HW nároky

Vše o HW a OS v souvislostí s TSW
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 458
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: HW nároky

Příspěvek od Michal » čtv 10. led 2019 23:30:45

Highlander: Já od nich odpověď dostal vždycky. Netvrdím ale, že byla pokaždé uspokojivá. Nicméně něco se protlačit podařilo. Například zrušení omezení počtu ovladačů v blueprintu mašiny. Naposledy mě dokonce odkazovali na jejich partnerský program (že bych opravdu začal svou část tvorby prodávat? :mrgreen: ). Leč bohužel, s příchodem TS2019 aktualizovali minimální požadavky na PC a ten můj to už nesplňuje a tím pádem se se mnou už moc nechtějí bavit. Což celkem chápu. :( Takže momentálně to je na ostatních, aby se ozvali a hájili naše zájmy. ;)

Highlander
Příspěvky: 58
Registrován: pát 13. bře 2015 17:22:10

Re: HW nároky

Příspěvek od Highlander » pát 11. led 2019 0:19:34

Michal píše:
čtv 10. led 2019 23:30:45
Highlander: Já od nich odpověď dostal vždycky. Netvrdím ale, že byla pokaždé uspokojivá. Nicméně něco se protlačit podařilo. Například zrušení omezení počtu ovladačů v blueprintu mašiny. Naposledy mě dokonce odkazovali na jejich partnerský program (že bych opravdu začal svou část tvorby prodávat? :mrgreen: ). Leč bohužel, s příchodem TS2019 aktualizovali minimální požadavky na PC a ten můj to už nesplňuje a tím pádem se se mnou už moc nechtějí bavit. Což celkem chápu. :( Takže momentálně to je na ostatních, aby se ozvali a hájili naše zájmy. ;)
Hm, tak to jsi měl více štěstí než já. Nebo možná odpovídají jen na něco, případně pouze někomu. Já se tvorbou kolejových vozidel nezabývám (ta tvoje řada 362,363 je ovšem super), zato se velmi zajímám o samotné horské tratě (z toho ten můj nick), protože mají svá specifika. Editor světa v RW/TS měl oproti editoru v TRS hodně předností, ale i dost nedokonalostí až mínusů, které ztrpčují práci a kazí výsledek. (Zkušeností mám dosti z obou, takže můžu porovnávat.) Na základě toho jsem si v roce 2014 vypracoval, co by se dalo vylepšit a jak. Něco by se určitě dalo lehce doplnit i do 32-bit verze, na některá vylepšení by se asi muselo počkat až na tu 64-bit, která by ovšem nejdříve musela řádně fungovat.
Ale co, dnes už je to stejně jedno, vývojově je TS mrtvý a TSW si DTG zase drží pod pokličkou, jak vidno. Jak říká můj syn, dnes je strategií na herním trhu zákazníky přitáhnout a vyslyšet jejich přání (a tím si je udržet), nikoliv je permanentně odírat a de-facto nasírat. Vždyť jenom ty jejich ceny... to je na trhu úplný TOP! A kvalita leckdy pokulhávající. Takhle budou v DTG jednou postaveni před hotovou věc - buďto přijde konkurence s výhodnějším produktem (lepším, vychytanějším, případně i levnějším), nebo vznikne nějaká mezinárodní open-komunita nadšenců, a bude vymalováno. Příklady existují.
PS: Můžeš napsat ty tech. požadavky, co v DTG chtějí pro TS2019? Neříkám pro TSW, ale pro dnes archaické TS2019 to přece nemůže být problém, při současných cenách výpočetní švábotroniky...

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2017
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: HW nároky

