Tak som trošku skúmal ten program... Mám zmiešané pocity, pretože keby fungoval tak ako má, bola by to pecka...
Takže - nastaviť samotný pohyb stierača nie je nič ťažké - stačí ktorýkoľvek, poprípade oba stierače najprv prepnúť do aktívnych (Enabled), a potom sa dá operovať s ich parametrami.
V hlavnom okne po spustení programu si treba najpr zadať, koľko framov má naša animácia stierača z Maxu (...dá sa však kedykoľvek, na začiatku je to ale najvhodnejšie... Ja som zadal 24). potom aktivovať niektorý zo stieračov (v hornom menu kliknúť na
Wiper 1 alebo
Wiper 2 a zaškrtnúť
Enabled) a poton nadefinovať samotné rameno stierača (
Wiper Arm) - čiže samotnú dĺžku stieranej časti (
Lenght), šírku ramienka (
Width) a pozíciu pivota voči samotnému ramenu. Ak sa nechajú defaultné hodnoty, tak rameno bude mať dĺžku 20cm, šírku 1cm a pivot bude v strede. Tá pozícia pivota sa definuje ako pomerné číslo voči ramenu samotnému - hodnota 0,5 znamená pivot v strede ramena, 1,0 znamená pivot naspodku ramena, 0,0 zasa na vrchnej hrane ramena. Ak chceme pivot mimo ramena (defacto takmer všetky stierače na našich loko), hodnoty musia byť nad alebo pod 1. Napr. hodnota 1,5 znamená, že pivot bude pod ramenom stierača a bude vzdialený polovicu dĺžky ramena stierača od spodnej hrany - v defaultnom prípade teda 10cm.
Potom treba kliknúť na záložku
Motion (Pohyb). Aj keď naše stierače fungujú len rotačne, nulový frame musí byť pridaný aj tu. Potom sa prepneme do záložky
Rotation (Otáčanie).
Samotné definovanie otáčavého pohybu definujeme tak, že tým hlavným posuvníkom sa posúvame po framoch, ktoého parametre chceme definovať - napr. východzia poloha stierača je vľavo v uhle 50° - čiže hlavný posuvník necháme v polohe 0 framu, v záložke Rotation klikneme na
Add (Pridať) a pridá sa nám
0 do zoznamu
Rotation Frames (Snímky pre rotáciu). Pre tento frame teraz zadefinujeme polohu stierača v stupňoch. Tu pozor -
nulová poloha - 0° - je vždy hore. Takže ak je stierač vo východzej polohe
odparkovaný doľava o 50°, musíme zadať hodnotu
-50 do kolonky Degrees Clockwise (stupne v smere hodinových ručičiek). Ak vieme, že animácia má napr. 24 framov (čiže 0 - 23), polovica pohybu bude na 11-tom snímku. Takže tým hlavným posuvníkom sa zasa presunieme na 11-ty snímok, a stupne necháme na 0. Potom sa presunieme na 23-tí snímok a pre stupne zadáme 50. teraz si už môžeme na spodku pustiť samotnú animáciu tlačidlom Play na spodku. Ak sme postupovali správne, tak nám bude animácia behať tam a späť a stierač sa bude otáčať okolo pivota z jednej krajnej polohy do druhej a naspäť...
Teraz si v zálože File (
vľavo hore v rohu) môžeme načítať obrázok, ktorý chceme ako
pozadie (Background). Pokusne som si vytvoril obrázok test.tga - kompletne biely o rozmeroch 1024x1024. Načítal som ho do pozadia, a potom som chcel samotný obrazec stierania stierača vyexportovať. Export prebehne ok, ale tu nastáva hlavný problém - obrázok sa vyexportuje len o rozmeroch 256x256, navyše bez alfy (resp. bude kompletne biela, pritom práve obrazec stierania stieračov by mal byť v alfakanále...

). ďalšia nevýhoda - rovno sa exportuje do formátu .ace, čo je trochu nepraktické pre ďalšie úpravy, lebo sa najprv musí previesť na ľudskejší formát, napr. tga, a potom upravovať. A posledná vec - podľa mňa sa obrázok vôbec neexportuje správne - farby sú mimo, navyše prerušované. Celkovo ten výsledný obrázok je poškodený, aspoň podľa mňa.
Zhrnuté a podčiarknuté - nebol by to zlý program, keby vývojári dotiahli zopár vecí do finišu - napr. export súboru vo veľkosti, aký načítam do pozadia na začiatku, teda v mojom prípade 1024x1024. Ďalej vylepšiť export samotného grayscale gradientu pre stieranie, aby sa neexportoval poškodený a rovno do alfakanálu. Inak by to bol veľmi príjemý program, ktorý by skrátil dobu výroby tejto textúry, ktoré, presne ako písal Roman, sa vyrába najťažšie.
Mapovanie to samozrejme nerieši - čiže treba mať na samotnej textúre vyznačené, kde je pozícia pivota a krajné hodnoty polohy ramienok stierača. Aspoň dočasne ako pomocné body.