Tractive Effort krivky
Tractive Effort krivky
Zdravím,
zaujímalo by ma, či by niekto vedel vysvetliť, ako takúto krivku vybudovať pre nejakú konkrétnu loko. Skutočné krivky sú na internete poľahky k stiahnutiu, ale preniesť ju do formy zrozumiteľnej pre RW som nenašiel nikde popísane. Aké jednotky použiť? Rovnako ako v skutočnosti? To jest kN a km/h alebo mám rýchlosť prevádzať na m/s?
Takisto by ma zaujímala krivka TractiveEffortVsThrottle - odkiaľ získať dáta pre túto krivku?
Chcel by som do toho preniknúť, ale nejak neviem začať. Stačí malý impluz. Dikes.
EDIT:
Tiež by ma zaujímalo, v akých jednotkách mám zadávať hodnoty pre MaxForce, MaxPower, MaxContinuousForce...
zaujímalo by ma, či by niekto vedel vysvetliť, ako takúto krivku vybudovať pre nejakú konkrétnu loko. Skutočné krivky sú na internete poľahky k stiahnutiu, ale preniesť ju do formy zrozumiteľnej pre RW som nenašiel nikde popísane. Aké jednotky použiť? Rovnako ako v skutočnosti? To jest kN a km/h alebo mám rýchlosť prevádzať na m/s?
Takisto by ma zaujímala krivka TractiveEffortVsThrottle - odkiaľ získať dáta pre túto krivku?
Chcel by som do toho preniknúť, ale nejak neviem začať. Stačí malý impluz. Dikes.
EDIT:
Tiež by ma zaujímalo, v akých jednotkách mám zadávať hodnoty pre MaxForce, MaxPower, MaxContinuousForce...
Braňo
Re: Tractive Effort krivky
Napíšu, co jsem vypozoroval ohledně jednotek veličin v souboru TractiveEffortVsSpeed.dcsv:
souřadnice X (rychlost) je v mílích za hodinu (mph), souřadnice Y (tractive effort - síla) je v kilonewtonech.
souřadnice X (rychlost) je v mílích za hodinu (mph), souřadnice Y (tractive effort - síla) je v kilonewtonech.
Re: Tractive Effort krivky
Aha... hm, a ja som si naivne myslel, že X-ová os je rýchlosť v km/h, nie v mph...
Braňo
Re: Tractive Effort krivky
Zrovna ty jednotky rychlosti se dají ověřit experimentálně docela snadno: stačí poeditovat hodnoty křivky a například pro rychlost 50 (a výš) nastavit tractive effort na nulu. No a pak to vyzkoušet v simulátoru a zjistit, jestli tažná síla spadne na nulu (a tedy lokomotiva přestane zrychlovat) v 50 km/h nebo 50 mph (tj. asi 80 km/h)kiski píše:Aha... hm, a ja som si naivne myslel, že X-ová os je rýchlosť v km/h, nie v mph...
Re: Tractive Effort krivky
Trošku to oživím - štúdiom rôznych bueprintov som došiel k názoru, že Force je v kN, a nie v Lb/f. Zrejme je v BP editore chyba pri tejto kolonke, kde je naozaj uvádzané Lb/f... Experimentoval som totiž so zopár rušňami, a po zadaní týchto hodnôt v Lb/f boli rušňe neúmerne slabé. Hodnoty som vyčítal zo skutočných charakteristík a previedol na Lb/f pomocou konvertora...Michal píše:Ty jednotky se dají vyčíst z manuálů nebo je zobrazuje přímo blueprinteditor.
Konkrétně MaxPower (hp) a obě "Force" (Lb/f).
Braňo
Re: Tractive Effort krivky
No jenom asi k tomu tolik ,za dob msts vyšel ohledně engu,ladění a vysvětlivek cca 400 stránkový manuál,od jednoho tvůrce ze společnosti Kuju,v zásadě základ do RW je stejný jako do msts ,stím rozdílem že dnes je to komfortnější formě pomocí blueprintu,tím že se s každou verzí blueprinty rozrůstají ,dává naději vždy na rozšířenější formu nastavení.
Předtím stačili přidružené třeba 2-3 buleprinty( podvozky,spřáhla,číslování a pod.),dnes je toho daleko více a určitě se v tom bude pokračovat.
Předtím stačili přidružené třeba 2-3 buleprinty( podvozky,spřáhla,číslování a pod.),dnes je toho daleko více a určitě se v tom bude pokračovat.
Re: Tractive Effort krivky
Vrátim sa späť k TE krivkám - chápem to správne, že v prípade odporovej regulácie u jednosmerky 1.generácie, alebo teda u akejkoľvek odporovej regulácie, je to tak, že TEvsThrottle musí byť už od cca. 1% výkonu (napr. pri Bobine po prvom kontrolnom stupni X) nastavená na maximálnu hodnotu, povedzme 230 (kN), a táto hodnota bude až do 100% výkonu, a TEvsSpeed bude zodpovedať klasickej trakčnej charakteristike? Samozrejme pre reálnejší rozbeh musí byť pre hodnoty okolo 0 - 25 km/h hodnota nadnesená, okolo 1000 kN... Chápem to správne?
