Porovnání RW/TSW řečí čísel

Vše ohledně TSW, co nelze zařadit
Odpovědět
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Porovnání RW/TSW řečí čísel

Příspěvek od Roman »

Dík různým diskusím jsem se dostal k tomu, jak "objektivně" porovnat RW a TSW. Docela mě to zajímalo, už jen z toho důvodu, jak všichni tvrdí, že TSW, hlavně bez editoru nemá žádný význam a budoucnost, je plný chyb a kdesi cosi.
Steamdb uvádí, že RW má mezi 1 000 000 - 2 000 000 prodaných (aktivovaných) licencí na Steamu za 10? let. TSW má za tři roky cca 100 000 - 200 000 licencí.
Průměrné hodnocení uživatelů u RW je 63%, TSW 70%.
Za 24 hodin má v současnosti RW průměrně 2250 hráčů, TSW 750. Čili asi třetina. Jenže tady se dostáváme k jednomu ALE.
Podle statistik bylo v prosinci 2019 aktivních 110 000 licencí na PS4. Kolik je prodaných licencí Xbox jsem nezjistil, ale myslím, že se to bude blížit PS4. Odhadem se dostáváme k nějakým 200 000 licencí a tím předskakujeme uživatele PC.
Když pak začarujeme čísly, vyjde nám, že jen za čistou hru na konzole při ceně 30 euro utržily za rok a půl 6 000 000 euro. Bez DLC a deluxe verze. To už je pěkný...
A u konzolí je uživatelské hodnocení TSW ještě vyšší než u PC.
Tedy logicky chování DTG ohledně směru vývoje se tomu přizpůsobuje. A o to jde...

Absolutně neuvažuji nelegální kopie (obě hry jsou k mání) a hráče offline.

Nechci tímto absolutně nikomu nic podsouvat a někoho přesvědčovat. A už vůbec se dohadovat. Je to jen statistika :)
Highlander
Příspěvky: 96
Registrován: pát 13. bře 2015 17:22:10

Re: Porovnání RW/TSW řečí čísel

Příspěvek od Highlander »

Roman píše: sob 04. led 2020 19:06:19 ...Nechci tímto absolutně nikomu nic podsouvat a někoho přesvědčovat. A už vůbec se dohadovat. Je to jen statistika :)
To je sice hezká statistika, je tu ovšem ještě jedno velké ALE:
TSW je tu poslední 3 roky. Během této doby však pro TS/RW stále vycházejí DLC nových tratí (většinou mnohem lepších, než co kdy dříve), i DLC nově přepracovaných loko. Byť je ta hra dnes již technicky zastaralá (podobně jako TRZ/TANE), pořád má co nabídnout. Právě díky možnostem, které TSW nemá, či přesněji, autoři TSW je tam navzdory svým původním proklamacím nedodali. :twisted:
Bylo by užitečné dostat se k číslům prodejů/aktivací RW/TS za poslední tři roky. K tomu ještě za poslední tři roky (2014-2016) před vypuštěním TSW na trh. A možná taky ještě za první tři roky existence RW/TS vůbec. U TSW pak brát v potaz pouze čísla pro PC. Nejsem příznivec herních TV-konzolí, nezajímají mě, tudíž nejsem si jist, zda TS/RW někdy existoval ve verzích pro tyto konzole. Nás tady zajímají výsledky ohledně PC.
Porovnání výše uvedené statistiky by mohlo být mnohem zajímavější. ;)
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání RW/TSW řečí čísel

Příspěvek od Roman »

Highlander píše: sob 06. čer 2020 11:33:57 Nás tady zajímají výsledky ohledně PC
"Nás" jako "Vás" ? :roll: . Že se za půl roku, co tu ten příspěvek visí, nikdo jiný neozval ? :? Zrovna synovec má TSW na XBoxu. A dřepí u toho pořád. A Pikku, slavný to modelář, též má TSW na kozoli ;).Někde zde na fóru se dá jeho příspěvek dohledat.
Roman píše: sob 04. led 2020 19:06:19Steamdb uvádí
Z výše citovaného snad vyplývá, že se jedná pouze o PC licence.
Roman píše: sob 04. led 2020 19:06:19 Za 24 hodin má v současnosti RW průměrně 2250 hráčů, TSW 750. Čili asi třetina...
Tedy třetina uživatelů TSW oproti RW. Ovšem TSW je lépe hodnoceno.
Konzole jsou navíc.

Editor zajímá asi tak 1% uživatelů, ostatním je to úplně jedno, pokud dostanou možnost volné jízdy či obdoby QD.
A pokud o editor stojíte, naleznete ho zde: https://www.unrealengine.com/en-US/
Pokud se domníváte, že v případě vydání dostanete od DTG něco jiného, jste docela naivní :). Na sto procent to bude vycházet z editoru UE. Stačí se podívat na Mattův stream z roku 2018 a porovnat.
Maximálně nějaké návody, popřípadě pluginy DTG uvolní. Nic víc. A že to jde i bez nich, dokazuje Pampaliny. Jen to stojí dost úsilí a přemýšlení.
Já jsem si taky již vytvořil několik vlastních úprav, něco na ukázku zde : viewtopic.php?f=57&p=30899#p30886.

