Trocha nostalgie

Vše ohledně TSW, co nelze zařadit
Odpovědět
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 553
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Trocha nostalgie

Příspěvek od Michal »

Náhodně jsem dnes narazil na tento článek:
https://www.unrealengine.com/en-US/deve ... -sim-world
S odstupem 3 let se musím jen pousmát. :)
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2176
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Trocha nostalgie

Příspěvek od Roman »

To ještě ale tenkrát netušili, že dvě třetiny (minimálně) příjmů z TSW bude z konzolí a proto budou muset hru vytvořit prakticky znovu od nuly. A základ TSW, CSX, zůstane prakticky v betaverzi přístupný jen na PC :lol: .
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 553
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Trocha nostalgie

Příspěvek od Michal »

Jasně. :D Taky se mi líbí, jak nadšeně tam hovoří o editorech jako o samozřejmosti. :mrgreen: A jak to vypadá dnes víme všichni. Informace postupně utichaly a poslední rok ani slovo. :lol: K tomu množství plánovaných addonů se taktéž přibližují dosti volným tempem. :lol:
Highlander
Příspěvky: 95
Registrován: pát 13. bře 2015 17:22:10

Re: Trocha nostalgie

Příspěvek od Highlander »

Njn, už to bylo probíráno vícekrát jinde. Mě z toho vychází pouze dvě možnosti:
1) buďto byly všechny ty sliby (ohledně editoru, multiplayeru, atd.) pouze prvoplánová lež a lákání potenciálních zákazníků na vějičku,
2) anebo hoši v DTG teprve posléze (po vydání prvních verzí hry) zjistili, že si ukousli větší sousto, než v reálném čase zvládnou...
Zvláště, když se dopředu rozhodli, že si tentokrát pevně podrží monopol na vydávání DLC... :twisted:
Teď nestíhají a je to i na kvalitě DLC, především za poslední půlrok, vidět :(

Takže já bych to, s dovolením, do budoucna viděl takto:
1) budou tu káru tlačit stejným směrem dál, až se rozsype. Kvalita DLC se bude stále horšit, anebo budou muset zvolnit tempo jejich vypouštění (což jim zase přinese ekonomické ztráty). O původních slibech ohledně edit. & mpl. ani nemluvě. Nakonec to pozvolna půjde celé do kytek, pod heslem "každý další den dobrý"...
2) nebo se ten (původně dobrý) projekt pokusí zachránit za cenu ztráty monopolu. Jak to technicky provedou je jejich věc, i když by se o tom mezi fanoušky dalo šířeji diskutovat. Od nejmírnější verze poskytnutí licencí pro vybrané 3. strany komerčních developerů, až po nejradikálnější variantu open-source a'la MSTS --> Openrails. Což by sice bylo pro DTG "konečné řešení", ale pro komunity fanoušků i pro samotný svět TSW úplně to nejlepší z možného... :)
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2176
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Trocha nostalgie

Příspěvek od Roman »

Highlander píše: sob 02. kvě 2020 10:53:30 1) budou tu káru tlačit stejným směrem dál, až se rozsype
Takových, co prorokovali konec DTG (Railsimulator.com) už za těch jedenáct let bylo... A tak nějak se ty Nostradamovské předpovědi nevyplnili.Už v počátcích RailWorks se nespokojení uživatelé (divné, že někdo užívá něco, s čím spokojen není) uchylovali k podobným předpovědím. :)
Highlander píše: sob 02. kvě 2020 10:53:30 nebo se ten (původně dobrý) projekt pokusí zachránit za cenu ztráty monopolu
Ten monopol neztratí nikdy, pokud si to řádně licenčně ošetří. Naopak jim budou padat penízky do kapsy bez práce z provize za poskytnutí licence a jako vydavateli addonu.
Highlander píše: sob 02. kvě 2020 10:53:30 až po nejradikálnější variantu open-source a'la MSTS --> Openrails. Což by sice bylo pro DTG "konečné řešení", ale pro komunity fanoušků i pro samotný svět TSW úplně to nejlepší z možného...
Tak snad snad může napsat jen dítko školního věku které nemá ani tuchu o hodnotě práce a peněz. Nic ve zlém :) .
Highlander píše: sob 02. kvě 2020 10:53:30 buďto byly všechny ty sliby (ohledně editoru, multiplayeru, atd.)
Žádný editor prostě v rozsahu, jak jej známe z RW nebude. I když ba se jim povedlo implantovat veškeré vlastnosti editoru RW do UE, Epic Games jim nikdy nepovolí vydání editoru s možností reverzního inženýrství. NIKDY. V tu chvíli by totiž bylo možno pirátsky upravovat mraky jiných her běžících na UE. Víc nebudu rozepisovat, kdo zná editor UE, ví o čem mluvím a ostatním to může být jedno.
A multiplayer? I v různých anketách je to nejméně požadovaná funkce. I mně absolutně neláká strávit čas u PC aby mi po delší době zkazil požitek nějaký vtipálek, který se rozplácne na zhlaví a zablokuje všechny ostatní...