Příspěvek od Roman » pát 11. led 2019 6:59:55

Highlander píše:
čtv 10. led 2019 21:50:50
Napíšu to ještě jinak a v obecné rovině, aby to nebylo osobní:
Zakoupil jsem si od jisté automobilky jejich vychvalovaný nový produkt. Motor ale chcípe, převodovka hlučí, volant se třese a z nádrže něco odkapává...
Výrobce však na mou kritiku nereaguje a dál produkuje další a další schity. Zarytí zastánci značky mi pak oponují, že asi nemám dost zkušeností s řízením, žádná auta ani nevyrábím, a že s tím autem vlastně nejezdím po místních silnicích. A kdyby mi výrobci poskytli nějaké ty manuály, výkresy, schemata a spec. nářadí, že by si tím vlastně vytvářeli konkurenci, respektive konkurenci pro jejich značkové servisy... Tož takové auto si od tohoto výrobce už nikdy nekoupím, případně jej vrátím a budu raději jezdit s tím starým, ve kterém se vyznám a mohu si ledacos opravit sám. Anebo budu hlasitě upozorňovat každého na zmíněné vady vychvalovaného produktu.
Teď konkrétněji:
Jsem přesvědčen, že simulátor TSW má veliký potenciál do budoucna a je od TS/RW rozhodně výrazným krokem kupředu. Ale hrubě se mi nelíbí obchodní politika DTG, a to nejen v případě TSW. DTG mohli určitě minimálně před 5 lety nabídnout 64-bit verzi hry i editoru TS. (Bezchybnou, samozřejmě, a s mnoha vylepšeními oproti staré 32-bit verzi. Seznam těch vylepšení by jen v mém případě vydal na stranu A4, mám to sepsáno.) Nestalo se ale, místo toho DTG začali předloni opatrně ze své dílny vytláčet nový TSW. Budiž. Ale vypadá to stále zřetelněji, že se opět chtějí vydat starou známou cestou maximalizace zisku, bez ohledu na zákazníky. Jestli je k tomu nutí dnešní doba nebo jejich chamtivost, může být zákazníkům srdečně jedno. Tohle může napravit jedině řádná konkurence, případně kritičnost platících zákazníků a jejich nákupní obezřetnost.
Ještě jedna poznámka: U TRS 2004, 2006, 2009 a 2012 byl editor nedílnou součástí hry od prvopočátku, a žádné finance předem (pokud vím) se nevybíraly. Holt tenkrát ještě konkurence fungovala...
Každý produkt lze reklamovat. I ten zakoupený na steamu (podmínky se dají dohledat). Prakticky jsem to nezkoušel, ale tato možnost nabízena je. Tak proč se rozčilovat, prostě si to nekoupím nebo si nechám vrátit peníze...

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2017
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: HW nároky

Příspěvek od Roman » pát 11. led 2019 7:29:40

Highlander píše:
pát 11. led 2019 0:19:34
...ale i dost nedokonalostí až mínusů, které ztrpčují práci a kazí výsledek.
Ani bych neřekl. Osobně jsem toho taky postavil dost a až snad na tvarování a texturování panuje z mé strany s editory naprostá spokojenost. Výše uvedené chyby ale souvisí s velikostí trojúhelníků mřížky terénu. To je ovšem věc, která by po eventuální úpravě geometrickou řadou zvýšila počet renderovaných polygonů ve scéně a měla fatální dopad na výkon. Musel jsem to obejít tak, že jsem si vymodeloval různé náspy a další doplňky.
Prostě co se mi nelíbí nebo nevyhovuje, tak si udělám podle sebe. Stromy počínaje, přes trolej, koleje a domky konče....
Dokonce i dík Pikkovi a jeho benevolenci jsem mohl zbastlit jím vytvořené modely lokomotiv pro MSTS a udělat si tam různé blbůstky, jako otevírací dveře, větráčky, pohybovaní sedačky... Věci, které do té doby byli vidět minimálně. Žádný extra skripty (v mezích mých znalostí), jen aby to jelo, svítilo a trochu vrčelo :).
A v TSW mám ty blbůstky v základu a nebudu s tím muset ztrácet čas :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 458
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: HW nároky

Příspěvek od Michal » pát 11. led 2019 10:07:32

Highlander píše:
pát 11. led 2019 0:19:34
… a TSW si DTG zase drží pod pokličkou, jak vidno.

PS: Můžeš napsat ty tech. požadavky, co v DTG chtějí pro TS2019? Neříkám pro TSW, ale pro dnes archaické TS2019 to přece nemůže být problém, při současných cenách výpočetní švábotroniky...
Ale oni přeci od začátku tvrdí, že editory budou. Jestli sleduješ jejich články a videa, tak víš, s jakými problémy se tam potýkají. Lidi chtějí mít možnost si upravovat stávající tratě a to je na UE4 u "uvařených" projektů problém, protože se tam ztratí spousta informací potřebných pro editaci.

