Roman píše: ↑pon 22. čer 2020 10:11:09
Highlander píše: ↑ned 21. čer 2020 15:02:50
ETS2 je sice ve zmenšeném měřítku, to je ale z důvodu rozměrů herní mapy (po které se hráč až na výjimky - tedy Eurotunel a trajekty, přesouvá bez načítání). Rozměry mapy jsou tedy i po zmenšení řádově úplně jinde
Nevšiml jsem si nějaké načítací obrazovky uprostřed jízdy v jakémkoli vlakovém simulátoru (ani v RW na mnoho set kilometrů velké mapě) . Tedy dosti chabý argument, nehledě k tomu, že se z mapy stává fikce. Ne, opravdu to není reálná mapa.
Highlander píše: ↑ned 21. čer 2020 15:02:50
Co se týká míst pro nakládku a vykládku v ETS2, tak ta jsou velmi rozmanitá a nalézt dvě podobné (tedy založené na jednom modelu, ale následně upravené) je "práce" na mnoho hodin.
Pila, kamenolom, velký sklad, menší skladiště (nakládka "za rohem"), nakládky v nějakém dvoře a chemička (nebo co to je)? možná ještě něco, ale to si z hlavy hned nevzpomenu.
Garáže a servisy jsou také úplně stejné. Jen u benzínek je jakási variabilita.
Highlander píše: ↑ned 21. čer 2020 15:02:50
DLC s vlaječkami na přední sklo si samozřejmě nemusíte kupovat (žádný jiný mod či DLC jeho přítomnost nevyžaduje), navíc jeho cena je jen symbolické necelé jedno euro.
Lež jako věž. Platil jsem to dokonce 4 eura.
https://store.steampowered.com/app/3884 ... cessories/
Highlander píše: ↑ned 21. čer 2020 15:02:50
Grafika: Krajina v ETS2 je při nastavení maximálních detailů plně na úrovni TSW. Mapa obsahuje velké množství 3D vegetace.
Tak samozřejmě, že jsou všechny objekty 3D. Ani jsem nenapsal opak. Kdyby ano, byl by ETS2 plošinovka
.
Vůbec nechápete, co mám na mysli. Existuje něco jako "Camera facing" a u ETS2 je to sakra vidět
. Vždyť ten jejich engine je z roku 2012.
Evidentně jste zase někde tady vyčetl něco jako 2D kolejivo nebo 3D kolejivo. To je ovšem zjednodušeně přeneseno. Vše je 3D.
2D kolejivo je myšleno to, co má pražce pouze na textuře a 3D je má modelované .
Highlander píše: ↑ned 21. čer 2020 15:02:50
Interakce pomocí myši mi za těch několik set (cca 800, počítáme-li i dobu strávenou ve warezu) hodin a téměř osmi let strávených ve hře nikdy nechyběla
Mně to chybí (tak jako někomu editor u TSW). Je úplně jedno, jestli mám lovit klávesovou zkratku na klávesnici či klikat myší. Ruka z volantu musí tak jako tak
. Zbytek je o šikovnosti
.
Opět předesílám, že nic není mířeno proti SCS (jak píši výše, práce všech vývojářů si vážím a platím jim za to), ani proti ETS2.
Highlander píše: ↑ned 21. čer 2020 15:02:50
Kde je nějaký Steam workshop u TSW?
Ano, není. Ale i to, co je dostupné na Workshopu RW je v drtivé většině nepoužitelné. Pořád musí člověk něco stahovat či dokupovat aby spustil jeden scénář.
A to samé platí pro free addony komunity. Aby jste spustil jednu trať, musíte po stahovat prakticky všechny dostupné free objekty + spoustu komerčních addonů. To nejsem ochoten akceptovat. Zaflákat si disky několika GB dat jen kvůli pár skladům kilometr od kolejí. To opravdu nee.
Nehledě k tomu, že to má vliv na hratelnost a optimalizaci. Když jsem byl ještě aktivní a snažil jsem se na to poukázat, byl jsem nařčen , že lžu a není to pravda. To samé platilo pro optimalizaci adresářů assets a další. Vždy jsem byl ten debil co si vymýšlí a každému do toho kecá. Vždyť to přeci "funguje" i tak.
Bohužel, komunita okolo ETS2 je daleko kvalitnější a kreativnější než ta okolo mašinek (čest výjimkám, hlavně autorům vozidel). Tady se hned každý, kdo nafláká pár cizích objektů do vygenerovaného terénu v editoru považuje za stavitele...
Jack.Grave píše: ↑ned 21. čer 2020 16:16:37
Má TSWx svoje místo na trhu? Ale ovšem že, ale obávám se že to dlouho nevydrží.
Jenže hardcore hráčů vlakových simulátorů je malé procento a těch co požadují editor ještě méně.
Naopak hráčů, jenž se jen baví jízdou bez nějaké tvorby je drtivá většina. U TSW je jediný a i pro mě zásadní problém. Nelze libovolně využívat vlaky a jsou většinou vázány na konkrétní trať. Ano, to mi opravdu vadí
Jack.Grave píše: ↑ned 21. čer 2020 16:16:37
Žádný editor nebude pokud se neupíšete do DTG Partner Programe
To není pravda. Editor dostupný je, a zdarma. Podíváte-li se na Mattovo video z editoru scénáře TWS, neuvidíte nic jiného, než Event graph UE. A ten je normálně k mání. Akorát tu možnost náhledu 3D trasy nikdy mít nebudete (ani pokud by náhodou DTG pluginy pro editor uvolnilo) .