A to, že tvorba addonů pro TSW není žádná sranda, se potvrdilo hned prvním samostatným addonem vývojářů mimo DTG.
BR 204 je po vydání hodně velký průšvih. Ani ne tak po stránce modelu jako takového, i když osobně mám dosti výtek, ale hlavně po stránce simulační. Spousta věcí by se odpustit, ale to, že není ani implantována funkce pohybu hlavy, kontrolér reguluje výkon pouze na prvních třech stupních, a dalších nedostatky ohledně brzd, posunutého podvozku (to je opravdu vrchol), je na pováženou. A to dělali bývalí zaměstnanci DTG. Ke cti jim slouží, že jeví snahu o nápravu.

Kdo sleduje zahraniční fora, možná četl některé příspěvky Maika Goltze , bývalého člena týmu Virtual Rairoads, tedy špičky v oboru. Momentálně externě spolupracuje s DTG (audio, dokumentace německých vozidel). Ten napsal, že SimuGraph je natolik komplexní nástroj, že by to drtivá většina komunitních uživatelů nečekala, a jen Ti nejlepší by s ním uměli pracovat. Sám si na nastavení funkcí v SimuGraphu vůbec netroufá. Základem ke zdárnému výsledku je komplexní dokumentace, úplná znalost principů a pochopení závislostí jednotlivých funkcí simulovaných vozidel.

A dalším aspektem, už mnohokrát probraným jsou konzole. V prvopočátku nepočítali, že drtivá většina zisku TSW bude z konzolí. Tam editor není možné aplikovat a z ekonomického hlediska se jim vyplatí ztratit pár nespokojenců z řad hráčů na PC, něž přijít o zisk z konzolí. V podstatě jsou limitování vlastním, nečekaným úspěchem.

Už několikrát jsem psal, že vše by vyřešil integrovaným editor souprav (jako v RW)a možnost výběrů výchozího a cílového bodu v trati. Obdoba QD.
Ano, i mně něco takového chybí a ač se možná některým jevím jako obhájce DTG, toto mně neskonale štve a vadí.

Co se jiných požadovaných funkcí, zatím nedostupných v TSW týká (dynamické počasí, prokluz v závislosti na povětrnostních podmínkách, stíny a další vizuály grafiky včetně optimalizace výkonu...) Tady s největší pravděpodobností narážejí na limity vlastních schopností. Stačí se podívat, na jaké pozice poptávají zaměstnance. Vesměs se jedná o programátory herního engine. Ale s tím, jak je simulace železnice okrajovým žánrem a jakou má ziskovost, narážejí na limit finančního ohodnocení špičkových programátorů (a také asi nezájem o tuto práci). DTG bych viděl jako startovní bod pro mladé, začínající programátory , kteří u mašinek, nebo u kaprů sní o programování nějaké vesmírné střílečky nebo Zaklínače X :lol: . Je to smutné, ale pravdivé...
Bohužel, nadšenci tam jsou jen producenti a ředitel :mrgreen:
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 553
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Trocha nostalgie

Příspěvek od Michal »

