S Editorem to vypadá tak, že nikdo nic neví a šíří se spekulace o jeho zrušení
. Nedávno bylo ovšem prohlášeno DTG, že se na editoru se stále pracuje. Není tedy zrušen, ale nikdo neví, v jakém je stádiu.
Z mých zkušeností s editorem UE, ze kterého bude editor TSW vycházet vím, že nikdy nebude fungovat tak, jako editor RW. Za prvé nelze zpětně upravovat exportované, šifrované soubory (sice lze vytáhnout třeba nechráněné textury, ale to je tak vše). Všichni můžou tedy zapomenout, že budou editovat tratě, které mají a určitě nebude možné použít třeba objekty z tratí. Stavitel tratí si tedy bude muset všechny objekty sám vymodelovat. A nebo i zakoupit, což lze. Jedinou možností by bylo, že DTG uvolní své zdrojové soubory, ale o tom silně pochybuji. Teoreticky tedy ani v případě, že já exportuji své objety do TSW a vydám třeba něco jako TT TSW, nikdo moje objekty nepoužije. Jen v případě, že mu poskytnu zdrojové soubory.
Při exportu do *.pak souboru totiž dochází k šifrování. V podstatě se dá říci, že se obsah "zapeče". Jedinou možností je přepsání. Tak fungují reskiny a Pampaliniho modifikace. Je to jen nahrazení původních souborů novější verzí.
Samozřejmě, že by komunitu silně uspokojil jen editor scénářů. Osobně bych se ale přimlouval za obdobné řešení integrovaného editoru souprav, jako v RW v kombinaci možnosti použití v servisním režimu s více možnostmi vstupních bodů. Kde bude konec, je celkem jedno, člověk může skončit kdy chce
. Tady by došlo k exportu scénáře do vlastního *.pak souboru a ve kmenové trati by byl přidán podobně, jako některé DLC. Ale stejně to bude vyžadovat změnu zdrojového kódu hry. Doteď právě před každým vydáním DLC dochází k aktualizaci hry. Je tedy možné, že toto je pro DTG největší problém.
A taky do toho vstupují konzole, kde mají docela s TSW úspěch. A pro ně editor nejen že nebude, ale nemohou používat ani případnou komunitní tvorbu... A vzhledem k tržbám z konzolí jsou asi opatrní...
Volná jízdy v TSW z části možná je. Je to ale omezeno nedostatkem vstupních bodů, nebo spíš malým počtem odstavených lokomotiv a vozidel na manipulačních kolejích a vlečkách. Pěšky by tam člověk došel. Například u TVL je v servisním režimu odstavená class08 v objektu vykládky uhlí. Normálně jsem ji ze studeného stavu oživil a posunoval. Po vlečce jsem dojel až do areálu oceláren a vesele přestavoval vozy. Ale za návěstidlo mě to nepustí. A ještě jsou podmínkou manuálně stavěné výměny. Ale jako volná jízda to funguje. A na trati si fíra taky nejede, kam chce
S ukládáním hry je někdy problém (ale i RW to nebylo nic moc). Osobně nejvíce bojuji se Sifou. Po načtení se musím rychle zvednout ze sedačky a znovu posadit
. Kolikrát to nestíhám a už stojím
. A taky se mi stalo, že jsem po načtení hry místo toho, abych byl ve svém vlaku stál na stanici a koukal, jak můj vlak projíždí okolo
. Ale nedávno proběhla nějaká aktualizace ukládání a zlepšilo se to výrazně. Ale chyby tam jsou, je to přeci DTG.
A ještě jedna perlička. Narazil jsem na příspěvek bývalého zaměstnance DTG. Ten popisuje, že lidi v DTG jsou opravdu nadšení pro to co dělají, ale je tam ohromný tlak na vydání addonů. Jak z ekonomického hlediska, kde drží cenu pořád na 30/14 euro, tak i ohledně tlaku uživatelů a hladu po nových addonech. V podstatě napsal, že to vývojářům berou z pod ruky, řádně se to neotestuje a proto je tam při vydání docela dost chyb
.
Ale když jsem koukal, kolik stojí třeba Trainz (a to základní verze skoro nic neobsahuje), tak TSW je vlastně hodně levné v poměru kvalita / cena.
A nedávno jsem si koupil ve velké slevě za 5 euro metrosimulátor. No to strašný.... A plná cena předběžného přístupu je myslím 15 euro. No tragédie.