Co je lepší? TSW/RW nebo MSTS/OR?

Vše ohledně TSW, co nelze zařadit
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Roman »

Subterra píše: úte 28. kvě 2019 21:23:58 https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ ... 04C2CB205/ konrétně to TV čtverečkované? Takhle vypadá TSW na plné detaily v 1080p bez tweaků v engine.ini a pro mě tohle není rozhodně propastný rozdíl, ba naopak. To, co vídím na screenu, tak bych tipnul na 10let starou hru při rozlišení 640x480 a ne na hru z roku 2018 na plné detaily. A bugy už ani vytahovat nebudu, na ty už jsme si většina asi u DTG zvykli...
Tak ještě něco :). Takto https://www.youtube.com/watch?v=N3g6Cg1 ... e=youtu.be vypadalo TSW u mně na staré GTX 1060 3GB , 1920x1080 , defaultní nastavení (žádné vnucování pomocí příkazů v engine.ini). Trochu rozdíl oproti tomu screenu. Jinak s AA je u (nejen) DTG obecně problém. Jiné hry běžící na UE4 to mají ošetřené mizením tenkých objektů (toto lze pozorovat i u některých addonů DTG). Osobně jsem s tím laboroval v editoru UE, tak mám nějaké praktické znalosti. Bohužel se rozhodli jít u troleje cestou viditelnosti na větší vzdálenost a takto to dopadlo... Ty tenké objekty jsou specifikum železničního simů . Zaklínač mezi trakčním vedením neběhal :D
Subterra píše: úte 28. kvě 2019 21:23:58 Pro mě je 20min "scénář" obrazně řečeno "sotva jsem se rozjel a už brzdím"
Nevím, kdo psal o dvacetiminutovém scénáři?
Jinak naopak ve 24 hodinovém scénáři, konkrétně na MSB, lze bez problému vzít nákladní vlak, dojet do stanice, kde na mně najede AI postrk, vyjet nahoru, odpojit postrkovou lokomotivu, převzít její řízení. Hra převezme původní vlak hráče, já sjedu s postrkovou lokomotivou dolu, počkám na další náklad, najedu na něj, vyjedu nahoru, převezmu AI (nebo si to zopakuji) vlakovou a jedu s nákladem do koncové stanice. To zabere sakra více času než dvacet minut :D. A těch variant je daleko více. Jedu s vlakem, přestane mně to bavit. Zastavím ve stanici, AI převezme můj vlak a odjede. Já počkám na jiný (typicky osobní) a můžu se rozhodnout, zda převezmu řízení či pojedu jako cestující. A nebo můžu zevlovat ve stanici a koukat na vlaky... Trochu propracovanější QD než v RW :) .
Subterra
Příspěvky: 287
Registrován: pon 08. led 2018 22:44:12

Re: Train Sim World

Příspěvek od Subterra »

Já to mám screenované pár dní po vydání RSN, se kterým přišla také úžasná "optimalizace" formou značného zhoršení grafické stránky hry (asi ta konzolová optimalizace"). Do té doby hra vypadala celkem dobře, ale lidi s dřevěným PC břečeli, že maj málo fps a do toho ještě ty konzole... :roll:
Subterra
Příspěvky: 287
Registrován: pon 08. led 2018 22:44:12

Re: Train Sim World

Příspěvek od Subterra »

Jinak jsem celkem zvědavej co chtěj dělat s těma světlama, aby to neskončilo jako denní train simulator... V TS možná nejsou světla 100% real, ale aspoň v noci něco vidím, v TSW nevidím nic a kór ve spojení například s deštěm. Pamatuju si, že jsem tenkrát zkoušel na GWE nějaký scénář, který končil za šera v depu, příjezd do depa okolo 40fps a pak najednou drop 15. Zkoušel jsem stáhnout detaily a rozdíl mezi min/max byl 1fps.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Roman »

Jen pro zajímavost 4K z posledního addonu. https://youtu.be/AERBVW3-Q1A
Subterra
Příspěvky: 287
Registrován: pon 08. led 2018 22:44:12

Re: Train Sim World

Příspěvek od Subterra »

Ve 4K to vypadá celkem v pohodě, hlavně co se kolejí týká. Co máš všechno upravený v engine.ini?
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Roman »

Toto bohatě stačí.

