DTG versus jiná studia

Vše ohledně TSW, co nelze zařadit
Highlander
Příspěvky: 96
Registrován: pát 13. bře 2015 17:22:10

DTG versus jiná studia

Příspěvek od Highlander »

Už je více než zřejmé, že TSW-2 bude očividný propadák. Alespoň pro platformu PC.
Nepřináší prakticky téměř NIC, co bylo slibováno již pro TSW-1, navíc nutí uživatele k nákupu dalších 3 DLC, o které by třeba jinak ani neměl zájem.
Pro Londýnské metro existuje jiná samostatná hra. Německé ICE hned tak každého nebaví, navíc vysokorychlostní německé tratě jako takové jsou jedny z těch nejnudnějších (lautr rovina). No a o downgradované SPG (díky konzolím) se snad ani nemá cenu bavit, to už zavání masochismem.
Takže zbývá jenom upgradované samotné jádro hry, což je za 30E palba. (Ovšem ale lidi utrácejí i za horší věci, takže proč ne, že?).
No, a za 3 roky se můžeme zase těšit na (opět nekompatibilní) TSW-3, až v DTG opět zjistí, že jsou ve slepé uličce.
Což v případě autorů Rybaření 1-2-3 nebude nic překvapivého. Ryba totiž smrdí od hlavy... :lol:
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Roman »

Highlander píše: pát 12. čer 2020 15:17:25 Už je více než zřejmé, že TSW-2 bude očividný propadák. Alespoň pro platformu PC.
No a co??? Tak bude o jednu hru s mašinkami méně. Nebude to první ani poslední hra, co skončí. Naopak RW je velikánská výjimka s tou předpotopní grafikou (dx9) , která přežila desetiletí.
Uživatelský avatar
kuboss
Příspěvky: 587
Registrován: čtv 24. led 2013 18:55:08

Re: Train Sim World

Příspěvek od kuboss »

nemá asi zmysel sa medzi vás miešať, tak ja len tak podotknem, že DTG sú z môjho pohľadu takí stavitelia hrubých stavieb. Vždy postavia hrubú stavbu, a potom miesto dokončenia radšej začnú stavať ďalšiu hrubú stavbu... a tak tu máme 10 domčekov bez okien, zateplenia, omietok... :mrgreen:
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Roman »

Ale tady přeci nejde o DTG. Problém je to, že ten pán nedokáže přijmout názor druhých. Můžu stokrát napsat, že mně se ta hra líbí a že nepotřebuju editor i když jsem býval v RW autorský aktivní. Osobně už jsem tady mnohokrát psal, že pokud se někomu něco nelíbí, nemá to kupovat. A pokud se cítí podveden, může se bránit jinak. Ale musí to adresovat DTG a ne brečet tady... A nebo brečet i tady, ale nezatahovat mě do toho 🤪
Highlander
Příspěvky: 96
Registrován: pát 13. bře 2015 17:22:10

Re: Train Sim World

Příspěvek od Highlander »

Roman píše: pon 15. čer 2020 15:51:56 Ale tady přeci nejde o DTG. Problém je to, že ten pán nedokáže přijmout názor druhých. Můžu stokrát napsat, že mně se ta hra líbí a že nepotřebuju editor i když jsem býval v RW autorský aktivní. Osobně už jsem tady mnohokrát psal, že pokud se někomu něco nelíbí, nemá to kupovat. A pokud se cítí podveden, může se bránit jinak. Ale musí to adresovat DTG a ne brečet tady... A nebo brečet i tady, ale nezatahovat mě do toho 🤪
A zase lžete :!:
Vždy a pouze šlo o DTG. Když si zpětně projdete všechny diskuze na téma TSW, tak zjistíte, že já pokaždé napsal objektivní kritiku, týkající se buďto přímo chování DTG a jejich obchodních praktik, anebo hry TSW jako takové. Názor platícího zákazníka, jenž mezi hráčskou komunitou a množinou zákazníků DTG není vůbec ojedinělý. Vy jste se však toho vždy chytil (jako chlapeček, kterému rozšlápli bábovičku), vztáhl to vše na sebe a začal s osobními útoky na mne. Zde, stejně jako i na jiném fóru. Račte se přesvědčit.
Již před dvěma lety jsem o TSW napsal, že tak jak to DTG praktikuje, to půjde časem jedině do p.....! A právě Vy jste nebyl schopen tento názor přijmout, byť jsem jej podkládal důkazy, srovnáním s obdobnými hrami od jiných společností, a rovněž i mnohaletou zkušeností s podobnými obchodními praktikami a'la DTG. Od té doby mě Vy máte za nepřítele, ačkoli jsem Vám jednou přímo výslovně psal, že to takto NENÍ, a že jako autora si Vás i vážím.
I mě je líto, že to s TSW takto dopadlo, nemám z toho vůbec radost, ovšem každý kdo již před 2 lety odložil růžové brýle, to musel vidět též... :(
Osobně jsem přesvědčen, že mezi "konzoláři" může mít TSW2 úspěch. Ovšem u PC-čkářů to bude spíš naprosto ojedinělé. VY budete nejspíš ta výjimka, která potvrdí ono pravidlo... :lol:
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Roman »

