
EDB je upřednostněna před ostatními brzdami na lokomotivě. Dodává energii do
trakčního systému, pokud ji tento může pojmout.
V AC provozu je kinetická energie vracena do sítě zpět.
V DC provozu také, pokud ji síť může pojmout. Pokud síť všechnu energii není
schopna pojmout, je část energie měněna v teplo v brzdových odpornících. Nemůže- li
energii vůbec pojmout a požadovaný brzdový výkon by přetížil brzdové odporníky,
EDB se odpojí a do činnosti se uvede pneumatická brzda.
EDB může pracovat samostatně nebo v kombinaci s pneumatickou brzdou.
Brzdící síla lok. podle brzdící polohy: R: VB = 150 kN
SB = 125 kN
P/G: VB = 125 kN
SB = 100 kN
Plný brzdící účinek se projeví po 3 - 5 s,
pouze v " G " poloze při kombinovaném brzdění za 15 - 20 s.
Odbrzdění trvá: u EDB 3 - 5 s
při kombinovaném brzdění 15 - 20 s
Nepřímočinná brzda (KE G P R )
Při účinkujících brzdách má EDB přednost před vzduchovou brzdou.
Ovládání brzdících a odbrzďovacích časů, jakož i nastavení vysokého nebo nízkého stupně brzdění se ovládá manuálně přestavovačem rozvaděč" G.P.R. ".
Vysoký stupeň brzdění je činný pouze v poloze " R ". V brzdových válcích jsou tyto max. tlaky:
nízký stupeňbrzdění brzd. poloha " P " nebo " G " 2,7 bar
vysoký stupeňbrzdění brzd. poloha " R " 3,8 bar
Nepřímočinná brzda na lok. může být rukojetí na rozvaděči vypnuta a odvětrána.
K provedení zkoušky těsnosti brzdy nebo k ověření plnících časů brzdy se směrová páka přeloží do polohy" M " .
Nízkotlaké přebití (tzn. nastavené zvýšení tlaku hl. potrubí nad hodnotu 5 bar je k dispozici při ovládání elektronickém (el), jakož i pneumatickém (pn).
Po každém úplném odbrzdění se automatickyzvýší tlak v HP na 5,2 bar a poté pomalu klesne na provozní tlak.
Plnící švih se zavádí brzdičem v plnící poloze "FÜ-Stellung. Přitom sepne magnet. ventil a v řídícím ventilu dojde k otevření většího průřezu mezi hl. vzduchojemem a hl.potrubím. Současně dojde i ke zvýšení ovládacího tlaku A pro řídící ventil podle délky plnícího švihu až na 7,5 bar.
S vypnutím lokomotivní baterie dojde k automatickému přestavení potřebných kohoutů na provoz v režimu " vagon ".
Smyčka rychlobrzdy s nouzovým brzděním pracuje na principu klidového proudu. V normálním stavu je smyčka uzavřena, a tím je pomocný stykač rychlobrzdy sepnut a ventil nouzového brzdění zatažen.
Funkce S,F$centrálního řídícího členu ZSG 1 a ZSG 2 Při zaúčinkování SiFa (u ČD VZ - živák) se přeruší smyčka rychlobrzdy. Zásah
SiFa není účinný (tzn. smyčka rychlobrzdy je přemostěna), pokud je SiFa vypnuta spínačem PORUCHA SiFa .
Při uzavřeném ventilu nouzového brzdění nemůže být ovládáním vozidla vypuštěno hlavní potrubí. Smyčka rychločinného brzdění je neúčinná.
Přímočinná brzda (Přídavná brzda)
Přímočinná brzda je ovládána elektropneumaticky ovladačem s následujícími
polohami:
VLÖ Úplné odbrždění (pevná poloha)
LÖ Odbržďování (odpružená poloha)
O Dosažený brzdící tlak v brzd. válcích zůstává konstantní (uzavírací poloha)
BR Brzdění (odpružená poloha)
VBR Úplné zabrzdění /pevná poloha)
Nenachází-li se ovladač přímočinné brzdy v poloze „Odbrzdit“ následuje od rychlosti 30km/h poruchové hlášení na displeji .
Brzdící a odbrzďovací časy obnáší 4 až 5 s.
Přímočinná brzda se používá převážně při posunu a pro zajištění lok. Dále je využívána automatickou " AFB " jako parkovací brzda. Proto není možno AFB používat, pokud je přímočinná brzda, např. pro poruchu, uzavřena kohoutem.
Je-li při účinkující EDB použita přímočinná brzda, zredukuje se brzdící síla EDB na 100 kN, aby nedošlo k "přebrzdění".
Pružinová zajišťovací brzda
Tato brzda slouží při odstavení lokomotivy k jejímu zajištění. Její funkce je opačná oproti tlakové brzdě. Při tlaku větším než 4,8 bar v jejích brzdových válcích se brzda uvolní, při odvzdušnění těchto válcůbrzda zabrzdí. Při zabrzdění této brzdy je zablokováno řízení.
Odpovědět