Stránka 1 z 1

tvorba lokomotiv a vagonu

Napsal: úte 02. zář 2014 18:11:44
od Tomasz.L
Prosim vás mohl by mi někdo z vás poradit v jakym programu se vytvářejí lokomotivy, vagony, budovy atd... do této hry? Kde ten program koupim a jaká je jeho cena? diky

Re: tvorba lokomotiv a vagonu

Napsal: stř 03. zář 2014 0:01:42
od Vlastik
Tomasz.L píše:Prosim vás mohl by mi někdo z vás poradit v jakym programu se vytvářejí lokomotivy, vagony, budovy atd... do této hry? Kde ten program koupim a jaká je jeho cena? diky
Ahoj ,tak máš na výběr ze 3 možností a každá něco obnáší :
1. 3Ds studio max ,velmi vysoká cena ale zdarma pluginy pro export do TS ,
2. Canvas ,program zdarma ale pluginy jsou placené pro export do TS ,není to závratná cena řádově do 20 us ,
3. Blender je zdarma a pluginy jsou do něj také zdarma pro export do TS .

Takže je na tobě v čem se chceš začít učit ,tedy tak mě to připadá ,je opravdu na tobě jak se rozhodneš ,jenom doplním že 3Ds max je možné stáhnout oficiálně zdarma jako trial verze ,takže na vyzkoušení to stačí.

Re: tvorba lokomotiv a vagonu

Napsal: stř 03. zář 2014 10:32:18
od MichalT
Jen bych dodal, že Canvas se nyní jmenuje 3D Crafter. Verze bez možnosti exportu do Train Simulátoru je také možné stáhnout zdarma. Ale na vyzkoušení práce v progarmu to stačí.
A měl bych doplňující otázku, zda tu někdo pracuje v Blenderu a jestli je export do TS použitelný.

Ještě edit:
Na této stránce http://amabilis.com/products/ jsem teď zjistil, že i verze 3d Crafteru Free obsahuje export Rail Simulator (igs/ia), což by mělo být pro Train simulátor. Má s tím někdo zkušenosti? Bohužel jsem tomuto programu vůbec nepřišel na chuť, tak to asi nevyzkouším, ale pokud by to umělo exportovat alespoň základní statické objekty, tak by to bylo super, že to umí program, který se nainstaluje na jedno kliknutí.

Edit2:
Tak vše zpět, přehlédl jsem se. Byl to Import, ne Export. Kdo chce Exportovat, má verzi 3DCrafter Pro za $69.95 . Což ale oproti EUR 3675 (nebo měsíčně EUR 185) za 3dMax, stojí za úvahu.

Re: tvorba lokomotiv a vagonu

Napsal: stř 03. zář 2014 19:37:21
od Oskar
MichalT píše: Ještě edit:
Na této stránce http://amabilis.com/products/ jsem teď zjistil, že i verze 3d Crafteru Free obsahuje export Rail Simulator (igs/ia), což by mělo být pro Train simulátor. Má s tím někdo zkušenosti? Bohužel jsem tomuto programu vůbec nepřišel na chuť, tak to asi nevyzkouším, ale pokud by to umělo exportovat alespoň základní statické objekty, tak by to bylo super, že to umí program, který se nainstaluje na jedno kliknutí.
.
Určité zkušenosti s tímto programem mám. Kdysi jsem si zkoušel něco tvořit v 3ds maxku ale po ukončení zkušební doby je pro mne cena závratná.
3D Crafter (tehdy ještě 3D Canvas 7) jsem zkoušel za základě Leonellova návodu - http://railsimulator.simtrains.eu/viewt ... ?f=19&t=38.
Po počátečním seznamování a přechodu z ovládání 3ds maxka mi ovládání tohoto programu přišlo mnohem jednodušší. Tehdy jsem dal za verzi Pro něco kolem 1500 Kč. Postupně jsem si v tom vytvořil kolejivo, náspy, přestavníky výhybek, jeden releový domek a ještě nějaké drobné objekty. Od té doby se tento program ještě značně vylepšil, Přesto ale nemá všechny funkce které má 3ds max. Ty na jednodušší věci ale vcelku nechybí. Nakonec jsem si v tom udělal model 742. Bohužel má moc polygonů a tak bych jej musel zredukovat a jestli jsem to dobře pochopil, tak na to se často v 3ds maxku používá smoothování a to jsem v 3D Crafteru zatím neobjevil. Další nevýhodou, která mne zatím omezuje je větší pracnost mapování textur u složitějších modelů. To prý má 3ds max zvládnuto mnohem lépe. Jo a nemám velké zkušenosti s používání speciálních shaderů. Lody to vcelku umí - alespoň to co si já pod tímto pojmem představuji. Že se však v tomto programu do RW mašinka postavit a vyexportovat dá, je vidět na tomto návodu - http://thegradecrossing.blogspot.cz/201 ... tives.html .