Highlander píše: stř 17. čer 2020 21:16:44 A zase lžete
DěkujI za hodnocení :lol:
Highlander píše: stř 17. čer 2020 21:16:44 Vždy a pouze šlo o DTG
No, v podstatě ano. Záleží na úhlu pohledu. Nevím, o jakém vývojáři by se mělo diskutovat, když jsou zde jen diskusní vlákna o hrách, které vytvořilo a produkuje DTG...
Akorát jsem netušil, že se nesmí nic od DTG pochválit , když se to Vám nelíbí. Správný je pouze ten Váš názor. Ostatní jsou nepřípustné. Dnes již vím, že povolena je pouze kritika DTG. Prozřel jsem :lol: .
Asi jsem nýmand a nenáročnej uživatel, když mi pro odreagování a zábavu stačí takový mrzký produkt od DTG jakým TSW je... Jak se takovej trouba a neználek jako já, mohl vůbec aktivně věnovat takové dokonalé hře, jako je RW/TS :roll: :roll: :roll:
Highlander píše: stř 17. čer 2020 21:16:44 a že jako autora si Vás i vážím.
To si nechte pro jiné... Ještě bych mohl být "nadutec" :lol: .
Tak myslím, že z mé strany to utnu a setkáme se zase až vyjde TSW2. Začneme na novo obehrávat stejnou písničku ;) .
Ono totiž v takovýchto anonymních internetových diskusích nikdo nikoho nepřesvědčí o své pravdě. Když pak lidi diskutují z očí do očí probíhá to absolutně jinak, že? ;)
Highlander
Příspěvky: 96
Registrován: pát 13. bře 2015 17:22:10

Re: Train Sim World

Příspěvek od Highlander »

Roman píše: stř 17. čer 2020 22:56:40
Highlander píše: stř 17. čer 2020 21:16:44 A zase lžete
DěkujI za hodnocení :lol:
Rádo se stalo :D
Roman píše: stř 17. čer 2020 22:56:40
Highlander píše: stř 17. čer 2020 21:16:44 Vždy a pouze šlo o DTG
No, v podstatě ano. Záleží na úhlu pohledu. Nevím, o jakém vývojáři by se mělo diskutovat, když jsou zde jen diskusní vlákna o hrách, které vytvořilo a produkuje DTG...
Akorát jsem netušil, že se nesmí nic od DTG pochválit , když se to Vám nelíbí. Správný je pouze ten Váš názor. Ostatní jsou nepřípustné. Dnes již vím, že povolena je pouze kritika DTG. Prozřel jsem :lol: .
Asi jsem nýmand a nenáročnej uživatel, když mi pro odreagování a zábavu stačí takový mrzký produkt od DTG jakým TSW je... Jak se takovej trouba a neználek jako já, mohl vůbec aktivně věnovat takové dokonalé hře, jako je RW/TS :roll: :roll: :roll:
Nenapsal bych to lépe, akorát že inverzně...
Co se týče TSW vs. RW/TS, tak víte jaký je v nich rozdíl?
Starý simulátor, byť má dnes již zastaralou grafiku (a pořád by na něm bylo co zlepšovat po stránce herní, a hlavně pak v oblasti editoru) je hra, která pobaví. Pobaví(la) mnohonásobně více uživatelů než TSW. Díky min. 20x většímu portfoliu nabídky DLC, a především proto, že má v sobě tvůrčí prvky. Nic z toho TSW nemá, a dnes je již jasné, že ani do budoucna mít nebude. Je určena pouze pro pasivní konzumenty. A ani ty nebude schopna uspokojit v takové míře, jako to dokázal TS20xx - díky monopolu na DLC (který si DTG tak pečlivě střeží). Ona ta "dokonalá" grafika (kterou DTG pouze převzalo od Epic Games v podobě UE4) není všelék. Ba ani dokonalejší simalace jízdy (i ten Simugraph si DTG muselo nechat na zakázku vyrobit jinde, asi nemají schopné programátory...) to nezachrání. Ta hra prostě nemá jiskru, duši (říkejte tomu jak chcete). Dokonale nasimulovaná nuda... (když pominu ty bugy ve hře) :twisted:
Roman píše: stř 17. čer 2020 22:56:40
Highlander píše: stř 17. čer 2020 21:16:44 a že jako autora si Vás i vážím.
To si nechte pro jiné... Ještě bych mohl být "nadutec" :lol: .
Tak myslím, že z mé strany to utnu a setkáme se zase až vyjde TSW2. Začneme na novo obehrávat stejnou písničku ;) .
Ono totiž v takovýchto anonymních internetových diskusích nikdo nikoho nepřesvědčí o své pravdě. Když pak lidi diskutují z očí do očí probíhá to absolutně jinak, že? ;)
Na TSW2 se pravděpodobně nesetkáme. Zatím mě nic nepřesvědčilo do ní investovat (co si upirátím, to nijak nekomentuji), a pochybuji, že by DTG (díky své hamižnosti) poskytla majitelům licence k TSW1 tento upgrade zdarma, či za nějaký symbolický poplatek... :(
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 555
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Michal »

