CZ Trať 010:Praha-Česká Třebová (Mube)
Re: Trať Praha-Česká Třebová
Trat som vyskusal, chyby tu uz asi boli povedane, tie mi az tak nevadia. Zaraza ma vsak jedna vec, vsetky kolaje, naspy, TV je pri jazde roztrasene. Coz o to, samosebou, o grafike RW3 vieme svoje, ovsem, aspon u mna, je to oproti napriklad Hagen to Siegen trati roztrasne trojnasobne. Skusal som vsetko mozne, no bez vysledku. Ma ktosi podobnu skusenost? Pride mi to, akoby objekty nemali mipmaps-grafika sa stale snazi texturu ostrit aj do dialky. Cosi podobne vznika aj u trainzu, ked ma objekt zapisane v texture Hint Dynamic, coz je defakto vypnutie mipov.
Re: Trať Praha-Česká Třebová
Tak chlapi, toto je hodně špatné....
http://youtu.be/Roxj2C1aoVE
A Vlasto,nezlob se, jako autor objektů u kterých lze tento jev pozorovat by jsi se měl k tomu postavit jako chlap a v co možná nejkratší době provést update těcho objektů.
Hlavně to prosím neber jako osočování. Není to až tak Tvá vina, tvořil Jsi pro RW2 ne pro TS 2012.
Ta trať vypadá velmi dobře, ale to co mi dělájí některé Tvoje objekty je hrůza.
Já ještě zkusím s využitím Tvé struktury adresářů exportnout moje kolejivo čímž se v trati vymění a dám vědět jak to dopadlo....
Pak se Ti rád i omluvím.
http://youtu.be/Roxj2C1aoVE
A Vlasto,nezlob se, jako autor objektů u kterých lze tento jev pozorovat by jsi se měl k tomu postavit jako chlap a v co možná nejkratší době provést update těcho objektů.
Hlavně to prosím neber jako osočování. Není to až tak Tvá vina, tvořil Jsi pro RW2 ne pro TS 2012.
Ta trať vypadá velmi dobře, ale to co mi dělájí některé Tvoje objekty je hrůza.
Já ještě zkusím s využitím Tvé struktury adresářů exportnout moje kolejivo čímž se v trati vymění a dám vědět jak to dopadlo....
Pak se Ti rád i omluvím.
Re: Trať Praha-Česká Třebová
to video jsem nepochopil
Re: Trať Praha-Česká Třebová
No jako v pořádku,už jsem několikrát psal že oprávněnou kritiku beru,nicméně je třeba si uvědomit že od doby co vyšel TS tak jsem nic neudělal a plně se věnoval předělávce návěstidel ty jsem dokončil před silvestrem ono upravit něco přes 875 modelů taky není žádná sranda to jen na okraj.A Vlasto,nezlob se, jako autor objektů u kterých lze tento jev pozorovat by jsi se měl k tomu postavit jako chlap a v co možná nejkratší době provést update těcho objektů. Hlavně to prosím neber jako osočování. Není to až tak Tvá vina, tvořil Jsi pro RW2 ne pro TS 2012.
Poslední co jsem dělal tak na popud Josefa a to ty násypy ty jsem zkušebně udělal pro jednu kolej a už se chovají korektně i TS 2012,přesně ten samý jev co měli ty násypy se ted děje těm kolejím (kolejnicím) problém je zase že prostě jedna půlka je světlá a druhá tmavá tak jako ty násypy, plánuji ty kolejnice přepracovat tak aby to bylo shodné stím co ted mají ty násypy a nasvěcovali se dle slunce,takže toto mám v nejbližším plánu.
Měl jsi na mysli ty hlavy kolejnic na tom videu?
-
- Moderátor a modelář
- Příspěvky: 806
- Registrován: sob 28. bře 2009 13:37:36
- Bydliště: Proboštov / Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trať Praha-Česká Třebová
Chce to dát nejvyšší rozlišení ( 720 ) a na celou obrazovku. Je tam vidět jev, který popisuje Hekl. Vše se podivně třese. Nebo skoro vše.
Re: Trať Praha-Česká Třebová
jj uz jsem si vsiml
Re: Trať Praha-Česká Třebová
Co se výhybek v UnO a Chocni týká, tak chyba není na mojí straně, protože mám oboje v pořádku.
