FPS Vossloh G6
http://www.virtual-railroads.de/locomotives/fps-g6.html
Model je velice pěkný, detailní, zvuky povedené.
Balík obsahuje celkem 6 různých nátěrů a každý z nich je ještě navíc ve dvou funkčních verzích: studený start a rychlý start (lokomotiva už je oživená).
Oživení znamená, že je potřeba otevřít venkovní skříň lokomotivy a zapnout kompresor, skříň zpátky zavřít, dále vevnitř klíčem zapnout baterii, pustit motor, odbrzdit ruční brzdu (mapování na klávesu "/" je trošku problematické a ne vždy zareaguje) a dále zvolit výkonový režim (ikonky zajíc vs. želva).
Zbytek už je shodný s rychlým startem, tj. zapnout světla, osvětlení kabiny, budíků, zvolit směr, odbrzdit vlakovou brzdu (trvá několik desítek vteřin...) a vyjet.
Studený start mi funguje v QuickDrive, ale ve Free Roam scénáři nějak ne (lokomotiva už je oživená), nevím, jestli něco dělám špatně já, nebo je chyba jinde.
Lokomotiva má dvě stanoviště strojvedoucího, mezi kterými se přepíná změnou polohy kamery uvnitř kabiny (tj. šipkami a ne Ctrl+Plus/Minus), což je velice praktické a přispívá to k celkové atmosféře. Ovládací prvky na obou stanovištích jsou synchronizované.
Zajímavý detail je možnost vytáhnout nebo úplně schovat sedačku strojvedoucího (na obou stanovištích).
Kontrolér má sedm poloh: nula uprostřed, tři polohy pro akceleraci a tři pro brždění motorem. V obou případech se jedná o "neutrál", "plus" a "minus", kterými se ovládá velikost buď hnací nebo brzdné síly.
Ovladače vlakové a lokomotivní brzdy mají každý pět poloh - nula, dva stupně brždění, dva odbrždění.
Aby se lokomotiva rozjela, musí být obě brzdy v poloze nula, jinak dojde k elektronickému zamknutí/odpojení kontroléru, který se pak musí nejdřív odemknout přepnutím do polohy nula.
Lokomotivní brzda je velice rychlá a příjemně se s ní pracuje. Naopak vlaková brzda (a to i u samotné lokomotivy bez připojených vozů) je dost líná a pracuje se s ní hůř.
Docela dlouho mi trvalo, než jsem si na tenhle celý systém ovládání zvyknul, protože je atypický, ale nakonec to beru jako jasné plus tohohle addonu, protože ve výsledku to funguje dobře, jen se s ním člověk musí naučit zacházet.
Pěkná drobnost, která snad ani není uvedená v manuálu, je pohled namapovaný na klávesu 5, u kterého jsou kamery umístěné na obou čelech lokomotivy, jakoby pohled posunovače, což je extrémně užitečné právě při posunu. A samozřejmě taky pro vyhlídkové jízdy s krásně ubíhajícími kolejemi
Světla lokomotivy podporují jen tři standardní stavy, tj. vypnuto, bílá vepředu + červená vzadu a naopak. Bílé reflektory mají dost slabý výkon.
Osvětlení kabiny je udělané hezky, má tři stavy: vypnuto, intenzivní osvětlení celé kabiny, tlumené bodové osvětlení pouze řídicích panelů (velmi pěkné).
Dále je možné zapnout bodová světla u vnějších schůdků.
Osvětlení kabiny je vidět i z venkovního pohledu, stejně tak animaci stěračů.
Dále lze zapnout osvětlení budíků.
Vnitřek kabiny při venkovním pohledu je velmi detailně vymodelovaný.
Houkačka podporuje dva tóny, zní dobře, ale bohužel i při krátkém stisknutí klávesy houká dost dlouho, takže není možné houknout jen krátce, což by se zrovna při posunu často hodilo.
Maximální povolená rychlost lokomotivy je 80 km/h, fyzicky zvládne asi 95 km/h (samotná lokomotiva).
Ve výkonovém režimu "želva" je maximum něco přes 40 km/h.
Výkonově je ta lokomotiva dost slabá (zřejmě i v reálu), takže když táhne celý vlak, trvá dost dlouho, než dosáhne nějaké vyšší rychlosti.
< výhled z čela lokomotivy
< výhled z čela lokomotivy
< výhled z čela lokomotivy