Nechci vstupovat do vaší plodné debaty, ale toto není tak úplně pravda:
Highlander píše: čtv 18. čer 2020 13:12:14 ... díky monopolu na DLC (který si DTG tak pečlivě střeží).
Pokud chce kdokoliv vyvíjet DLC pro TSW, a bude to platit i pro TSW2, tak má kontaktovat partnerský program DTG. Nejsem si jistý, zda to bylo napsáno ve FAQ pro TSW2, ale určitě to opakovaně zaznělo v jejich streamech. Takové vývojáře třetích stran by uvítali. A tito partneři budou mít přístup k potřebným nástrojům. Jenže to určitě bude znamenat mít podepsanou nějakou smlouvu a hlavně mít všechno licenčně ošetřené. Což v tuto chvíli u nás asi nikdo nemá. Myslím třeba smlouvu s ČD, že je možné jejich vozidla zpracovat do komerčního simulátoru.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Roman »

Michale, zítra zkusím dohledat, ale někde jsem četl, že licenční podmínky řeší jejich právní oddělení.
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 555
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Michal »

Romane, to ani nebude nutné. Je víc než pravděpodobné, že to budou řešit jejich právníci. Ale teď mě tak napadá, on vlastně jeden náš vagon do TSW oficiálně existuje. Tak jak to mají ošetřené. :D
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Roman »

Highlander píše: čtv 18. čer 2020 13:12:14 (i ten Simugraph si DTG muselo nechat na zakázku vyrobit jinde, asi nemají schopné programátory...)
Nesmíte jen slepě věřit všemu, co si tu s Michalem píšeme :mrgreen: . Simugraph naprogramoval Ben Laws, jenž je v DTG snad od počátku, pochopitelně s týmem. ;)
Highlander píše: čtv 18. čer 2020 13:12:14 Ona ta "dokonalá" grafika (kterou DTG pouze převzalo od Epic Games v podobě UE4) není všelék.
Oni nic nepřebrali. Jen platí za to, že TSW běží na UE4 tak, jako stovky jiných her.
A když už jsme u toho, tak engine RW je vlastně původní MSTS2 od Microsoftu. Kuju to pro ně vyvíjelo a po zrušení projektu MSTS se transformovali na railsimulator.com a hru vydali pod tímto názvem. Proto byla vlastně tenkrát strašným zklamáním, ještě větším než TSW, jelikož nebyla vlastně dokončena.
Uživatelský avatar
Michal
Administrátor
Příspěvky: 555
Registrován: pát 06. čer 2008 8:44:42
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Michal »

Roman píše: pát 19. čer 2020 9:54:02 Nesmíte jen slepě věřit všemu, co si tu s Michalem píšeme :mrgreen: .
Přesně tak. :mrgreen: Někdy to spadá do kategorie konspiračních teorií. :twisted: Ale hezky se s tím pracuje... :lol:
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Roman »

https://forums.dovetailgames.com/thread ... ost-143685


Docela zajímavý příspěvek. Ale samozřejmě, kdo má svojí pravdu o hamižnosti DTG, ten to ani nepochopí 🤪.

Sakra, zase jsem pozitivní a kopu za DTG :oops:
Highlander
Příspěvky: 96
Registrován: pát 13. bře 2015 17:22:10

Re: Train Sim World

Příspěvek od Highlander »

Můžete tu diskuzi rozmělňovat jak chcete, na podstatě věci to nic nemění:
TSW2 pro platformu PC bude jasný propadák. Z výše uvedených důvodů. Kdo chce i nadále podporovat takovýhle beznadějný projekt, nechť tak klidně činí. Jeho věc, jeho peníze. Já jen otevřeně avizuji, že to dělat nebudu. Už jen proto, že u DTG vůbec není jisté, zda se celá story nebude za 2 roky opakovat... (TSW3)
Dál už bychom se v tuto chvíli točili neustále v kruhu.
Bylo by ale užitečné, kdyby se místní fanatici rozhlédli trochu dále kolem sebe, jak to v případě jiných simulátorů či her s dopravní tematikou (i třeba neželezničních) vedou jinde. Zejména pak v přístupu k zákazníkům a v cenové politice.
Jako příklad bych mohl uvést známý Euro-truck simulator (kamiony) od brněnských SCS software.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Roman »