Braňo
Re: Tractive Effort krivky
Jelikož mě po vydání reálných tratí dost štve nereálné nastavení charakteristiky lokomotiv 151 pokusil jsem se o nápravu aby to alespoň vzdáleně připomínalo realitu. Už jsem se dostal i do stavu, kdy jsem málem vzteky odinstaloval RW . Jelikož RW ( v MSTS to bylo ještě horší) absolutně v případe odporové regulace ignoruje teoretické hodnoty zadané do souborů, bylo nutné experimentovat a asi stokrát restartovat hru . Sice to není ideální, ale víc už z toho asi já nevytřískám. Pro mně je podstatné , že lze při vyšší rychlosti jezdit na hospodáru a šuntech. Ne jako u veřejného nastavení kde ve stošedesáti to dost nesmyslně šudlám na sériových odporech . A paralel jsem si nastavil tak, že to prostě po přechodu táhne a je to prostě "paráda" . Také jsem odstranil to šílené škubání při rozjezdu. Přechod by měl jít uskutečnit bez podélných rázů při rychlosti 60 km/h a proudu cca 600A. Testováno s deseti vozovým rychlíkem.
https://www.youtube.com/watch?v=xIVs8EZ ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=xIVs8EZ ... e=youtu.be
Re: Tractive Effort krivky
Super! Nechceš to nové nastavení nasdílet?Roman píše:Jelikož mě po vydání reálných tratí dost štve nereálné nastavení charakteristiky lokomotiv 151 pokusil jsem se o nápravu aby to alespoň vzdáleně připomínalo realitu. Už jsem se dostal i do stavu, kdy jsem málem vzteky odinstaloval RW . Jelikož RW ( v MSTS to bylo ještě horší) absolutně v případe odporové regulace ignoruje teoretické hodnoty zadané do souborů, bylo nutné experimentovat a asi stokrát restartovat hru . Sice to není ideální, ale víc už z toho asi já nevytřískám. Pro mně je podstatné , že lze při vyšší rychlosti jezdit na hospodáru a šuntech. Ne jako u veřejného nastavení kde ve stošedesáti to dost nesmyslně šudlám na sériových odporech . A paralel jsem si nastavil tak, že to prostě po přechodu táhne a je to prostě "paráda" . Také jsem odstranil to šílené škubání při rozjezdu. Přechod by měl jít uskutečnit bez podélných rázů při rychlosti 60 km/h a proudu cca 600A. Testováno s deseti vozovým rychlíkem.
https://www.youtube.com/watch?v=xIVs8EZ ... e=youtu.be
Re: Tractive Effort krivky
Až to bude nějak finální, hodím tu 151 023 na uložto. Ale bude to na vlastní riziko a bez podpory
Re: Tractive Effort krivky
Už se těšímRoman píše:Až to bude nějak finální, hodím tu 151 023 na uložto. Ale bude to na vlastní riziko a bez podpory
Re: Tractive Effort krivky
Roman, stále ale platí, že sa jedná o trakčnú charakteristiku pri 100% výkone regulátora? Čiže charakteristiku regulátora si nemenil?
Braňo
Re: Tractive Effort krivky
Měnil jsem úplně všekiski píše:Roman, stále ale platí, že sa jedná o trakčnú charakteristiku pri 100% výkone regulátora? Čiže charakteristiku regulátora si nemenil?
Re: Tractive Effort krivky
Když už jsi se v tom vrtal mohl jsi to tedy upravit na MPS (mikroprocesorový řídící systém HS 198) a uzpůsobit to jako je to ted na těch strojích 151,protože to tvoje je blíže k realitě tak už to dotáhnout až do finále,můj názor.Roman píše:Měnil jsem úplně všekiski píše:Roman, stále ale platí, že sa jedná o trakčnú charakteristiku pri 100% výkone regulátora? Čiže charakteristiku regulátora si nemenil?
Mohu pomoci pokud bude potřeba.
Naposledy upravil(a) Vlastik dne pon 09. bře 2015 3:03:13, celkem upraveno 1 x.
Re: Tractive Effort krivky
https://www.youtube.com/watch?v=TO8HXRV ... ata_player
První pokusy s HS 198. Zapracoval jsem i odpojeni takčního obvodu při poklesu proudu pod 300 A. Ale ještě mám nějaké nejasnosti ohledně fukce a také jsem limitován mými schopnostmi .Když by někdo mel podrobný popis,budu vděčný.
Jízdu berte s rezervou, sám jsem byl překvapen, co ta lokomotiva dělá.
První pokusy s HS 198. Zapracoval jsem i odpojeni takčního obvodu při poklesu proudu pod 300 A. Ale ještě mám nějaké nejasnosti ohledně fukce a také jsem limitován mými schopnostmi .Když by někdo mel podrobný popis,budu vděčný.
Jízdu berte s rezervou, sám jsem byl překvapen, co ta lokomotiva dělá.
Re: Tractive Effort krivky
prosim co to je ten riadiaci system hs 198? Btw 1:16 pripravovaná rakaňa od Teba a Piku-ho?
Re: Tractive Effort krivky
ja si rikal kdy se na to někdo zepta
Re: Tractive Effort krivky
Na HS 198 ?KaMat píše:ja si rikal kdy se na to někdo zepta
Re: Tractive Effort krivky
Vypadá to zajímavě ,ještě doladit pár drobností a skoordinovat EDB a mohlo by to vyjít,najdu někde co jsme dostali když tyto stroje přišli z dílen a člověk se učil.Roman píše:https://www.youtube.com/watch?v=TO8HXRV ... ata_player
První pokusy s HS 198. Zapracoval jsem i odpojeni takčního obvodu při poklesu proudu pod 300 A. Ale ještě mám nějaké nejasnosti ohledně fukce a také jsem limitován mými schopnostmi .Když by někdo mel podrobný popis,budu vděčný.
Jízdu berte s rezervou, sám jsem byl překvapen, co ta lokomotiva dělá.