[SystemSettings]
r.ViewDistanceScale=3
foliage.LODDistanceScale=3
r.MaterialQualityLevel=0
r.Color.Mid=0.4
r.StaticMeshLODDistanceScale=0.75
r.SkeletalMeshLODBias=-1

Jinak na těch stožárech VVN je krásně vidět default UE4 pro tenké objekty. Jak to mizí.
U troleje DTG zvolilo nějakou svou úpravu s větší zobrazovací vzdáleností a je z toho ta šílená klapatura. Ale ne všude. Myslím, že na trati v New Yorku trolej mizí a tak se neklepe.
Nejvíc mně štvou stíny, respektive zobrazovací vzdálenost stínů. Ale s tím v té verzi 4.16 nejde nic dělat. Dost se to na fórech probírá, ale vyšší kvalitu nelze UE4 vnutit... Snad, jestli někdy zapracují verzi 4.22. a vyšší. Pak s kartami RTX bude nějaký posun. Ale Matt psal, že to je pro ně strašný problém se zpětnou kompatibilitou...
Icik
Příspěvky: 23
Registrován: stř 26. pro 2012 11:08:10

Re: Train Sim World

Příspěvek od Icik »

No ty stíny jak doskakují to je fakt hrozný. V dálce to hlavně u kolejí zrovna taky nevypadá dobře. A to neustálé cukání jakoby stále něco načítal!
To bude daň za starý HW konzolí.
A důležitá věc - simulace vůbec nepočítá s teplotou ložisek tak, jako nově v OpenRails. :D
CRR144
Příspěvky: 321
Registrován: pon 24. dub 2017 19:26:39
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od CRR144 »

OpenRails sa odtrhol od reťaze. Riešia tam také ptákoviny až to možné nieje. Tu sa tiež ako vidím podaktorí už trhajú od reťaze a zabudli o čom to vlastne je.
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Train Sim World

Příspěvek od kiski »

Ľuďom to už jebe na tie hlavy... v tomto máš Milan stopecentnú pravdu.
Braňo
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Roman »

To je pořád dokola. Před mnoha lety byl obdobný konflikt mezi RS/RW a MSTS. Až teprve když několik jednotlivců, majících zájem a výdrž, simulátor někam posunuli (včetně DTG a jejich aktualizací), začali Ti, jenž dříve "prudily", simulátor opěvovat :lol: . Samozřejmě je tu pár, hlavně "dětí", MSTS nepolíbených. Ale troufnu si říct, že většina z nás na MSTS vyrostla (i na Trainzu).
Já k tomu přistupuji tak, že je třeba se posunout dál.

Mohl bych poprosit opět o přesun, třeba do veřejného fóra? Ať nám tu zůstanou jen novinky :)
Uživatelský avatar
750225lentilka
Příspěvky: 285
Registrován: čtv 17. dub 2014 11:10:49
Bydliště: Perníkov

Re: Co je lepší? TSW/RW nebo MSTS/OR?

Příspěvek od 750225lentilka »

Souhlasím, MSTS byl můj první vyloženě železniční simulátor, pominu li stařičký railsim. A dlouho jsem u něj vydržel, částečně jsem zkusil i OR, ale pak jsem definitivně přešel na RW. A když jsem se před pár lety chtěl k OR nostalgicky vrátit, zjistil jsem, že program umí tolik fičurin, které si ale bohužel víceméně každý musí k příslušnému vozidlu přidat individuálně, že jsem to nakonec ani nezkusil. Neměl bych na to čas a ani náladu. Je to sice pěkné, ale nestojí mi to za to, kort když v RW se mi po vizuální, ale i funkční stránce jezdí líp. OR je a bude pro "starý pardály", kteří s ním žijí od první verze, jsou pořád u zdroje a vědí co a jak. Pro nové, nebo navrativší se uživatele je to prakticky nepřístupný sim. A vlastně to ani za ten návrat nestojí, když si vezmu, že stojíme na začátku další nové generace simů s TSW.
Toliko asi za mně.
Pohybuji se v těchto vodách již nějaký ten rok, průběžně sleduji, krom TRS, všechny scény, ale jen RW a TSW je pro mně budoucnost.