Highlander píše: pát 19. čer 2020 14:44:43 Bylo by ale užitečné, kdyby se místní fanatici rozhlédli trochu dále kolem sebe
Ach jo... Svého času mě bralo Dragon Age. Měl jsem to koupené (za podstatně více než 30 euro) a jelikož mě to opravdu bavilo, dokoupil jsem si i nějaké DLC. A teď si představte, co se stalo. Ty syčáci od BioWare si usmysleli, že vydají Dragon Age 2. No a to si představte, že po zakoupení jsem zjistil, že mi nefunguje v nové hře žádné DLC z DA1. A to ještě netušíte, co byl vrchol. Normálně nám BioWare drze prodalo některé postavy z původní hry znovu (pro naše potřeby to přirovnáme k lokomotivě) :evil: :evil: :evil: .Loupežníci :lol: .
Oni sice psali, že se jedná o NOVOU HRU, tak jako to inzeruje DTG, ale je to přeci nemorální :mrgreen: .
Highlander píše: pát 19. čer 2020 14:44:43 Jako příklad bych mohl uvést známý Euro-truck simulator (kamiony) od brněnských SCS software.
Se sídlem na Praze 4 :o .
Ale teď nejprve předesílám, že níže psané není kritika ETS ani SCS. Samozřejmě tu hru mám rád a nabízí mi odreagování (i když v podstatně menším čase) než TSW.
Tak začneme. DTG je dost často kritizováno, že její hry mají v názvu slovo "simulátor". Jak je tedy možné, že to nikomu nevadí u ETS2, když je komplet vše ve zmenšeném měřítku (1:10?) . To bych chtěl vidět ty reakce, když by nám DTG naservírovalo addony ve stejném měřítku, se stanicemi jedna jako druhá (oni ta místa nakládky nejsou moc rozmanitá), lišící se pouze jemnými nuancemi v uspořádání kolejiště.
Grafika: Krajina je tak na úrovni původního Rail simulátoru. Hojně vyžívané objekty s texturou objektu otáčejícími se za kamerou, to je už mnoho let překonáno.
Ano, tahače jsou parádní, ale nic, co by o třídu převyšovalo modely lokomotiv v TSW. Naopak návěsy jsou slabší, a to díky nepříliš kvalitním (malým?) texturám.
Bohužel mi tak nějak chybí nějaká interakce s ovládacími prvky pomocí myši. Pokud nemáte nějaký sofistikovaný ovládací panel (ale jen obyčejný volant), jste nuceni používat nepřeberné množství klávesových zkratek. A nějaký pohyb v otevřeném světě, myslím z první osoby, to ani náhodou.
Co mají pěkné, je sky box. Ale ve 4K je zase vidět nedostatečně kvalitní textura a mraky jsou pixelovaté.
Ovšem co mají parádní, to je déšť a hlavně animace vody při použití stěračů.
A teď si představte, že jsem si musel koupit i blbé vlaječky na přední sklo :lol: . A nebyly levné, tuším 2.99 euro. :roll:
A ty DLC mapy také nejsou levné, když porovnám, kolik (a v jaké kvalitě) obsahují originální modely objektů dle skutečné předlohy s DLC RW/TSW.
Jo a aktualizaci zvuků (reverb, vylepšené zvuky AI) obdržel ETS2 teprve před pár měsíci.
Samostatnou kapitolou je ukládání hry. Po načtení stojíte na prázdné silnici s vypnutým motorem. Krásně se tak dá "vymotat" z nějaké zapeklité situace. U TSW je haló, když se musí člověk zvednout ze sedačky aby resetoval sifu :mrgreen:
Shrnuto, sečteno - ETS2 ´je tak na úrovni RW. Ovšem základní rozdíl je v hráčích . Ti od ETS si to umí užít. I když mapa není vůbec reálná. Ti od železnice nikoli, ačkoli je to stokrát blíže předloze než u ETS2.

A teď si představte, že jsem měl kdysi i původní ETS. No a dvojku jsem si taky musel koupit. Jsem to trumpeta :lol:

A už dost :lol:
Michale, ukliď to prosím někam do propadliště dějin. Děkuji.
kiski
Příspěvky: 912
Registrován: pon 12. srp 2013 22:30:35

Re: Train Sim World

Příspěvek od kiski »

OT:

Ja len tak na okraj - Bioware vydalo len jednu dobrú sériu hier a Dragon Age to rozhodne nebolo :lol: bežali na prehistorickom engine Infinity, ale zabaviť zanietencov dokázali na mesiace, nie dni, také boli veľké a rozsiahle... Svojho času som do jednej z nich vyrobil aj free addon, taký som bol maniak... Pochopiteľne, mám všetky verzie vrátane Enhanced Edition :D ;) Predpokladám, že sa vie, o ktorej sérií píšem...