Opravil jsem link u vjezdu do UnO a výstrahu v Chocni.Ještě se podívám na rychlosti.
Co se .rwp souboru týká, tak jeho celková velikost bude 3,6GB mínus velikost Vlastikových lokomotiv a vozů, takže cca 3,5 GB. Pokud je zájem, můžu to uploadnout, ale až zítra.
Co se odkazů týká, tak jsem teď zjistil, nedá se spolehnout ani na routeproperties.xml.
Jsou tam zapsané všechny povolené objekty, ikdyž část z nich není v trati použitá Například vozy od Pikka, některé zahraniční lokomotivy.Prostě se tam zapíše cokoliv co kdy bylo do trati vložené,ať je to tam teď nebo není.
Opravil jsem link u vjezdu do UnO a výstrahu v Chocni.Ještě se podívám na rychlosti.
Co se .rwp souboru týká, tak jeho celková velikost bude 3,6GB mínus velikost Vlastikových lokomotiv a vozů, takže cca 3,5 GB. Pokud je zájem, můžu to uploadnout, ale až zítra.
Co se odkazů týká, tak jsem teď zjistil, nedá se spolehnout ani na routeproperties.xml.
Jsou tam zapsané všechny povolené objekty, ikdyž část z nich není v trati použitá Například vozy od Pikka, některé zahraniční lokomotivy.Prostě se tam zapíše cokoliv co kdy bylo do trati vložené,ať je to tam teď nebo není.
Re: Trať Praha-Česká Třebová
Tak se mi konečně povedlo trefit nějakou kolej ( Vlasta má fantastické množství variant ) , která se přepíše v trati.
Problém je jednoznačně v použitém shaderu a jeho nastavení, Vlastovi koleje jsou totiž za určitých podmínek transtaparentní a filtrují pozadí.
Na tomto screenu je to krásně vidět. Značka počátku databáze loft objektu ( asi násep ) a skrz most prosvítající rozdělení databáze silnice ( trojúhelník ) a hodně prapodivné stínování.
Vlasto , když budeš mít zájem a pošleš mi na e-mail jeden zdroják, mrknu na to a dám vědět co stím. Víc když tak v SZ.
Problém je jednoznačně v použitém shaderu a jeho nastavení, Vlastovi koleje jsou totiž za určitých podmínek transtaparentní a filtrují pozadí.
Na tomto screenu je to krásně vidět. Značka počátku databáze loft objektu ( asi násep ) a skrz most prosvítající rozdělení databáze silnice ( trojúhelník ) a hodně prapodivné stínování.
Vlasto , když budeš mít zájem a pošleš mi na e-mail jeden zdroják, mrknu na to a dám vědět co stím. Víc když tak v SZ.
Re: Trať Praha-Česká Třebová
Tak jsem dnes testoval a došel k tomuto závěru,
abych pravdu řekl tak ten jev co zde prezentuje Roman na videu tak jsem nemohl vidět a ani se tak nekonalo,nebot mám nastaveno vše na max,a to i hlavní posuvník v prvém okně.
Tento jev se mi objevil když jsem dal posuvník na minimum což možná měl Roman napsat a nebo ostatní s jakým nastavením se co děje.
Ohledně problikávajících objektů (stožárů,rychlostníků,a všelijakých značek) tak to je zapříčiněno tím že TS jako takové už nepodporuje zjednodušený model stínu a všechny tyto modely ho mají zaimplementován ,to dělá neplechu stím problikáváním při jízdě,při pohledu vždy problikne černý obrazec (model stínu),po odstranění všech stínů by toto mělo být v pořádku.
Ohledně toho testování kolejí,tak zde jsi měl použít nějáké 3D kolejivo,pokud 3D kolejivo nahradíš 2d kolejivem tak výsledek je jiný,v současné době díky všelijakým zmatkům tak jediné co vím tak mají 3D kolejivo italové,stímto tedy počkám na to jak dopadne aktualizace TS,a podle toho budu jednat.