Systémové požadavky na TS2019:
Minimum for 32-bit:
OS: 32-bit Windows 7 Service Pack 1, 8.1 or 10 Required (Other OS versions and types are not supported)

Processor: Intel Core-i3 4330 3.50 GHz Dual Core or AMD A8 6600K 3.90 GHz Quad Core or Better

Memory: 4 GB RAM

Graphics: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti or AMD Radeon R9 Graphics with 1 GB Dedicated VRAM or Better

DirectX®: 9.0c

Network: Broadband Connection (May incur additional costs for use)

Storage: 40 GB or more available space (Additional Add-Ons will require more)

Sound Card: DirectX Compatible Audio Device

Additional Notes: Requires mouse and keyboard or Xbox Controller
Laptop, Notebook, Mobile or Low Power versions of the above specifications (including Intel or Integrated Graphics) may work but are not supported. Updates to Chipset, Graphics and Audio Device Drivers may be required. For information relating to recommended specifications for Train Simulator 64-bit, please refer to the Train Simulator 2019 User Guide.

Recommended for 32-bit:
OS: 32- or 64-bit Windows 7 Service Pack 1, 8.1 or 10 Required (Other OS versions and types are not supported)

Processor: Intel Core-i5 4690 3.50 GHz Quad Core or AMD Ryzen 7 1700 3.80 GHz Quad Core or Better

Memory: 4 GB RAM (maximum possible under 32-bit Windows)/16 GB or Better (For 64-bit Windows)

Graphics: NVIDIA GeForce GTX 970 or AMD Radeon RX 480 with 4 GB Dedicated VRAM or Better

DirectX®: 9.0c

Network: Broadband Connection (May incur additional costs for use)

Highlander
Příspěvky: 58
Registrován: pát 13. bře 2015 17:22:10

Re: HW nároky

Příspěvek od Highlander » pát 11. led 2019 11:15:17

Ale oni přeci od začátku tvrdí, že editory budou. Jestli sleduješ jejich články a videa, tak víš, s jakými problémy se tam potýkají. Lidi chtějí mít možnost si upravovat stávající tratě a to je na UE4 u "uvařených" projektů problém, protože se tam ztratí spousta informací potřebných pro editaci.
No tvrdí, tvrdí... a u toho taky zůstávají. Snažím se to v rámci možností sledovat. S těmi "uvařenými" daty v UE-4 je mi to jasné. Ale:
Co brání tomu, aby poskytli žadateli, co si příslušný addon do TSW řádně zakoupil, poskytnout zdrojová data součástí? Zase ta autorská práva??
Anebo mohli už dávno vytvořit nějaký základní balík univerzálních součástí (kolejivo, traťové stavby, apod.) a dát to k dispozici. Plus transportní modul z 3DMAXu nebo třeba Canvasu, aby si schopní autoři vše zbývající potřebné dotvořili sami? Jj, když se nechce, tak je to horší než když se nemůže...

Ty systémové požadavky bych v pohodě splnil. Plus SSD disk, je taky výhodou. Akorát s grafikou jsem poněkud níže, ale snažím se svou postarší Radeonkou R9 270X ještě chvíli přežít. Děti chtěly taky novou-výkonnou grafiku a mě ta 270ka na TS2019 bohatě stačí. I na TSW, když všechno ostatní povypínám, tak to jakž-takž jede s FPS okolo 25-30ti. Display pro hru používám 1980x1200. S nákupem nové grafiky čekám, až to s TSW bude stát za to.
Bůhví jestli se dočkám, po nadějném začátku čím dál větší zklamání.