Odvtedy už Bioware nikdy svoj tieň neprekročilo.

Aby som ale nevyzeral zas nejak blbo a nebol za rýpala, tak samozrejme proti gustu žiadny dišputát, každý nech si velebí a hrá čo sa mu páči. Len prezentujem svoj názor ako páni vyššie.
Braňo
Highlander
Příspěvky: 96
Registrován: pát 13. bře 2015 17:22:10

Re: Train Sim World

Příspěvek od Highlander »

Roman píše: pát 19. čer 2020 19:04:47
Highlander píše: pát 19. čer 2020 14:44:43 Jako příklad bych mohl uvést známý Euro-truck simulator (kamiony) od brněnských SCS software.
Se sídlem na Praze 4 :o .
Ale teď nejprve předesílám, že níže psané není kritika ETS ani SCS. Samozřejmě tu hru mám rád a nabízí mi odreagování (i když v podstatně menším čase) než TSW.
Tak začneme. DTG je dost často kritizováno, že její hry mají v názvu slovo "simulátor". Jak je tedy možné, že to nikomu nevadí u ETS2, když je komplet vše ve zmenšeném měřítku (1:10?) . To bych chtěl vidět ty reakce, když by nám DTG naservírovalo addony ve stejném měřítku, se stanicemi jedna jako druhá (oni ta místa nakládky nejsou moc rozmanitá), lišící se pouze jemnými nuancemi v uspořádání kolejiště.
Grafika: Krajina je tak na úrovni původního Rail simulátoru. Hojně vyžívané objekty s texturou objektu otáčejícími se za kamerou, to je už mnoho let překonáno.
Ano, tahače jsou parádní, ale nic, co by o třídu převyšovalo modely lokomotiv v TSW. Naopak návěsy jsou slabší, a to díky nepříliš kvalitním (malým?) texturám.
Bohužel mi tak nějak chybí nějaká interakce s ovládacími prvky pomocí myši. Pokud nemáte nějaký sofistikovaný ovládací panel (ale jen obyčejný volant), jste nuceni používat nepřeberné množství klávesových zkratek. A nějaký pohyb v otevřeném světě, myslím z první osoby, to ani náhodou.
Co mají pěkné, je sky box. Ale ve 4K je zase vidět nedostatečně kvalitní textura a mraky jsou pixelovaté.
Ovšem co mají parádní, to je déšť a hlavně animace vody při použití stěračů.
A teď si představte, že jsem si musel koupit i blbé vlaječky na přední sklo :lol: . A nebyly levné, tuším 2.99 euro. :roll:
A ty DLC mapy také nejsou levné, když porovnám, kolik (a v jaké kvalitě) obsahují originální modely objektů dle skutečné předlohy s DLC RW/TSW.
Jo a aktualizaci zvuků (reverb, vylepšené zvuky AI) obdržel ETS2 teprve před pár měsíci.
Samostatnou kapitolou je ukládání hry. Po načtení stojíte na prázdné silnici s vypnutým motorem. Krásně se tak dá "vymotat" z nějaké zapeklité situace. U TSW je haló, když se musí člověk zvednout ze sedačky aby resetoval sifu :mrgreen:
Shrnuto, sečteno - ETS2 ´je tak na úrovni RW. Ovšem základní rozdíl je v hráčích . Ti od ETS si to umí užít. I když mapa není vůbec reálná. Ti od železnice nikoli, ačkoli je to stokrát blíže předloze než u ETS2.