Dále jsem objevil další chybu a to při odjezdu z DT směr OU po správné skočí za poslední výhybkou asi cca 100m rychlost 40km/h.
abych pravdu řekl tak ten jev co zde prezentuje Roman na videu tak jsem nemohl vidět a ani se tak nekonalo,nebot mám nastaveno vše na max,a to i hlavní posuvník v prvém okně.
Tento jev se mi objevil když jsem dal posuvník na minimum což možná měl Roman napsat a nebo ostatní s jakým nastavením se co děje.
Ohledně problikávajících objektů (stožárů,rychlostníků,a všelijakých značek) tak to je zapříčiněno tím že TS jako takové už nepodporuje zjednodušený model stínu a všechny tyto modely ho mají zaimplementován ,to dělá neplechu stím problikáváním při jízdě,při pohledu vždy problikne černý obrazec (model stínu),po odstranění všech stínů by toto mělo být v pořádku.
Ohledně toho testování kolejí,tak zde jsi měl použít nějáké 3D kolejivo,pokud 3D kolejivo nahradíš 2d kolejivem tak výsledek je jiný,v současné době díky všelijakým zmatkům tak jediné co vím tak mají 3D kolejivo italové,stímto tedy počkám na to jak dopadne aktualizace TS,a podle toho budu jednat.
Dále jsem objevil další chybu a to při odjezdu z DT směr OU po správné skočí za poslední výhybkou asi cca 100m rychlost 40km/h.
Re: Trať Praha-Česká Třebová
Nečekal jsem takovou reakci ohledně prosby za ty objekty jako celek ,tak dneska udělám ty násypy co jsou v trati a zítra nahraji vše co jsem psal na net.
Verze násypů pro 1 kolej mám hotovou,takže ještě ty co se vyskytují aby to trochu vypadalo.
Jak psal Michal rozdělím vozidla zvlášt ty mají cca 140mb v zapakovaném stavu.
Verze násypů pro 1 kolej mám hotovou,takže ještě ty co se vyskytují aby to trochu vypadalo.
Jak psal Michal rozdělím vozidla zvlášt ty mají cca 140mb v zapakovaném stavu.
Re: Trať Praha-Česká Třebová
To je možné, že je to nastavením, i když Hekl psal, že zkoušel různé nastavení a tento jev pozoroval.. ...Vlastik píše:Tak jsem dnes testoval a došel k tomuto závěru,
abych pravdu řekl tak ten jev co zde prezentuje Roman na videu tak jsem nemohl vidět a ani se tak nekonalo,nebot mám nastaveno vše na max,a to i hlavní posuvník v prvém okně.
Tento jev se mi objevil když jsem dal posuvník na minimum což možná měl Roman napsat a nebo ostatní s jakým nastavením se co děje.....
V tom případě je pro mě jakýkoliv projekt obsahující Tvé addony nehratelný a k ničemu . Nemám špatné PC , ale kvůli RW nové kupovat nebudu, jelikož všechny ostatní tratě, vozidla a další se dají provozovat i na snížené detaily.
Ale tady určitě pravdu nemáš. Na transparentnost a vůbec další prapodivné chování loft objektů nikdy nemůže mít vliv využití populační geometrie ( pražce ) . To by museli zlobit u defaultu všechny silnice s lampou a nevím co ještě všechno. Vždy je chyba ve vlastním modelu nebo v použitém a nesprávně definovaném shaderuOhledně toho testování kolejí,tak zde jsi měl použít nějáké 3D kolejivo,pokud 3D kolejivo nahradíš 2d kolejivem tak výsledek je jiný,v současné době díky všelijakým zmatkům tak jediné co vím tak mají 3D kolejivo italové,stímto tedy počkám na to jak dopadne aktualizace TS,a podle toho budu jednat.
Re: Trať Praha-Česká Třebová
K tomu,vím že 3D kolejivo je žrout a to vím i z vlastní zkušenosti kdy jsem překopal pomalu celou prahu na úspornější kolejivo aby to bylo průjezdné v RW2,neboť i když všechno mělo Lody které narozdíl od TS fungovali korektně tak koridorový pražec měl cca 800poly díky spirálám co tam jsou,to jako efektivní moc nebylo i když byl lod na 32m viditelnosti tak i tak ten kousek kolejiva měl několik tisíc poly což také nebylo řešení,jenomže to bylo něco mít krásné 3D kolejivo a z toho se vycházelo.V tom případě je pro mě jakýkoliv projekt obsahující Tvé addony nehratelný a k ničemu . Nemám špatné PC , ale kvůli RW nové kupovat nebudu, jelikož všechny ostatní tratě, vozidla a další se dají provozovat i na snížené detaily.