Highlander
Příspěvky: 58
Registrován: pát 13. bře 2015 17:22:10

Re: HW nároky

Příspěvek od Highlander » pát 11. led 2019 12:14:32

Roman píše:
pát 11. led 2019 7:29:40
Highlander píše:
pát 11. led 2019 0:19:34
...ale i dost nedokonalostí až mínusů, které ztrpčují práci a kazí výsledek.
Ani bych neřekl. Osobně jsem toho taky postavil dost a až snad na tvarování a texturování panuje z mé strany s editory naprostá spokojenost. Výše uvedené chyby ale souvisí s velikostí trojúhelníků mřížky terénu. To je ovšem věc, která by po eventuální úpravě geometrickou řadou zvýšila počet renderovaných polygonů ve scéně a měla fatální dopad na výkon. Musel jsem to obejít tak, že jsem si vymodeloval různé náspy a další doplňky.
Prostě co se mi nelíbí nebo nevyhovuje, tak si udělám podle sebe. Stromy počínaje, přes trolej, koleje a domky konče....
Dokonce i dík Pikkovi a jeho benevolenci jsem mohl zbastlit jím vytvořené modely lokomotiv pro MSTS a udělat si tam různé blbůstky, jako otevírací dveře, větráčky, pohybovaní sedačky... Věci, které do té doby byli vidět minimálně. Žádný extra skripty (v mezích mých znalostí), jen aby to jelo, svítilo a trochu vrčelo :).
A v TSW mám ty blbůstky v základu a nebudu s tím muset ztrácet čas :lol: :lol: :lol:
No, s tím tvarováním terénu v TS/RW je to úplná katastrofa. Čtverce 8x8 metrů jsou dobré leda tak pro nížiny nebo vzdálený terén. Už při stavění menších mostků a propustků ale nastávají velké problémy, stejně jako v blízkosti portálů tunelů (mám jich postaveno prozatím šedesát šest). Náspy a zářezy - hnus, pokud se člověk čirou náhodou netrefí do linie čtverců (což se stane málokdy). Příkré skály vedle trati - totální očistec. Běda, pokud se navíc v blízkosti trati u takového terénu ještě nachází silnice či řeka, nebo ji dokonce křižuje...! Já vím, dá se to - či vlastně musí se to -obejít loft objekty, případně sólo objekty, ale není to ono. Nemají stejnou texturu jako terén a většinou vypadají příliš cizorodě, jakoby uměle do terénu přilepené. A jelikož se terén průběžně mění, nepomůže ani přetexturovat je externě. Samotné textury a jejich rozlišení - na dnešní dobu ubohost. To už TRS 2009 je měl lepší a v mnohem větší nabídce, nehledě na lámání terénu 5x5m, což bylo taky znát. Právě tohle jsem měl na mysli, když jsem psal, že by se muselo přejít na FUNKČNÍ 64-bit verzi (což byla v roce 2014 u DTG ještě hudba daleké budoucnosti), aby šlo přejít na čtverce alespoň 4x4m.
Jak jsem uvedl někde výše, mám to podrobně rozepsáno (co by jak by), ale do tohoto vlákna se to nehodí a dnes už je to beztak jedno.
Ale jako příklad uvedu něco ze světa PC her. Jestli máš možnost, mrkni se na hru "Transport Fever". Pozor, není to simulátor, je to dopravní strategie, ale pro tento příklad to nevadí - podívej se njenom, jak se tam chová terén při stavění žel. tratí. Lámání jsem odhadl na 1x1m, úplná lahůdka. Navíc se hned při tvarování mění procedurálně - od trávníku v rovině až po drsné skály třeba u ostrých zářezů...
Nebo z jiného soudku - bojovka "Men of War": Terén tam začíná u rovnostranných trojúhelníků o hraně 6m. Ty ale můžeš podle potřeby rozdělit na 4 o hraně 3m. Ty zase na další 4 o hraně 1,5m, a nakonec znovu na 4 o hraně 0,75m... SUPER! Dovedeš si představit práci s takovým terénem v TS??!!
Nebylo by potřeba tažených náspů a jiných nepřirozeností, okolí portálů tunelů by vypadalo úplně jinak (třeba tunel vylámaný ve skále bez vyzdívky), mostky a propustky přes potůčky - no problema!
Ale to byl jen jeden příklad, těch nedotažeností v editoru je mnohem více (třeba možnost práce v layerech, s výškovými body, atd, atd.), bylo by to ještě dlouhé. A ledacos dílčího se dalo přidat již do 32bit editoru...
Já právě doufám, že vše výše uvedené půjde alespoň v novém TSW, i když budu muset začít stavět znovu od začátku + naučit se úplně nové věci. Jestli to čas a okolnosti dovolí. A DTG...

Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2017
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: HW nároky

Příspěvek od Roman » pát 11. led 2019 12:19:02

Highlander píše:
pát 11. led 2019 11:15:17
Plus transportní modul z 3DMAXu nebo třeba Canvasu
Až na to, že do editoru UE se importuje fbx, což je standardní exportní formát 3ds max. Když to tedy sledujete, zajisté Vám neuniklo, pro TSW budou pouze k dispozici upravené UE editory. Snahou DTG je, aby byla možná zpětná editace tratí, používání vytvořených objektů a byly "uživatelsky přívětivější", než stávající profesionální editory UE. Ty jsou po registraci volně dostupné na Epic Games a i stažení TSW editorů bude možné pouze tam...
Jednou si prostě vybrali tento engine a tím je to dané...
Ale kdo chce psa bít, hůl si vždy najde... :roll:

Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 458
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: HW nároky