Ještě podotknu, že jsem zkoušel i Blender (vývoj 3D Crafteru se v roce 2012 na 2 roky zastavil) ale tam se naprosto ztrácím v ovládání a nejsem v tom schopen takřka nic postavit. Myslím si ale, že se to podobá daleko více 3ds maxku a možná to má i některé nástroje co 3D Crafter v tuto chvíli nemá. Rozhodně však na jeho vývoji pracuje více lisí než koli jich pracuje na 3D Crafteru.

Re: tvorba lokomotiv a vagonu

Napsal: čtv 04. zář 2014 14:21:20
od MichalT
Díky za informaci. Nechci modelovat nic složitého. Jen statické objekty - nádraží, domečky, max. mosty. Do MSTS jsem dělal ve Sketchupu, to bylo maximum, co jsem zvládl. Ale do TS201x už pro Sketchup není exportní filtr, takže zkouším nové programy.
3dMax jsem zavrhl rovnou kvůli ceně.
3DCrafter mi pořád jen padá.
Tak teď za pomocí tutoriálů na Youtube zkoumám Blender. Ale je to pro mě teda divočina. A to jsem se ještě nedostal k exportu.

Re: tvorba lokomotiv a vagonu

Napsal: čtv 04. zář 2014 18:22:26
od Tomasz.L
Vlastik píše:
Tomasz.L píše:Prosim vás mohl by mi někdo z vás poradit v jakym programu se vytvářejí lokomotivy, vagony, budovy atd... do této hry? Kde ten program koupim a jaká je jeho cena? diky
Ahoj ,tak máš na výběr ze 3 možností a každá něco obnáší :
1. 3Ds studio max ,velmi vysoká cena ale zdarma pluginy pro export do TS ,
2. Canvas ,program zdarma ale pluginy jsou placené pro export do TS ,není to závratná cena řádově do 20 us ,
3. Blender je zdarma a pluginy jsou do něj také zdarma pro export do TS .

Takže je na tobě v čem se chceš začít učit ,tedy tak mě to připadá ,je opravdu na tobě jak se rozhodneš ,jenom doplním že 3Ds max je možné stáhnout oficiálně zdarma jako trial verze ,takže na vyzkoušení to stačí.
Tak si vyberu Blender pro ten začátek. Ano, chci se naučit modelovat a budou mi potřeba i nějaké rady v některých věcech. Povedlo se mi sehnat přeloženého průvodce pro začátečníky tohoto programu tak jsem zvědav co mě všechno bude čekat se naučit abych mohl vytvořit vůbec nějaky model do této hry. Děkuji

Re: tvorba lokomotiv a vagonu

Napsal: ned 24. bře 2019 10:04:27
od alesino62
Ahoj chtěl jsem se zeptat jestli by šlo vyměnit podvozek některých vozu, které mají širši rozchod, např. španělske.

Re: tvorba lokomotiv a vagonu

Napsal: ned 24. bře 2019 20:02:35
od kiski
Nie je to možné bez úpravy zdrojových súborov modelu. Napriek tomu, že podvozky majú svoje blueprinty, musia byť súčasťou modelu. Nie sú to samostatne vyexportované modely ako je tomu napr. v Trainze... Takže bez pôvodného modelu sa nepohneš.

Re: tvorba lokomotiv a vagonu

Napsal: pon 10. čer 2019 14:07:35
od Carfing
Podvozky některých vozidel v obloucích nezatáčejí (není to úplná výjimka). Je to záměr autorů z nějakého důvodu nebo chyba?

Re: tvorba lokomotiv a vagonu

Napsal: pon 10. čer 2019 22:54:46
od KaMat
O která vozidla se jedná?

Re: tvorba lokomotiv a vagonu

Napsal: úte 11. čer 2019 18:18:35
od Carfing
KaMat píše: pon 10. čer 2019 22:54:46 O která vozidla se jedná?
Především, ve slovenské a české tvorbě pro Railworks se teprve začínám orientovat.
Například některé elektrické CZ SK AI lokomotivy - otáčí se polovina náprav. DB BR103 TEE vR, ČD 721 091, ČD 749 100, ČSD Aa ABa Bac BDa,
ČD AB B WRm, ČD A149, Aee142, ZSSK Bbdghmeer 019 511, ČD Bbdgmee 076 507, ZSSK Bmpeer249, Eanos, Eas TTB, Tams, Uacns,
Uacs, Wrmh vR.
Jaký je Tvůj názor na to, na co jsem se ptal?

Re: tvorba lokomotiv a vagonu

Napsal: stř 12. čer 2019 12:05:22
od KaMat
Zatím nemám názor. Mě se otáčejí. Zeptám se dále.

Re: tvorba lokomotiv a vagonu

Napsal: čtv 13. čer 2019 21:32:26
od kiski
Tiež mi je to záhada, pretože mne sa zatáča všetko.