Roman píše: pon 04. kvě 2020 20:48:01
Kdo sleduje zahraniční fora, možná četl některé příspěvky Maika Goltze , bývalého člena týmu Virtual Rairoads, tedy špičky v oboru. Momentálně externě spolupracuje s DTG (audio, dokumentace německých vozidel). Ten napsal, že SimuGraph je natolik komplexní nástroj, že by to drtivá většina komunitních uživatelů nečekala, a jen Ti nejlepší by s ním uměli pracovat. Sám si na nastavení funkcí v SimuGraphu vůbec netroufá. Základem ke zdárnému výsledku je komplexní dokumentace, úplná znalost principů a pochopení závislostí jednotlivých funkcí simulovaných vozidel.
Roman píše: pon 04. kvě 2020 20:48:01 Stačí se podívat, na jaké pozice poptávají zaměstnance. Vesměs se jedná o programátory herního engine. Ale s tím, jak je simulace železnice okrajovým žánrem a jakou má ziskovost, narážejí na limit finančního ohodnocení špičkových programátorů (a také asi nezájem o tuto práci). DTG bych viděl jako startovní bod pro mladé, začínající programátory , kteří u mašinek, nebo u kaprů sní o programování nějaké vesmírné střílečky nebo Zaklínače X :lol: . Je to smutné, ale pravdivé...
Bohužel, nadšenci tam jsou jen producenti a ředitel :mrgreen:
Tak by mě zajímalo, jak k tak komplexnímu nástroji (SimuGraph) vlastně přišli... Sice to není nic jiného, než Event Graph v rámci Level Blueprintu v UE4 (sám jsem ho zkoušel a dokonce se i něco podařilo :lol: ), ale ty pokročilé funkce jim musel někdo naprogramovat. Víme, že DTG to neumí a lidi na to nemají, jak píšeš. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2176
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Trocha nostalgie

Příspěvek od Roman »

Michal píše: pon 04. kvě 2020 21:47:15 Tak by mě zajímalo, jak k tak komplexnímu nástroji (SimuGraph) vlastně přišli... Sice to není nic jiného, než Event Graph v rámci Level Blueprintu v UE4 (sám jsem ho zkoušel a dokonce se i něco podařilo ), ale ty pokročilé funkce jim musel někdo naprogramovat. Víme, že DTG to neumí a lidi na to nemají, jak píšeš.
Asi jim to někdo naprogramoval a utekl za lepším :lol:
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2176
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Trocha nostalgie

Příspěvek od Roman »

Michal píše: pon 04. kvě 2020 21:47:15
Sice to není nic jiného, než Event Graph v rámci Level Blueprintu v UE4 (sám jsem ho zkoušel a dokonce se i něco podařilo :lol: ), :mrgreen:
Můžeš se přihlásit, když To umíš :mrgreen:
https://dovetailgames.com/vacancies
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 553
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Trocha nostalgie

Příspěvek od Michal »

Já jsem nenapsal, že to umím. :lol: Jen že se mi něco podařilo. :D Abych byl konkrétní, tak se mi podařilo zabít hráče, přehrát zvuky a nahrát další level. To by asi moc uplatnění ve vlakovém simulátoru nenašlo. :mrgreen: Ostatně tady je z toho pokusu video (Event Graph tam ale vidět není, můžu dodat, až budu doma): https://youtu.be/RxcwvMlGLTg
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2176
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Trocha nostalgie

Příspěvek od Roman »

V Event Graphu se definují i parametry shaderů... S tím jsem si hrál zase já kdysi. Vytvořil jsem déšť v UE :lol: .
Co jsem si postavil nový počítač, tak v něm nemám nainstalováno skoro nic :). Ani 3Ds max. (jen Photoshop). Překlopil jsem se z té malinké skupinky aktivních členů - autorů do té velikánské skupiny, kde jsou ti, co do všeho jen kecají a užívají si :lol: . Musím říct, že je to daleko pohodlnější :lol: :lol: :lol: .
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 553
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Trocha nostalgie

Příspěvek od Michal »

Pravda, co jsem viděl nějaké materiály, tak měly hezky zauzlované grafy. :lol: Tak daleko nejsem. :mrgreen:
Roman píše: úte 05. kvě 2020 14:19:43 Překlopil jsem se z té malinké skupinky aktivních členů - autorů do té velikánské skupiny, kde jsou ti, co do všeho jen kecají a užívají si . Musím říct, že je to daleko pohodlnější .
Tak to bez pochyby. :lol:
Highlander
Příspěvky: 95
Registrován: pát 13. bře 2015 17:22:10