A teď si představte, že jsem měl kdysi i původní ETS. No a dvojku jsem si taky musel koupit. Jsem to trumpeta :lol:
Nebudu se vyjadřovat k Dragon Age, neb tu hru neznám. ETS2 sice nehraji (od točení volantem už mě bolí ruce), znám ale osobu blízkou, která ji hraje prakticky denně a už velmi dlouho. Takže předávám slovo:
...
ETS2 je sice ve zmenšeném měřítku, to je ale z důvodu rozměrů herní mapy (po které se hráč až na výjimky - tedy Eurotunel a trajekty, přesouvá bez načítání). Rozměry mapy jsou tedy i po zmenšení řádově úplně jinde, než u map v TSW (max. 70km). Co se týká míst pro nakládku a vykládku v ETS2, tak ta jsou velmi rozmanitá a nalézt dvě podobné (tedy založené na jednom modelu, ale následně upravené) je "práce" na mnoho hodin.
Grafika: Krajina v ETS2 je při nastavení maximálních detailů plně na úrovni TSW. Mapa obsahuje velké množství 3D vegetace. Tahače jak říkáte jsou parádní, tedy zhruba na stejné úrovni, jako lokomotivy v TSW (s tím rozdílem, že tahače v ETS 2 lze upravovat, přebarvovat a dovybavovat kosmetickými i technickými doplňky, a to z venku, i zevnitř). Interakce pomocí myši mi za těch několik set (cca 800, počítáme-li i dobu strávenou ve warezu) hodin a téměř osmi let strávených ve hře nikdy nechyběla. Řidič má málokdy čas hrabat se myší někde po kabině, nepočítám navíc fakt, že kabina lokomotivy je výrazně prostornější než u tahače, kde bych měl problém během řízení jednotlivé ovládací prvky myší trefit. Klávesové zkratky tedy považuji za plně vyhovující způsob ovládání vozidla (ne, fakt se mi nechce za jízdy v provozu někde "lovit" myší páčku blinkrů, či světel).
Ani pohyb y první osoby mi nikdy nechyběl. Tvůrci se však rozhodli ho do ETS2 přidat (zatím jen v garáži, ale v budoucnu i jinde).
Hru hraji ve Full-HD, takže 4K režim neposoudím.
DLC s vlaječkami na přední sklo si samozřejmě nemusíte kupovat (žádný jiný mod či DLC jeho přítomnost nevyžaduje), navíc jeho cena je jen symbolické necelé jedno euro.
DLC nejsou levné, jenže obsahují výrazně více věcí (samotné silnice, ale třeba i nových modelů AI provozu) než DLC v TSW. Navíc, jak dlouho trvá projetí jednoho DLC v TSW v porovnání s ETS2? V TSW mám trať projetou za 2 hodiny, v ETS 2 nemám ani po 20 hodinách prozkoumané všechny cesty, co DLC přidalo. Navíc některé modifikované mapy (například Promods, či Rusmap) jsou kvalitativně na úrovni zbytku hry. Kde jsou oproti tomu modifikované mapy v TSW?
Co se týká zvuků v ETS 2, tak s těmi je to jak s fyzikou kabiny v TSW - taky přibyla teprve nedávno.
Ukládání hry v ETS 2 je dle mého správné. Kdyby hra po načtení "vyplivla" hráče do provozu na klikaté silnici v rychlosti okolo 90km/h, tak by asi rovnou mohl začít načítat znovu.
Sečteno a podtrženo, ETS2 je plně na úrovni TSW. Navíc je neustále ve vývoji a každoročně přináší hráčům nové herní mechaniky v rámci patchů zcela zdarma. V rámci patchů navíc hra dostává nejen herní mechaniky, ale i nový obsah (například nový licencovaný tahač pro všechny opět zdarma).
A teď si představte, že ETS1 byl jen pilotní projekt. Při koupení ETS2 hráči získali mnohem více nových funkcí, než měli před tím. Navíc přibyla nová grafika, licencované tahače (ETS1 mělo ještě pouhé napodobeniny značek, například Majestic na místo Mercedes Benz), tuning tahačů, možnost založení firmy vlastněné hráčem, nové návěsy i úplně nový design herního světa. Navíc v rámci možností modifikace hry přibyl do hry i multiplayer.
Když už jsme u toho, co hra umožňuje, tak ETS2 umožňuje: modifikaci fyziky pohybu vozidel, přidání nových vozidel, přidáních nových map, úpravu shaderů a herních efektů (například deště), úpravu skyboxu (pokud se vám ten starý zdá ve 4K nedostatečný, můžete sám provést nápravu. Mně však ten původní stačí), úpravu AI provozu, úpravu herní ekonomiky, i přidání celého multiplayeru.
Co umožňuje TSW 1? Nic. Co "má" (tedy je to oznámeno oficiálními tvůrci hry, což je dost nespolehlivý zdroj) umožňovat TSW2? Výběr z přednastavených skinů lokomotiv a vytvoření quick drive scénáře. Vylepšená fyzika u TSW2 by snad měla být samozřejmostí. U ETS2 si ji můžete stáhnout v rámci modifikace ve Steam workshopu. Kde je nějaký Steam workshop u TSW?
...
Já k tomu jen dodávám, že fandové virtuální železnice mohou svým protějškům za volanty kamionů jen a jen závidět... :(
Jack.Grave
Příspěvky: 116
Registrován: úte 02. bře 2010 4:51:40
Bydliště: Praha

Re: Train Sim World

Příspěvek od Jack.Grave »

Jenom přileju trochu oleje do ohně:
(cituji) For the avoidance of doubt: there will not be a publicly released editor for Train Sim World (any edition).

Independent developers who wish to get involved in making add-ons for the game can do so via the Partner Program, which is currently being overhauled (and rarely replies to anyone - I'm chasing it, will update when I have more information.)