Příspěvek od Michal » pát 11. led 2019 12:34:51

Highlander píše:
pát 11. led 2019 11:15:17
No tvrdí, tvrdí... a u toho taky zůstávají. Snažím se to v rámci možností sledovat. S těmi "uvařenými" daty v UE-4 je mi to jasné. Ale:
Co brání tomu, aby poskytli žadateli, co si příslušný addon do TSW řádně zakoupil, poskytnout zdrojová data součástí? Zase ta autorská práva??
Anebo mohli už dávno vytvořit nějaký základní balík univerzálních součástí (kolejivo, traťové stavby, apod.) a dát to k dispozici. Plus transportní modul z 3DMAXu nebo třeba Canvasu, aby si schopní autoři vše zbývající potřebné dotvořili sami? Jj, když se nechce, tak je to horší než když se nemůže...

Ty systémové požadavky bych v pohodě splnil. Plus SSD disk, je taky výhodou. Akorát s grafikou jsem poněkud níže, ale snažím se svou postarší Radeonkou R9 270X ještě chvíli přežít. Děti chtěly taky novou-výkonnou grafiku a mě ta 270ka na TS2019 bohatě stačí. I na TSW, když všechno ostatní povypínám, tak to jakž-takž jede s FPS okolo 25-30ti. Display pro hru používám 1980x1200. S nákupem nové grafiky čekám, až to s TSW bude stát za to.
Bůhví jestli se dočkám, po nadějném začátku čím dál větší zklamání.
Mám tomu rozumět tak, že když mám řádně zakoupené například Windows, tak si můžu nechat poslat jejich zdroják? Nevím o tom, že by to u placeného SW takhle někde fungovalo.

Já splňuji vše kromě CPU. Mám i SSD. TS2019 běhá v pohodě. Ale běda, když budeš chtít napsat na podporu. Jakmile zjistí, že jsi pod minimem i jen v jedné věci, tak smůla. Jenže výměna CPU by znamenala v podstatě úplně nový počítač, což se mi nechce, když mi tenhle jinak plně vyhovuje.

Highlander
Příspěvky: 58
Registrován: pát 13. bře 2015 17:22:10

Re: HW nároky

Příspěvek od Highlander » pát 11. led 2019 12:59:13

Mám tomu rozumět tak, že když mám řádně zakoupené například Windows, tak si můžu nechat poslat jejich zdroják? Nevím o tom, že by to u placeného SW takhle někde fungovalo.

Já splňuji vše kromě CPU. Mám i SSD. TS2019 běhá v pohodě. Ale běda, když budeš chtít napsat na podporu. Jakmile zjistí, že jsi pod minimem i jen v jedné věci, tak smůla. Jenže výměna CPU by znamenala v podstatě úplně nový počítač, což se mi nechce, když mi tenhle jinak plně vyhovuje.
Ve Windows přeci nehodlám nic upravovat...! (Tedy nad rámec uživatele.) Jinak od Mrkvosoftu raději dál, pro běžnou práci mám raději Linux...
S tím CPU máš teda smůlu... To je povětšinou na totální upgrade PC.

Highlander
Příspěvky: 58
Registrován: pát 13. bře 2015 17:22:10

Re: HW nároky

Příspěvek od Highlander » pát 11. led 2019 13:11:18

Roman píše:
pát 11. led 2019 12:19:02
Highlander píše:
pát 11. led 2019 11:15:17
Plus transportní modul z 3DMAXu nebo třeba Canvasu
Až na to, že do editoru UE se importuje fbx, což je standardní exportní formát 3ds max. Když to tedy sledujete, zajisté Vám neuniklo, pro TSW budou pouze k dispozici upravené UE editory. Snahou DTG je, aby byla možná zpětná editace tratí, používání vytvořených objektů a byly "uživatelsky přívětivější", než stávající profesionální editory UE. Ty jsou po registraci volně dostupné na Epic Games a i stažení TSW editorů bude možné pouze tam...
Jednou si prostě vybrali tento engine a tím je to dané...
Ale kdo chce psa bít, hůl si vždy najde... :roll:
Zhruba je mi to známo, u Epic Games jsem si loni udělal registraci. Do UE jsem ale prozatím nic netransportoval, takže jsem se tím ani nezabýval.
Už jsem někde četl i názor, že pro simulátory prý není UE právě ten nejvhodnější... Nevím... Ale než by DTG vyrobilo nějakou svoji zmršeninu, tak je lépe když použili UE.

Odpovědět