Předpisy ČD ( SŽDC )

Témata a povídání netýkající se RS
Vlastik

Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od Vlastik »

Nedá mi to ale jak asi všichni víme ,předpisy teď všechny spadají pod SŽDC a ty se je snaží aktualizovat a upravovat a hlavně všem blbnout hlavy.
Bude teď řeč o předpise D1 s poslední platnou změnou od 1.7.2011,ti co mají aktuální předpis k dispozici určitě zaznamenali tak jako já že po tom co předpis přešel pod SŽDC se tam vyrojilo ptákovin které akorát zbytečně zase budou blbnout hlavu určeným zaměstnancům ,léta se to obešlo bez nich a teď to bude na trati samá značka (návěst),předně mě pobavila jedna platná od 1.7. a tou je "Kilometrická poloha" z celku jednoduchého názvu vzniká totální kravina však posuďte sami:
Návěst Kilometrická poloha (bílá pravoúhlá, přibližně čtvercová
deska s černým horním číslem uvádějícím kilometrickou polohu a pod
ním černým číslem uvádějícím hektometrickou polohu, horní a dolní stra-
na desky je doplněna vodorovným oranžovým pruhem nebo bílá obdél-
níková, na delší straně postavená deska s černým číslem uvádějícím kilometrickou a hekto-
metrickou polohu, horní a dolní strana desky je doplněna vodorovným oranžovým pruhem)
informuje o poloze místa na trati a označuje úsek trati, ve kterém musí být použito překlenutí
záchranné brzdy, pokud je souprava tímto zařízením vybavena.

A teď smysl celé značky,chápu to že v tomto úseku nesmí být použita záchranná brzda což je zde i nakresleno,avšak mi uniká souvislost co to má společného s vlakovým personálem a nebo strojvedoucím,pokud vím tak většinou za záchrannou brzdu tahají cestující a né zaměstnanci.
Dále mi uniká smysl další věc,přeci všechny vlaky musejí být vybavené záchrannou brzdou,a nebo že by se vlaky vybavovali ještě zařízením které by znemožňovalo zatažení záchranné brzdy a tím i ohrožení osob,majetku a pod. to už by snad byl extrém a nebo bude chodit průvodčí po soupravě a říkat všem že v tomto úseku se nesmí stahovat záchranná brzda aby počkali kdyžtak na později?
Bude zajímavé sledovat co z toho vyleze.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od Roman »

Michale, pochopil jsi to správně........ Přesně tak to je. Tato návěst označuje danný úsek trati , kde je žádoucí použití přemostění záchranné brzdy ( v soupravě musí být všechny vozy vybaveny zařízením pro přemostění záchranné brzdy ) z důvodu špatné dostupnost trati pro záchranné složky. Přesné znění předpisu neznám.....
radioaktivista
Příspěvky: 1
Registrován: čtv 27. bře 2014 21:09:04

Re: Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od radioaktivista »

Michal píše: Cestující sice zatáhne za záchrannou brzdu, ale je to jen elektrický impulz, který může strojvedoucí zrušit (překlenout).
Záchranná brzda musí fungovat téměř za všech okolností, čistě elektronické ovládání brzd (natož těch záchranných) bývá legislativní oříšek.

Pokud si autor tohoto webu vše nevycucal z prstu, tak překlenutí záchranné brzdy se řeší dalším elektromatnetickým ventilem:

http://www.vagony.cz/technika/pz4.html
Vlastik

Re: Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od Vlastik »

Co říkáte na tento výnos? Není to už buzerace pro nás? Nikde ve světě snad není více druhů rychlostníků jak v čechách!
Kdysy stačily dva druhy hranatý a kulatý ,při uvedení do provozu pendolín ještě stojatý ,ale proč zavádět ještě pro různé nápravy,když stejně co zvládne vlak s kotoučovými brzdy (horní rychlostník) ,tu rychlost si troufám říci že zvládne projet i s vozy co mají špalky.
Přílohy
S 32429_2013_OZRP.pdf
(46.77 KiB) Staženo 427 x
slowly
Příspěvky: 343
Registrován: čtv 01. bře 2012 12:01:00

Re: Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od slowly »

No a teď dubnový výnos upravuje vzhled převěstníku a tam kde je už vyměnili za nové, budou je vracet zpět :mrgreen: . Kvalitně odvedená práce.
Jurajs_89
Příspěvky: 646
Registrován: pát 06. čer 2008 7:09:10
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od Jurajs_89 »

Tak tak, mám tovej dojem, že se ty vozy neliší jen brzdou. Tuším, že je tam jiná výška sedačky, ale to fakt vařím z vody.
ObrázekObrázek
magnetový "cvok" :D
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od Roman »