Velký problém je právě v lodech pro loft objekty a ty nefungují korektně (vím to na 100%) a nikdo mě nepřesvědčí o opaku,tento problém jsem konzultoval i SADem a nakonec se došlo k závěru zatím 3D kolejivo vypustit.
Pevně doufám že slibovaná aktualizace tento problém s Lody vyřeší,jakožto i použití 3D kolejiva s přechodnicí,a i vyřeší nesmyslný nárust výkonu TS,tak aby se dalo provozovat i na nižších sestavách,takže uvidíme.
Tady bych napsal je ne jedno,pokud nezlobí silnice s lampou tak je to tím že ta silnice a většina 2 D kolejiva má jeden stupen Lodu,tak proto se to chová korektně,já pokud používám více stupnů (3)u kolejí tak ty se ted všechny tam tlučou,zase jsem to testoval na barevných proužcích kdy jsem viděl 3 proužky s různou barvou.Pokud použiji 1stupen lodu tak se to chová korektně a to samé bylo i u násypu,nicméně zde jsem použil stranu klonovat a tím vznikl ten světlý a tmavý přechod,na kolejnice používám LoftTexDiff a na podloží LoftTexDiffTrans.Ale tady určitě pravdu nemáš. Na transparentnost a vůbec další prapodivné chování loft objektů nikdy nemůže mít vliv využití populační geometrie ( pražce ) . To by museli zlobit u defaultu všechny silnice s lampou a nevím co ještě všechno.
Jenom koukám že vtom velkém seznamu shaderů jsem je nenašel a nebo jsem slepý ,což je divné.
Re: Trať Praha-Česká Třebová
Tak mě napadlo po tom co píšeš, zda náhodou nemáš chybu v pojmenování jednotlivých LODů v 3ds. To by pak vysvětlovalo to problikávání, jelikož se Ti všechny exportované LODY zobrazí už v nulové vzdálenosti a ne pouze v zobrazovacím rozmezí od xx m. do xx m. Já jsem se s tím setkal jednou, a to když jsem použil k pojmenování LODu systém uvedený Ivanem.ps v jeho manuálu.
Od té doby se striktně držím pojmenování dle standardu KUJU a nemám nejmenší problém. Je pravda , že neodměřuji , zda se daný LOD zobrazí opravdu ve vzdálenosti 20m, ale +/- nějaký metr to chodí jak má. LODy se plynule nahrazují druhým ....
Od té doby se striktně držím pojmenování dle standardu KUJU a nemám nejmenší problém. Je pravda , že neodměřuji , zda se daný LOD zobrazí opravdu ve vzdálenosti 20m, ale +/- nějaký metr to chodí jak má. LODy se plynule nahrazují druhým ....
Re: Trať Praha-Česká Třebová
Co sa tyka tej roztrasenosti, jednoznacne je chyba v objektoch. Na druhu stranu, RW samotne v sucasnej podobe tiez nie je zrovna koser. Opravit obejkty asi bude treba, na druhu stranu,aby to malo vyznam. Zase nikdo nevie, co bude fungovat po ich slavnej aktualizacii. Cely tento problem moze spocivat v AA. Aj v inych hrach som podbne srandy pozoroval, ale vzdy som nasiel AA (cez nvidiainspector),ktory taketo srandy odstranil. Zial v RW nie je umoznene dat si vlastny AA, ale len ten ich nepodareny, ktory prislubili opravit.
Re: Trať Praha-Česká Třebová
Vlastiku díky za screeny a tip na RWtools.
Program opravdu umí vypsat objekty použité v trati(nebo scénáři). V příloze je výpis všech objektů, které jsem při stavbě použil. Snad to pomůže k indentifikaci chybějících objektů.