Nic jiného než editor UE stejně nedostanete (tedy pokud bude plnohodnotný editor, třeba v partnerském programu). Jinou variantou jsou osekané in-game editory a ty budou v TSW2.
Jak myslíte, že dělá Pampaliny své módy? Akorát tomu prostě věnuje čas a hledá správné formáty pro export v editoru UE. Nemá dokumentaci , pluginy a přesto to dokázal. To znamená, že to jde a může to zkusit každý. A zdrojové soubory objektů a tratí DTG stejně nikdy neuvolní. I kdyby byly k mání pluginy (což nevyloučily, ale spíš ne), stejně i bude muset autor tratě vytvořit vše od nuly včetně objektů.
To samé platí pro skiny pro TSW. Jsou k mání a jde to pomocí editoru UE. Osobně jsem si taky nějaké drobnosti upravil.
DLC Cabin Accessories neobsahuje jen vlajky. Jediné DLC, které obsahuje pouze vlajky je Window flags a to je za 0,99 (
https://store.steampowered.com/app/4612 ... dow_Flags/).
Co se týká tratí ve vlakových simulátorech, tak v nich samozřejmě načítání je, protože cca každé 2 hodiny (u větších tratí) je třeba se vrátit do menu a vybrat jinou trať...
Pila je v ETS2 použitá mnohokrát, kamenolom má však mnoho dost odlišných variací a městská skladiště mají asi 20 různých typů, což je asi víc, než kolik mají ve skutečnosti. Garáž má v současnosti jeden model, což má ale jiné důvody. Servisy a prodejny trucků mají opět více modelů.
Nechápu co sem pletete 2D kolejivo, to jsem viděl naposledy v IL-2 Sturmoviku.
A porovnávat editor s ovládáním myší je úplně mimo mísu.
...
Co se týče Workshopu TS/RW a free tratí:
Ano, je potřeba si postahovat mnoho věcí. Což ovšem při přiloženém seznamu, včetně funkčních odkazů, není žádný problém (zvláště při dnešním rychlém připojení k síti...) A pokud k tomu vlastníte většinu existujících placených tratí (krom těch nejnovějších = nejdražších), tak s chybějícími objekty není problém naprosto žádný. A když by i došlo k nejhoršímu a něco by přeci jen nebylo k sehnání, dá se použít RW-Tools a jeho funkce vyhledání chybějících objektů a nahrazení jinými. Zbytek se pak doladí v editoru světa.
Že je to náročné na množství dat? Prosím vás, při dnešních velikostech disků...a jejich cenách... Směšné. A pokud se použije disk typu SSD, tak není problém ani s načítáním a hratelností. Jen pro samotnou hru TS/RW mám nainstalováno 350GB na disku SSD. Dalších 400GB, jakožto záložních zdrojů pro TS/RW, mám postahováno z různých světových serverů na jiném, klasickém HDD.
Plus výšková data SRTM a ASTGTM téměř celého světa... ty jsou zase na jiném úložném prostoru. (a TSW provozuji zase z dalšího SSD).
Žádný problém, disky jsou levné a moderní PC-motherboardy jich přece mohou mít v SATA připojení mnoho.
...
Že se některé objekty (zvláště ty obecnější povahy) vyskytují u free tratí odjinud?
NO A CO?!!
Pokud Vám jde o trať jako takovou, především o její technické parametry (a samozřejmě i o samotnou jízdu po ní), tak to většina hráčů s lehkým srdcem akceptuje. Stejně při ostré jízdě ty okolní - v podstatě nedůležité - objekty vnímáte jen tak napůl, zvláště při pohledu z kabiny.
Jistě, bylo by to hezké mít vše z vlastní dílny, ovšem to by pak jeden musel žít trojím životem a veškerý čas věnovat jedinému projektu. Byla by to práce pro tým; ovšem jak sám jistě víte, tak v případě nekomerčních projektů je toto nereálná představa.
Ad terén:
Napsat takovou hloupost, že při stavbě tratí se jedná o pouhé umísťování (cizích) objektů do vygenerovaného terénu může jenom někdo, kdo stavěl trať někde v Polabí (trať 020). A ještě tu krajinu leckde nedodělal, ani v těsné blízkosti kolejí...
Sorry jako, většinou nemám ve zvyku kritizovat něco, co je zdarma, ovšem když vidím tu Vaši namy...nost, tak to zmínit musím.
Už jste někdy v editoru viděl "syrový" vygenerovaný terén z náročného prostředí? To je čirý polotovar, který je nutno dále zpracovávat! A to velmi. Pokud použijete formát SRTM, musíte spoustu drobností ručně dodělat. Pokud se vydáte cestou podrobnějšího ASTGTM, tak tam je zase potřeba neustále něco vyhlazovat, zaretušovávat či přetvářet, dle pracně zjišťované skutečnosti. Jen tato operace představuje u např. 200 km trati opravdovou fušku na mnoho dní... Pak teprve může přijít na řadu pokládka kolejí (náspů, tunelů a mostů), poté vodní toky, cesty a silnice... Stále pořád jsme u liniových objektů! Je nutné se vyznat v mapách, v topografii, umět si porovnat družicové snímky s fotografiemi (či videi) z reálu. A tohle vše skloubit s tech. parametry dané tratě. A pak Vám Google šmírák vrazí dýku do zad s těmi jeho požadavky na Vaši kreditku - kvůli těm jeho API klíčům...
Ne ne, opravdu mi netrhá žíly, když se poté nějaký strom, domek, či podobný objekt použije odjinud. Zvláště, když se nejedná o vytváření komerční (placené) trati...
PS: A děkuji za "poučení" o tom, co je 2D a 3D kolejivo. To jsem fakt nevěděl...