No, vypadá, že jste vedle všichni. Opravdu tady je jedním z rozhodujících faktorů systém brzd. Kotoučové brzdy jsou ve svém principu diametrálně konstrukčně odlišné od špalkových . A právě v oblouku ovlivňuje odstředivá síla funkci brzd. U špalíkové dochází při průjezdu obloukem vlivem odstředivé síly (a částečně i profilu kola) k posunu zdrže na vnější okraj , někdy částečně až mimo jízdní plochu kola. To má samozřejmě vliv na brzdný účinek a dalším faktorem je tepelné ovlivnění monobloku v případě přítlaku zdrže na vnější okraj jízdní plochy kola. Proto je u těchto vozidel rychlost v oblouku snižována (nebo ponechána). A hmotnost vozidla na nápravu? To je dle mně logický krok, protože hmotnost na nápravu je jednou z hlavních veličin pro výpočet namáhání traťového svršku v oblouku a následné vypočítané traťové rychlosti. Tady se bere i v úvahu skladba vlaků, jaká je na trati provozována a dle toho se stanoví koeficient pro další výpočty. Výpočet traťové rychlosti a převýšení (s tím souvisí i přechodnice a vzestupnice) je docela věda a učí se na vysoké škole (tedy nic pro mně) : D . Jednoznačně ale působí na cestující v různých vozidlech při stejné rychlosti téměř identické příčné zrychlení.... Pokud by do toho kecala výška sedačky, těžko by moderní vícepatrové jednotky mohli jezdit rychlostmi návěstěnými rychlostníky N.
Vlastik

Re: Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od Vlastik »

No, vypadá, že jste vedle všichni. Opravdu tady je jedním z rozhodujících faktorů systém brzd. Kotoučové brzdy jsou ve svém principu diametrálně konstrukčně odlišné od špalkových . A právě v oblouku ovlivňuje odstředivá síla funkci brzd. U špalíkové dochází při průjezdu obloukem vlivem odstředivé síly (a částečně i profilu kola) k posunu zdrže na vnější okraj , někdy částečně až mimo jízdní plochu kola.
Ano to jediné mě také napadlo ,ale tím že pojedu o 5 km pomaleji se špalkovými vozy se asi zas tak moc nestane a to vychýlení bude stejné jako bych projížděl jakoukoliv výhybku do oblouku.
I když také už se zavádějí výhybky s nižšími rychlostmi ,léta byla třeba v úvalech 80 do oblouku a nikomu to nevadilo co si pamatuji 20.let ,a ted je tam 60 do oblouku,a takových případů je více.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od Roman »

Vlastik píše:
No, vypadá, že jste vedle všichni. Opravdu tady je jedním z rozhodujících faktorů systém brzd. Kotoučové brzdy jsou ve svém principu diametrálně konstrukčně odlišné od špalkových . A právě v oblouku ovlivňuje odstředivá síla funkci brzd. U špalíkové dochází při průjezdu obloukem vlivem odstředivé síly (a částečně i profilu kola) k posunu zdrže na vnější okraj , někdy částečně až mimo jízdní plochu kola.
Ano to jediné mě také napadlo ,ale tím že pojedu o 5 km pomaleji se špalkovými vozy se asi zas tak moc nestane a to vychýlení bude stejné jako bych projížděl jakoukoliv výhybku do oblouku.
I když také už se zavádějí výhybky s nižšími rychlostmi ,léta byla třeba v úvalech 80 do oblouku a nikomu to nevadilo co si pamatuji 20.let ,a ted je tam 60 do oblouku,a takových případů je více.
Prakticky se asi opravdu nic nestane, jenže na tady se pohybujeme na hraně nějakých hodnot, které se nesmí překročit. Pokud tedy mám oblouk, kde vozidlo, nesplňující parametry pro provoz dle rychlostníku N má vypočtenu maximální rychlost 80km, tak u vozidla , které tyto parametry splňuje narazíme na další mezní hodnotu (např. nedovolené síly působící na cestující/náklad nebo maximální přípustné příčné namáhání vnější kolejnice ) a to může být třeba rychlost 85 km/h. Výhybky bych do toho netahal, je to o něčem jiném...
Vlastik

Re: Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od Vlastik »

Když už jsme u těch předpisů ,tak co říkáte na tohle ,mohu si vybrat kterou rychlostí pojedu:
Obrázek

doufám že tam nemají moc sběratelů železa. :D

Jsem zapomněl dodat že všechny ty návěsti jsou v souladu s předpisem ,a ted babo rad proč to tak je?
Kdo to ví?
Naposledy upravil(a) Vlastik dne úte 08. dub 2014 0:47:00, celkem upraveno 1 x.
KaMat
Příspěvky: 1366
Registrován: stř 23. pro 2009 22:04:51