Ale to úsilí jsem musel vynaložit i v RW se všemi návody. Třeba když mi Heklova 151 023 pořád padala z kolejí. To bylo radosti , když se mi nakonec rozjela na default po mnoha dnech trápení. A nebo s trakčním vedením, to bylo vztekání, nikdy k tomu žádný návod DTG nevydalo. A přeci to na konec funguje. Hlavně s napínáky bylo sra.. .

Oni si všichni naivně myslí, že kdyby DTG vydalo editor, najednou to bude stejné jako RW. Omyl. Stačí se podívat na první addon Rivet Games. Dost propadák. Hlavně v porovnáním třeba s Class 31 od DTG. Hned byla vydána na BR 204 (na Ril-sim.de) záplata na zvuky, podvozek mimo osu (to je fakt úlet) , výkon lze regulovat pouze na prvních třech stupních a další.... Opravdu je tvorba do TSW oproti RW jiný level. Třeba já osobně už si na to netroufnu. Jen nějaké blbůstky, jako osvětlení přístrojů :).

Nemyslím nic toho výše psaného ve zlém ;)

Edit: Tak na editoru se pracuje dle nového, dočasného komunitního manažera. Má to i Pampaliny u sebe na webu.
Důležitá věta je ta, že to nebude tak snadné jako editor RW. A samozřejmě to musí fungovat nejdříve na konzolích :).
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 555
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání RW/TSW řečí čísel

Příspěvek od Michal »

Roman píše: sob 06. čer 2020 18:52:10 Edit: Tak na editoru se pracuje dle nového, dočasného komunitního manažera.
Tím dočasným komunitním manažerem myslíš Sama? To je neskutečně ukecaný týpek. :mrgreen: Taky jsem to od něj zaznamenal. Ale bylo to vyjádření ve stylu "ano, někdy, v budoucnu, při správné konstelaci hvězd,...". :lol: V podstatě všechny odpovědi na dotazy se poslední dobou nesou ve stejném duchu. Buď je tazatel odkázán na fórum, kam má napsat svůj tip na další addon, nebo dostane neurčitou odpověď, že v budoucnu to není vyloučeno. Sam dokonce nevyloučil ani to, že jednou bude v TSW každý centimetr kolejí z celého světa. :lol:
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání RW/TSW řečí čísel

Příspěvek od Roman »

Michal píše: pon 08. čer 2020 10:35:55 Tím dočasným komunitním manažerem myslíš Sama? To je neskutečně ukecaný týpek.
Jo, to máš pravdu :)
Highlander
Příspěvky: 96
Registrován: pát 13. bře 2015 17:22:10

Re: Porovnání RW/TSW řečí čísel

Příspěvek od Highlander »

Roman píše: sob 06. čer 2020 18:52:10
Highlander píše: sob 06. čer 2020 11:33:57 Nás tady zajímají výsledky ohledně PC
"Nás" jako "Vás" ? :roll: . Že se za půl roku, co tu ten příspěvek visí, nikdo jiný neozval ? :? Zrovna synovec má TSW na XBoxu. A dřepí u toho pořád. A Pikku, slavný to modelář, též má TSW na kozoli ;).Někde zde na fóru se dá jeho příspěvek dohledat.
Nemyslím si, že jsem jediný, koho to zajímá. Že se nikdo jiný zatím neozval? Každý nemá čas "viset" neustále na fórech, to ani já. Toto vlákno jsem taktéž sám zaregistroval až v poslední době, a to víceméně náhodou...
Že má někdo PC i konzoli? To nedokazuje nic - leda to, že se mu PC občas nechce ani zapínat. Nebo má PC někdo jiný v rodině, třeba strejda... ;)
ad) editor:
Chápu, že editor pro TSW by byl určitě technicky náročnější, než editor pro TS20xx (který byl zase náročnější než editor u např. TRZ). V případě přístupnosti editoru pro TSW tu ale přeci nejde o mě nebo o Vás, ale o obecnou přístupnost editoru jako takovou. Pochopte to prosím už konečně.
Přínos všeobecné přístupnosti editoru pro celou zákaznickou TSW-komunitu jsem tu už přeci (několikrát) vysvětloval. A nejenom zde. :x
Kde by dnes byl třeba takový TS20xx bez dostupného editoru a tudíž i developerů 3. stran, komerčních i nekomerčních... Dávno by pes po něm neštěknul, tak jako po prapůvodním MSTS, jenž použitelný editor rovněž neměl.
Odpovědět