For those who see having a universal, full creation suite of modding tools and an editor available as essential: this is not the game that will offer that. Disappointment is inevitable, but no amount of posting will move this position, there are simply too many factors, technical, commercial and legal, involved in making it happen. No, I won't unpick those factors because it will change absolutely nothing. (konec citace...)
DTGProtagonist Comunity Manager zdroj: https://forums.dovetailgames.com/thread ... ost-143686

Žádný editor nebude pokud se neupíšete do DTG Partner Programe. Z jednoho prostého důvodu DTG si pronajalo za nemalý peníz engine od Epic Games a uzavřené licenční podmínky jim neumožnují nezávislý přístup třetích stran. Tak to dopadá pokud se hra vyvýjí na engine 3. strany. Má TSWx svoje místo na trhu? Ale ovšem že, ale obávám se že to dlouho nevydrží.
Jack
"Grau, teurer Freund, ist alle Theorie" J.W Goethe
Highlander
Příspěvky: 96
Registrován: pát 13. bře 2015 17:22:10

Re: Train Sim World

Příspěvek od Highlander »

Jack.Grave píše: ned 21. čer 2020 16:16:37 Jenom přileju trochu oleje do ohně:
...Žádný editor nebude pokud se neupíšete do DTG Partner Programe. Z jednoho prostého důvodu DTG si pronajalo za nemalý peníz engine od Epic Games a uzavřené licenční podmínky jim neumožnují nezávislý přístup třetích stran. Tak to dopadá pokud se hra vyvýjí na engine 3. strany. Má TSWx svoje místo na trhu? Ale ovšem že, ale obávám se že to dlouho nevydrží.
Jack
Co se týká Unreal enginu (tedy enginu od 3. strany), tak ten samozřejmě umožňuje amatérskou modifikaci. Koukněte se třeba na simulátor jménem "Automation" (simulace výroby a optimalizace automobilů). Nejen že je hra v podstatě jeden velký editor, ale zároveň podporuje i modifikace v rámci Steam workshopu (opět všemožné typy modifikací, od nových karoserií, přes doplňky, až po shadery a nasvícení). Navíc má hra zabudovaný modul na transport vozidel vytvořených ve hře (a tedy v Unreal engine) do hry BeamNG.drive, která běží na jiném enginu (Torque engine).
A funguje to. Jinými slovy, když se chce, všechno jde. Ale když se nechce, je to horší než když se nemůže. DTG by takové možnosti smetli ze stolu a odpověděli by sto padesáti odstavci, které by šly jinak shrnout jako "s**eme na vás".
Shrnuto a podtrženo - nejen že lze vytvořit editor pro vytváření nového obsahu v Unreal engine přímo v dané hře, ale zároveň je i možné do pro Unreal engine vytvářet externí součásti a importovat je například přes Steam workshop.

Mimochodem, ETS2 běží na enginu co si SCS Software vytvořili přímo pro tu hru.
Uživatelský avatar
Roman
Příspěvky: 2207
Registrován: stř 01. črc 2009 12:19:03
Kontaktovat uživatele:

Re: Train Sim World

Příspěvek od Roman »

Highlander píše: ned 21. čer 2020 15:02:50 ETS2 je sice ve zmenšeném měřítku, to je ale z důvodu rozměrů herní mapy (po které se hráč až na výjimky - tedy Eurotunel a trajekty, přesouvá bez načítání). Rozměry mapy jsou tedy i po zmenšení řádově úplně jinde
Nevšiml jsem si nějaké načítací obrazovky uprostřed jízdy v jakémkoli vlakovém simulátoru (ani v RW na mnoho set kilometrů velké mapě) . Tedy dosti chabý argument, nehledě k tomu, že se z mapy stává fikce. Ne, opravdu to není reálná mapa.
Highlander píše: ned 21. čer 2020 15:02:50 Co se týká míst pro nakládku a vykládku v ETS2, tak ta jsou velmi rozmanitá a nalézt dvě podobné (tedy založené na jednom modelu, ale následně upravené) je "práce" na mnoho hodin.
Pila, kamenolom, velký sklad, menší skladiště (nakládka "za rohem"), nakládky v nějakém dvoře a chemička (nebo co to je)? možná ještě něco, ale to si z hlavy hned nevzpomenu.
Garáže a servisy jsou také úplně stejné. Jen u benzínek je jakási variabilita.
Highlander píše: ned 21. čer 2020 15:02:50 DLC s vlaječkami na přední sklo si samozřejmě nemusíte kupovat (žádný jiný mod či DLC jeho přítomnost nevyžaduje), navíc jeho cena je jen symbolické necelé jedno euro.
Lež jako věž. Platil jsem to dokonce 4 eura.
https://store.steampowered.com/app/3884 ... cessories/
Highlander píše: ned 21. čer 2020 15:02:50 Grafika: Krajina v ETS2 je při nastavení maximálních detailů plně na úrovni TSW. Mapa obsahuje velké množství 3D vegetace.
Tak samozřejmě, že jsou všechny objekty 3D. Ani jsem nenapsal opak. Kdyby ano, byl by ETS2 plošinovka :lol: :lol: :lol: .
Vůbec nechápete, co mám na mysli. Existuje něco jako "Camera facing" a u ETS2 je to sakra vidět ;) . Vždyť ten jejich engine je z roku 2012.
Evidentně jste zase někde tady vyčetl něco jako 2D kolejivo nebo 3D kolejivo. To je ovšem zjednodušeně přeneseno. Vše je 3D.
2D kolejivo je myšleno to, co má pražce pouze na textuře a 3D je má modelované .
Highlander píše: ned 21. čer 2020 15:02:50 Interakce pomocí myši mi za těch několik set (cca 800, počítáme-li i dobu strávenou ve warezu) hodin a téměř osmi let strávených ve hře nikdy nechyběla
Mně to chybí (tak jako někomu editor u TSW). Je úplně jedno, jestli mám lovit klávesovou zkratku na klávesnici či klikat myší. Ruka z volantu musí tak jako tak :lol: . Zbytek je o šikovnosti ;).