Na obrázcích je vidět, že ti tam chybí spousta modelů, konkrétně od Josefa.
Program opravdu umí vypsat objekty použité v trati(nebo scénáři). V příloze je výpis všech objektů, které jsem při stavbě použil. Snad to pomůže k indentifikaci chybějících objektů.
Na obrázcích je vidět, že ti tam chybí spousta modelů, konkrétně od Josefa.
- Přílohy
-
- Seznam použitých objektů PBO.zip
- (136.17 KiB) Staženo 778 x
Re: Trať Praha-Česká Třebová
Ještě jednou bych se chtěl vrátit k tomuto tématu,a poradit jak se zachovat pokud třeba stavitel použije více objektů z již neexistující stránky jako je tomu ted u italů.Možná jste si všimli že stránky s velkou databází jsou déle nefunkční,a neví se jestli budou funkční,otázka tedy zní mohl bych případně přibalit všechny tyto objekty s tratí což by asi uvítali ti co si chtějí mít trat kompletní a nebo abych neporušil někoho licenční ujednání prostě ti co si to nestáhli dříve budou o tyto objekty v trati ochuzeni?Tedy jestli je lze nebo nelze přibalit k trati nebo jestli si je musí uživatel sám stáhnout od autora modelů.
Co tedy je schůdnější,pro všechny,více mě zajímá názor těch co zde propagují licenční ujednání,jak by toto řešili.
Jo to je možné,ze stránek Josefa jsem nic nestahoval,vůbec mi to nedošlo že to existuje,a sám jsem z toho nic nepotřeboval.Na obrázcích je vidět, že ti tam chybí spousta modelů, konkrétně od Josefa.
Jinak pro stavitelé tratí doporučuji nebo jako to mám já dva papíry kde na jednom mám cizí modely vypsané a od koho jsou+případná web. adresa,a na druhém to samé ale vozidla,je to trochu pracnější ale zase má člověk přehled a může třeba udělat soupis za vozidla co jsou v aktivitě nebo v trati,jak se říká pořádek dělá přátelé.
Jinak k tomu seznamu tak listovat 47000 řádků je na celý den,možná by stačilo vypsat jenom ty objekty od každého což by výrazně snížilo počet řádků.
Re: Trať Praha-Česká Třebová
Po cca dvou hodinach sem se tim prokousal a zde prikladam odkaz ke stazeni rar archivu s odkazy k vetsine pouzitych addonu a take par veci od ice a railX ktere jsou v trati pouzity , nejsou tam ale uplne vsechny protoze nektere jsem bohuzel nenasel popripade z pouzitych italskych addonu mi nesel stahnout ani jeden tak jsem je tam nedaval a pote jsou tam jeste pouzite veci z placeneho addonu Glasgow - Edinburgh.mube píše:V příloze je výpis všech objektů, které jsem při stavbě použil. Snad to pomůže k indentifikaci chybějících objektů.
Na obrázcích je vidět, že ti tam chybí spousta modelů, konkrétně od Josefa.
http://czshare.com/2442019/addony+pbo.rar
Re: Trať Praha-Česká Třebová
Teraz ma neberte ako rypala. Ale ked to zoberiem z pohladu mojho. Co sa tyka jazdenia v RW, som v podstate zaciatocnik a asi stale budem, kedze popri modelovani mi neostava vela casu na skumanie co a ako funguje, som rad ak sa vobec dostanem dakedy k samotnemu jazdeniu. V tomto pripade by vsak asi bolo najlepsie pribalit balik s objektami. Pokial su tam nejake moje objekty, kludne, nech sa tam pribalia, ja s tym problem nemam. Uz davnejsie som s Josefom riesil, ze vsetky objekty do RW co su u nas na webe, moze dat aj k nemu, nech to je pohormade, takze ked to ktosi pribali do trate, nevadi to. Lebo nez ja ponachadzam vsetky objekty ( a isto nie som sam), mube bude mat davno celu trat a ja stale nebudem mat polovicu objektov
Re: Trať Praha-Česká Třebová
Tez sem za to aby mube uploadnul cely balyk se vsemi objekty ale jinak v odkazu v mem prispevku vise jsou vypsany temer vsechny addony ktery pribaleny nejsou.