Nedalo mi to a sepsal jsem pár postřehů a rad z tvorby krajiny, hlavně lesů. Důvodem je nešvar (za který můžu z části já) nadměrného používání 3D vegetace při stavbě tratí a tím neúměrné zvýšení zátěže HW počítače a rapidnímu poklesu fps.
Za prvé, nemůžete porovnávat TS s jinými hrami. Engine hry už má svá léta a tak zapomeňte na to, co znáte ze Zaklínačů a různých stříleček. Ta hra má svoje limity a přesto prostě "vlak nejede" .
Pro srovnání jsem si vypral aktuální trať Praha - Tábor. Doufám, že mi to autor nebude mít za zlé. Jedním z hlavních důvodů je to , že se jedná o reálnou trať. Když bych použil demonstrativně svoje fikce, psali by Jste něco v tom smyslu "Ten je chytrej blbec, má to smyšlený a může si to naplácat, jak potřebuje".
A než si ukážeme nějaké konkrétní případy, něco obecně pro neznalé.
3D vegetace slouží pouze pro dokreslení atmosféry krajiny a dodá jí hloubku. Určitě není vhodná k tvorbě celých lesů a jejich částí. Uvědomte si, že 2D strom má 2 polygony a jednu texturu 512x512, ale 3D strom (ty moje) mají všechny na nultém LODu okolo 3 000 polygonů (většinou do 32m) a minimálně dvě textury různých velikostí (256x256, 512x256....) . Oboje textury jsou s alfa kanálem a tak v tomto ohledu žádný propastný rozdíl nebude. Když to shrnu, 3D strom zatěžuje HW počítače několika násobně více než 2D strom.
No a ještě jedna věc. 3D stromy mají kvůli snížení zátěže HW nastaveno postupné zjednodušení modelu, LODy. Tím se degraduje i jeho vzhled při prohlížení z větší vzdálenosti.
A teď pár příkladů, jak si to představuji já. Je to jen můj subjektivní názor a klidně mně pošlete do háje (nebo na Háje, to nemám daleko)
První příklad je skupina stromů u trati. V originále je tvořena velkým množstvím 3D vegetace. Dle mně je to zbytečné, jelikož od vlaku je vidět zase jen první řada modelů a to co je dál, není pro hráče viditelné.
Po přestavbě za použití 2D vegetace vhodně od kolejí doplněné 3D stromy je dle mého názoru výsledek při stejném počtu objektů vizuálně lepší a fps v tom konkrétním místě se zlepšilo. Samozřejmě jen mírně, protože není upraveno vše v okolí. Přesto je to znát. Dnes umožní editor sledovat stav fps i při tvorbě krajiny. Neodpovídá to sice fps při průjezdu vlaku, ale jako orientační pomůcka to postačí.
Přestavěná část krajiny při leteckém pohledu ... Ty stromy se dají "vysadit" i lépe, ale tady jde o princip
a z toho nejdůležitějšího pohledu, od kolejí....
Dalším příkladem je dle mého názoru zbytečná skupina 3D stromů velmi daleko od trati která je z vlaku vidět jen letmo.
Tady stačí 2D vegetaci eventuálně vhodně doplnit 3D stromy a výsledek je podobný, zde dokonce při výrazném procentuálním snížení počtu objektů v dané oblasti. Já osobně bych tam ale 3D stromy nepoužil vůbec
Další je použití 3D stromů hodně daleko od kolejí a ještě skrytých za další vegetací (první screen). Viditelné jsou vlastně jen v případě, že si budete prohlížet krajinu a ne řídit vlak .
Na druhém screenu je i patrné, jak debilně RW pracuje se stíny. Ty 3D stromy zde nemají žádný význam... A to mám nastavení na max. Kdo má nižší detaily, musí to být ještě horší.
Asi to lépe vypadá takto, že? Assets block zakončený skupinou 2D stromů.
A poslední je nahrazení stovek 3D stromů okolo jednoho úseku tratě ..... Opět je tam markantní to debilní vykreslování stínu v TS.
A výsledek při použití 2D vegetace. Opět zde došlo k rapidním snížení počtu objektů v oblasti, dle mého odhadu minimálně na polovinu. O počtu polygonů v oblasti ani nemluvím
Zas je to nasekaný rychle, jen pro ilustraci. Pokud bych tvořil krajinu finálně, nebude to takový uniformní...
I z toho nejdůležitějšího pohledu, od kolejí, to vypadá dle mně velmi dobře.
Tvorba krainy
Re: Tvorba krainy
Tyto postřehy a rady jsou neocenitelné, alespoň pro mne. Také mám kolem trati lesy z 3D smrků a FPS žádná sláva. Takže jsem vyměnil tyto za 2D a FPS se zvýšil z 20 na 45-50. Udělám to všude, kde jen bude možné. Opět jsem chytřejší.
Re: Tvorba krainy
Neviem, či to mám napísať sem, ale kedysi tu bolo jedno video od Romana, kde ukazoval ako "napúšťa" rieku. Vtedy som si všimol, že používa ako rieku nejaký loft s názvom čo začína 210_xxx. Roman, mohol by si tie lofty zdieľať, ak si teda tvorca ty sám? Alebo ak nie, odkiaľ ich máš? Ďakujem.
Re: Tvorba krainy
Ty lofty posílal mně a já to použil u sebe, mělo by to být v assetech u mojí trati. pokud není, tak mi napiš a pošlu ti to.
Jede jede mašinka..
Re: Tvorba krainy
Napiš Bobovi, ten umí a zná vše . Zajisté Ti to vytvoří. Stejně je to blbě jako vše, co jsem kdy udělal.kiski píše:Neviem, či to mám napísať sem, ale kedysi tu bolo jedno video od Romana, kde ukazoval ako "napúšťa" rieku. Vtedy som si všimol, že používa ako rieku nejaký loft s názvom čo začína 210_xxx. Roman, mohol by si tie lofty zdieľať, ak si teda tvorca ty sám? Alebo ak nie, odkiaľ ich máš? Ďakujem.
Re: Tvorba krainy
Postrádam zmysel tvojho príspevku. Radšej si nemusel napísať nič.
To Kal000px - ďakujem za zaslanie.
To Kal000px - ďakujem za zaslanie.
Re: Tvorba krainy
Však je to jednoduché. Jsem autor. A co udělám já, je blbě. Tak nechápu, k čemu Ti to bude, když to je nepoužitelné a nereálné. Jeden neomylný uživatel Ti zajisté vytvoří něco daleko lepšího a hlavně absolutně reálného.Postrádam zmysel tvojho príspevku. Radšej si nemusel napísať nič.
Re: Tvorba krainy
Ja rozumiem, ale zmysel príspevku aj tak postrádam. Ale je to vlastne tvoja vec, písať môžeš, čo sa ti zapáči.