Re: Trocha nostalgie

Příspěvek od Highlander »

Roman píše: pon 04. kvě 2020 20:48:01
Highlander píše: sob 02. kvě 2020 10:53:30 1) budou tu káru tlačit stejným směrem dál, až se rozsype
Takových, co prorokovali konec DTG (Railsimulator.com) už za těch jedenáct let bylo... A tak nějak se ty Nostradamovské předpovědi nevyplnili.Už v počátcích RailWorks se nespokojení uživatelé (divné, že někdo užívá něco, s čím spokojen není) uchylovali k podobným předpovědím. :)
Highlander píše: sob 02. kvě 2020 10:53:30 nebo se ten (původně dobrý) projekt pokusí zachránit za cenu ztráty monopolu
Ten monopol neztratí nikdy, pokud si to řádně licenčně ošetří. Naopak jim budou padat penízky do kapsy bez práce z provize za poskytnutí licence a jako vydavateli addonu.
Highlander píše: sob 02. kvě 2020 10:53:30 až po nejradikálnější variantu open-source a'la MSTS --> Openrails. Což by sice bylo pro DTG "konečné řešení", ale pro komunity fanoušků i pro samotný svět TSW úplně to nejlepší z možného...
Tak snad snad může napsat jen dítko školního věku které nemá ani tuchu o hodnotě práce a peněz. Nic ve zlém :) .
Highlander píše: sob 02. kvě 2020 10:53:30 buďto byly všechny ty sliby (ohledně editoru, multiplayeru, atd.)
Žádný editor prostě v rozsahu, jak jej známe z RW nebude. I když ba se jim povedlo implantovat veškeré vlastnosti editoru RW do UE, Epic Games jim nikdy nepovolí vydání editoru s možností reverzního inženýrství. NIKDY. V tu chvíli by totiž bylo možno pirátsky upravovat mraky jiných her běžících na UE. Víc nebudu rozepisovat, kdo zná editor UE, ví o čem mluvím a ostatním to může být jedno.
A multiplayer? I v různých anketách je to nejméně požadovaná funkce. I mně absolutně neláká strávit čas u PC aby mi po delší době zkazil požitek nějaký vtipálek, který se rozplácne na zhlaví a zablokuje všechny ostatní...
Budu reagovat jen stručně a víceméně po čase jen proto, aby to tu trochu ožilo:

ad1) Nehrál jsem si na proroka, jen jsem nastínil různé varianty budoucího vývoje okolo TSW. To že někdo něco užívá, aniž by s tím byl úplně spokojen, může být prostě i proto, že momentálně nic lepšího na trhu zkrátka není. Ale to přeci není důvod nevyjadřovat se kriticky k tomu, co je pramenem nespokojenosti (a případně tlačit výrobce k inovacím či opravě chyb). Na tohle má právo každý platící zákazník.

ad2) Pokud by to bylo tak jednoznačné a snadné (např. v případě nekomerčních DLC), tak už by to v DTG dávno udělali. Mezitím uplynuly více než 3. roky od vypuštění TSW do světa a skutek utek. A s TSW to jde pomalu s kopce...

Ad3) Bylo to jasně vyjádřeno jako jedna z krajních variant řešení. Prozatím se pohybujeme spíše na opačném pólu. Právě proto, že je to dnes všechno jen a pouze o penězích...

Ad4) Multiplayer v žel. simulátoru přeci není o tom, že se do komunity hráčů nacpe kdejaký jouda (jako napr. ve Wordtanks), nýbrž o pečlivě dohodnutých partnerech či uzavřených skupinách. Tohle jde lehce ošetřit. Právě proto, aby nenastaly výše uvedené případy.
Jako příklad lze zmínit třeba:
- dispečer provozu nebo výpravčí + X strojvedoucích (bylo možno už v OPENRAILS)
- vedoucí posunu + strojvedoucí pos. loko. (málokde v reálu si fíra přehazuje vexle sám...)
- strojvedoucí těžšího nákladního vlaku + strojv. postrku/přípřeže (zábavnější práce ve dvou)
:)
Odpovědět