EDIT: A do dneška si vzpomínám na slova Z. Šemory o tom, jak RW je na guvno, jak nemá budoucnost a nikdo do něj nic neudělá. A hle, kam naši autoři posunuli možnosti. A kdo vše do RW tvoří...
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Co je lepší? TSW/RW nebo MSTS/OR?

Příspěvek od Roman »

Vidíš, na Railsim jsem zapomněl :lol: . První můj kontakt se železniční simulací ;) .
OR jsem před nějakou dobou taky zkusil, jelikož jsem chtěl vidět, jak vypadá Pikkův Hektor s 3D kabinou (ten, co jsme dělali pro RW). Vypadal úplně obyčejně, tedy o dost hůře než v RW i když to je vlastně totožný model. Ale hlavně ty tratě. Otřes. Sem tam něco stínovalo, podivné převýšení kolejnic v obloucích... Snad ještě horší než v klasickém MSTS . Ale je tam teplota ložisek :lol:
Naposledy upravil(a) Roman dne pon 03. čer 2019 9:13:13, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
750225lentilka
Příspěvky: 285
Registrován: čtv 17. dub 2014 11:10:49
Bydliště: Perníkov

Re: Co je lepší? TSW/RW nebo MSTS/OR?

Příspěvek od 750225lentilka »

Railsim byl super! :D A jak říkáš s tím OR, prostě možná to má x různých fičurin, které ani člověk nevidí, ale graficky je to úplně v pr. většinu těch vychytávek musíš vecpat (nebo spíše vepsat) každému konkrétnímu vozidlu zvlášť, ale co na tom, když stejně máš před sebou z 99% vyfocenou 2D kabinu a prakticky na nic si tam "nechmátneš" a tratě pořád vypadají jak z dob Railworks 2010. Takové ty jemné detaily, co máme tady tam neuděláš a začíná to už jen na "blbém" trakčním vedení. Ale i to je hodně viditelný detail, který tu trať osvěží.
Nechci nikoho hanit, to ne, je to jen čistě můj osobní názor.
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 555
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Co je lepší? TSW/RW nebo MSTS/OR?

Příspěvek od Michal »

Jo jo, Railsim. To byly doby. A pak taky polský Mechanik s náhodným generátorem trati. :)
Highlander
Příspěvky: 96
Registrován: pát 13. bře 2015 17:22:10

Re: Train Sim World

Příspěvek od Highlander »

Roman píše: úte 28. kvě 2019 20:26:26 Jů, to je zase švanda :).
...u těch nejlepších a vizuálně nejrealističtějších (vím, jeden uživatel tady začne operovat trolejí) si zajezdíte zdaleka nejméně...
Pravda. A proto raději preferuji tratě BEZ (jejich) trolejí... Na druhou stranu s potěšením kvituji, že v DTG po roce zjistili, že přidržnice u vexlí nejsou pojížděné - a tudíž ojeté do leskla - nýbrž povětšinou rezavé. Teď ještě by to chtělo něco udělat s těmi procedurálními srdcovkami. Tentýž vizuální problém a konflikt s realitou...
(Opět připomínám, že vše zde psané je můj subjektivní názor a nikomu ho nepodsouvám. :lol: )
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Roman »

Highlander píše: pon 03. čer 2019 12:53:33... Na druhou stranu s potěšením kvituji, že v DTG po roce zjistili, že přidržnice u vexlí nejsou pojížděné - a tudíž ojeté do leskla - nýbrž povětšinou rezavé.
Nic ve zlém, ne po roce, ale již od zakoupení engine od EA či Kuju . To je kolik let ? 10? Mně osobně se nepovedlo v RW výhybku s nepojížděnou srdcovkou či přídržnicí vytvořit :mrgreen:
Highlander
Příspěvky: 96
Registrován: pát 13. bře 2015 17:22:10

Re: Train Sim World

Příspěvek od Highlander »