Re: Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od KaMat »

Kde to je :D
Jurajs_89
Příspěvky: 646
Registrován: pát 06. čer 2008 7:09:10
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od Jurajs_89 »

Nemel bys na to radsi dostat rozkaz?
ObrázekObrázek
magnetový "cvok" :D
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od Roman »

To vypadá na Poděbrady. Matně si pamatuju, že se tam řešilo několik stížností ohledně hluku z projíždějících nákladních vlaků. A ta šedesátka je možná okolo domu největšího stěžovatele :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
slowly
Příspěvky: 343
Registrován: čtv 01. bře 2012 12:01:00

Re: Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od slowly »

Každý je pro jiný druh vozidla, jedno vozidlo 60 jiné 80, určuje TTP.
Vlastik

Re: Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od Vlastik »

slowly píše:Každý je pro jiný druh vozidla, jedno vozidlo 60 jiné 80, určuje TTP.
Máš pravdu ,je to podle druhu vozů ,je to paradox ale je to tak ,jeden je pro ucelenou prázdnou soupravu a druhý pro ložené vozy.
Důvod je zde:
R80 jsou tam pro prázdné vozy "L".
Vlastik

Re: Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od Vlastik »

Michal píše:Tohle fakt nemá logiku. Kdyby ty rychlostníky byly na jedné tyči a fungovali jako "horní" a "dolní" pro prázdné/ložené vlaky, tak bych to ještě chápal. Ale oni jsou za sebou. Tady podle mě každý nákladní vlak musí zpomalit na 60. Nebo něco není jak má být...
Ty rychlostníky jsou na vzdálenost asi jako je šířka toho sloupu,a pokud si všimneš v dáli je zase rychlostník 80 v obou kolejích ,který pak platí pro tu omezenou rychlost 60 ,pokud by platil ten rychlostník hned od toho 1 metru tak by nemusel být vzadu pak rychlostník na 80 ,je to divoké ,ale není nemožné.
Vlastik

Re: Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od Vlastik »

Pomalu denně se setkávám s nesmysly ,ale to co vymýšlí SŽDC ,tak to nemá obdoby jako třeba zde:
Zpomalení vlaků na koridoru
V minulých letech došlo ke zvýšení plynulosti provozu ať už vlivem odstranění děličníků,
nahrazení stahovaček tzv. šachovnicemi („Vypněte trakční odběr“), nebo zvýšením traťové
rychlosti mezi Českou Třebovou a Brnem. Bohužel těžkou podpásovku obdržely naše
vlaky v podobě zavedení nové funkcionality nových nebo modernizovaných
zabezpečovacích zařízení (např. ve stanici Zámrsk a Uhersko). Jedná se o boční
ochranu vlakových cest při traťové rychlosti vyšší než 120 km/h. Přesný popis by
výrazně přesáhl rozsah bulletinu, proto pouze v kostce popíšeme modelovou situaci.
Rychlík jede ve sledu za osobním vlakem, v Zámrsku osobní vlak vjede na 3. SK. Rychlík
vjíždí na 1. SK na návěst „Očekávej 100 km/h“, odjezdové návěstidlo ukazuje návěst „100
km/h a volno“. Rychlík musí brzdit ze 160 na 100 km/h a poté se znova rozjíždět. Dochází
nejen k prodloužení jízdní doby včetně negativního přenosu na další vlaky.
Opomenout nemůžeme zvýšení spotřeby trakční energie a výrazně vyšší opotřebení
hnacích a tažených vozidel (zejména brzdové výstroje). Také se s tím váže snížení
komfortu pro cestující. Přínos v otázce zvýšení bezpečnosti železničního provozu, kterou
SŽDC argumentuje, je z našeho pohledu velmi diskutabilní. Budeme se snažit tento
nepříznivý stav změnit, ale jedná se o běh na opravdu velmi dlouhou trať.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od Roman »

Tohle není ale vůbec žádná novinka. V Kolíně to funguje od té doby, kdy tam bylo aktivováno nově zab-zař. Je to tak tři roky ?
slowly
Příspěvky: 343
Registrován: čtv 01. bře 2012 12:01:00

Re: Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od slowly »

Třeba to ani není výmysl SŽDC, jsou tu i jiný instituce co do toho kecaj :mrgreen: .
Vlastik

Re: Předpisy ČD ( SŽDC )

Příspěvek od Vlastik »

Roman píše:Tohle není ale vůbec žádná novinka. V Kolíně to funguje od té doby, kdy tam bylo aktivováno nově zab-zař. Je to tak tři roky ?
Jenomže v Kolíně tam jedu 100-kou do odbočky a i z ní vyjíždím ,tam to má smysl ,ale na přímém rovném úseku ,to moc smysl nemá.
Odpovědět