Opět předesílám, že nic není mířeno proti SCS (jak píši výše, práce všech vývojářů si vážím a platím jim za to), ani proti ETS2.
Highlander píše: ned 21. čer 2020 15:02:50 Kde je nějaký Steam workshop u TSW?
Ano, není. Ale i to, co je dostupné na Workshopu RW je v drtivé většině nepoužitelné. Pořád musí člověk něco stahovat či dokupovat aby spustil jeden scénář.
A to samé platí pro free addony komunity. Aby jste spustil jednu trať, musíte po stahovat prakticky všechny dostupné free objekty + spoustu komerčních addonů. To nejsem ochoten akceptovat. Zaflákat si disky několika GB dat jen kvůli pár skladům kilometr od kolejí. To opravdu nee.

Nehledě k tomu, že to má vliv na hratelnost a optimalizaci. Když jsem byl ještě aktivní a snažil jsem se na to poukázat, byl jsem nařčen , že lžu a není to pravda. To samé platilo pro optimalizaci adresářů assets a další. Vždy jsem byl ten debil co si vymýšlí a každému do toho kecá. Vždyť to přeci "funguje" i tak.

Bohužel, komunita okolo ETS2 je daleko kvalitnější a kreativnější než ta okolo mašinek (čest výjimkám, hlavně autorům vozidel). Tady se hned každý, kdo nafláká pár cizích objektů do vygenerovaného terénu v editoru považuje za stavitele...
Jack.Grave píše: ned 21. čer 2020 16:16:37 Má TSWx svoje místo na trhu? Ale ovšem že, ale obávám se že to dlouho nevydrží.
Jenže hardcore hráčů vlakových simulátorů je malé procento a těch co požadují editor ještě méně.
Naopak hráčů, jenž se jen baví jízdou bez nějaké tvorby je drtivá většina. U TSW je jediný a i pro mě zásadní problém. Nelze libovolně využívat vlaky a jsou většinou vázány na konkrétní trať. Ano, to mi opravdu vadí :roll:
Jack.Grave píše: ned 21. čer 2020 16:16:37 Žádný editor nebude pokud se neupíšete do DTG Partner Programe
To není pravda. Editor dostupný je, a zdarma. Podíváte-li se na Mattovo video z editoru scénáře TWS, neuvidíte nic jiného, než Event graph UE. A ten je normálně k mání. Akorát tu možnost náhledu 3D trasy nikdy mít nebudete (ani pokud by náhodou DTG pluginy pro editor uvolnilo) .
Nic jiného než editor UE stejně nedostanete (tedy pokud bude plnohodnotný editor, třeba v partnerském programu). Jinou variantou jsou osekané in-game editory a ty budou v TSW2.
Jak myslíte, že dělá Pampaliny své módy? Akorát tomu prostě věnuje čas a hledá správné formáty pro export v editoru UE. Nemá dokumentaci , pluginy a přesto to dokázal. To znamená, že to jde a může to zkusit každý. A zdrojové soubory objektů a tratí DTG stejně nikdy neuvolní. I kdyby byly k mání pluginy (což nevyloučily, ale spíš ne), stejně i bude muset autor tratě vytvořit vše od nuly včetně objektů.
To samé platí pro skiny pro TSW. Jsou k mání a jde to pomocí editoru UE. Osobně jsem si taky nějaké drobnosti upravil.
Odpovědět