Roman píše: pon 03. čer 2019 14:45:42
Highlander píše: pon 03. čer 2019 12:53:33... Na druhou stranu s potěšením kvituji, že v DTG po roce zjistili, že přidržnice u vexlí nejsou pojížděné - a tudíž ojeté do leskla - nýbrž povětšinou rezavé.
Nic ve zlém, ne po roce, ale již od zakoupení engine od EA či Kuju . To je kolik let ? 10? Mně osobně se nepovedlo v RW výhybku s nepojížděnou srdcovkou či přídržnicí vytvořit :mrgreen:
Od vydání LIRR uplynul cca 1 rok. Tam ty lesklé ("oježděné") přídržnice ještě jsou: https://www.youtube.com/watch?v=eY2x8JmoWf0
Na dalším DLC - NTP, kteréžto vyšlo jen o něco málo později, jsou již bohudík realisticky správně "zhrdzlé". Např.: https://www.youtube.com/watch?v=5hweOJJYeW0
Můj názor je, že simulátor železnice, zakládající si na realističnosti, měl mít primárně (co se samotné trati týče) od prvopočátku co nejvěrněji vymodelován železniční svršek. No, a jedná-li se o elektrifikovanou trať, tak samozřejmě i tu diskutovanou trolej...
Jestli potom stromy vrhají stíny, či je na silnicích nějaký provoz, v řece ryby, atd, atd... je v pořadí důležitosti na 159. místě.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Co je lepší? TSW/RW nebo MSTS/OR?

Příspěvek od Roman »

Já píšu, snad dost jasně, že DTG neumělo vytvořit nepojížděné přídržnice za celou dobu, co vlastní licenci na RS/RW/TSXX. A přenesli to do TSW. Nic víc, nic míň. Akorát v RW to nevyřešili, v TSW jim to trvalo i s vývojem CSX asi pět let :D. Mírný pokrok ;)
A tady je ten rozdíl mezi námi. Pro mně je prioritou ten stín stromů a celková atmosféra trati. Nějaká přídržnice, kterou za jízdy ani nevnímám, je právě na tom 159 místě :D.
Každý má jiné gusto :).
Tom
Příspěvky: 31
Registrován: úte 30. srp 2011 6:32:27

Re: Train Sim World

Příspěvek od Tom »

Highlander píše: pon 03. čer 2019 15:19:08 ... Můj názor je, že simulátor železnice, zakládající si na realističnosti, měl mít primárně (co se samotné trati týče) od prvopočátku co nejvěrněji vymodelován železniční svršek. ...
V případě, že se bude jednat o simulátor práce traťmistra, ano. Otázka názoru. V případě, že se jedná o simulaci práce strojvedoucího, to až za tak podstatné nepovažuji. Víc mě zajímá správné osazení návěstidly, chování hnacích vozidel, vlaku, ... ;-)
Šnek
Příspěvky: 85
Registrován: úte 29. črc 2014 7:14:50

Re: Co je lepší? TSW/RW nebo MSTS/OR?

Příspěvek od Šnek »

Jak už jsem psal, MSTS byl jeden z prvních simulátorů, který alespoň částečně dokázal simulovat drážní provoz. Začínalo se od píky, jenom když si vzpomenete na první defaultní tratě, prostě hrůza, ale našlo se plno nadšenců, kteří tenhle simulátor posunuli o pár tříd výš.
OR nástavba MSTS umožnil opět trochu vylepšit prvky MSTS, ale problém zůstával v ladění vozidel, kdo trochu nerozuměl problematice, neměl šanci OR v rozumný míře rozchodit.
RW opět nebýt nadšenců, tak by nevznikly takové projekty jako mašiny řad 362, 363, 380 atd. Což já považuji za špičku co se dá ze simulátoru vytáhnout. Kdo v praxi někdy jezdil na těchhle mašinách mi musí dát za pravdu. Trochu se oproti praxi peru se strašně rychlým odbržďováním souprav, ale to je prostě problém s vyladěním vozidel.

Pořád je co vylepšovat a hlavně technika jde strašně rychle nahoru. Se starým železem co jsme měli na MSTS, bysme si RW ani nespustili.

Jestli vznikne pro TSW něco z českého prostředí, rád se posunu zase někam dál.
Odpovědět